ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشنهاد روی میز شهردار تهران: افزایش قیمت بنزین و حذف فروش سالانه طرح ترافیک

اخیرا به حجم اخبار غیر قطعی کشور، خبرهای مربوط به تغییر و تحولات شهرداری و طرح های این سازمان برای رفع و رجوع معضلات شهری نیز اضافه شده است و به همین جهت حالا شهروندان ...

تیم خودرو
تیم خودرو منتشر شده در ۳ دی ۱۳۹۶  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اخیرا به حجم اخبار غیر قطعی کشور، خبرهای مربوط به تغییر و تحولات شهرداری و طرح های این سازمان برای رفع و رجوع معضلات شهری نیز اضافه شده است و به همین جهت حالا شهروندان با تعداد بسیاری خبرهای غیر رسمی و طرح های پیشنهادی مواجه اند که به شکل مداوم توسط رسانه ها منتشر می شوند.

به نظر می رسد که ظرف روزهای گذشته، پیشنهاد حذف فروش سالانه طرح ترافیک نیز مطرح شده است. منطق چنین پیشنهادی بر این اساس است که تنها حدود 90 هزار نفر در هر سال می توانند چنین طرحی را خریداری نمایند و بدین ترتیب حق سایرین برای داشتن امکان تردد در طرح ترافیک ضایع می شود.

براین اساس پیشنهاد شده است تا عوارضی ثابت و عمومی برای ورود به طرح ترافیک در نظر گرفته شود و کلیه شهروندان (احتمالا در صورت داشتن معاینه فنی برتر) بتوانند با پرداخت این عوارض در مرکز شهر رفت و آمد کنند.

ترافیک تهران

در حالی که تصویب یا عدم تصویب چنین طرحی مشخص نیست، خبرگزاری تسنیم امروز از پیشنهاد افزوده شدن 150 تومانی قیمت بنزین مخصوص کلان شهرهای بزرگ و آلوده کشور خبر داده است.

برای مثال در صورتی که قیمت 1500 تومانی بنزین برای سال آینده تصویب شود، شاهد فروش این فراورده به قیمت 1650 تومان در تهران و چند شهر دیگر خواهیم بود، تا بلکه بدین شکل انگیزه مردم برای استفاده از خودروهای شخصی کاهش یافته و درآمد اضافی تامین شده از این راه نیز به عنوان درآمد پایدار شهردای در راستای کاهش آلودگی هوا مصرف شود.

قیمت بنزین در تهران

تمام این مواردی در حالی مطرح می شود که شهردار تهران پیش از این نیز از طرح تعریف عوارض تردد در تهران در راستای افزایش هزینه حمل و نقل شخصی در پایتخت سخن گفته بود.

از این رو به نظر می رسد که استراتژی کلی مسئولان شهری در راستای کاهش مشکلات تهران، افزایش هزینه های زندگی در این کلان شهر با رویکرد کاهش جمعیت پایتخت باشد، آنهم در شرایطی که سایر شهرهای کشورمان نیز با مشکلات متعددی مواجه اند و جذابیت های معیشتی لازم برای جذب ساکنین تهران را ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Xbox

    همه جای دنیا، هزینه آسیب زدن به محیط زیست را می گیرند و مبلغ را هم برای جبران آسیب صرف می کنند. ما هم به همین سمت باید پیش برویم
    و مهمتر این که مطمئن بشویم پول جای دیگه خرج نمی شود!

    • با این رویه ای که. این دولت در پیش گرفته
      پول رو مطمئنا جایی دیگه خرج میکنند
      جایی که به نفع مملکت نیست

  • ilyma13

    اعوذو باالله من الشیطان الرجیم...

  • ‌شکور حسین

    قیمت بنزینو افزایش میدین که ما از ماشین شخصی استفاده نکنیم؛ با افزایش قیمت بنزین، تاکسی ها هم کرایه رو گرون میکنن (حتی سرخود) که باز میشه همون آش و همون کاسه؛ کیفیت سفر بین شهری با اتوبوس (در مسیر های پر رفت و آمد) و مترو هم که تکلیفش مشخصه؛ پس عملاً این طرح که مثلاً برای کاهش استفاده از اتومبیل شخصی ارائه شده، فقط جیب مردمو بیشتر خالی میکنه!

  • آقا ی مسئول توی این دولت ؛ سوال دارم کجا هزینه ها رو بردین بالا کیفیت کار بهتر شده؟؟؟
    چرا این قدر به مردم فشار میارین و کاری نمیکنید
    حقوقتون رو از بیت المال که مال مردم هست میگیرید و کاری نمیکنید تازه فشار هم میارید

  • Xbox

    با احمدی نژاد از دلار 1500 تا دلار 3000 تومان!

    • مجید

      اون موقع رسانه ها ساکت نبودن، ولی الان خفه خون گرفتن که توی کمتر از ۶ ماه دلار ۷۰۰ تومان گرون شده! تا ۱۴۰۰ صبر کن، این حسن روی محمود رو سفید می کنه!

  • مجید

    اینا همه اش آخر عاقبت تکرار کردن هست!
    باز برید تکرار کنید!

  • مجید

    با روحانی تا 1500

    • Xbox

      با احمدی نژاد از دلار 1500 تا دلار 3000 تومان!

  • delta7

    از خودروی شخصی استفاده نکنیم از چی استفاده کنیم؟ وسائل نقلیه عمومی کمه نه اینکه ملت خیلی علاقه دارن با ماشین شخصی برن تو ترافیک

  • saeed

    و مثل همیشه تاوانش رو مردم باید بدن

  • kamran naseri

    بنزین گرون خواهد شد ، تخم مرغ گرون شد ، نون گرون خواهد شد ، عوارض خروج از کشور زیاد شده ، یارانه ها قراره حذف بشه ، دلار شده ۴۵۰۰ ، آب و برق و گاز گرون خواهد شد ، همه حداقل ۲۰ الی ۵۰ درصد ، ماست و شیر و پنیر هم گرون شد ، برنج هم گرون شده ، حقوق کارگر بدبخت هم از ۹۳۰ با دو درصد افزایش میشه ۹۷۰ تومن ، مرگ بر جاهلیت ،

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی