ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باراک اوباما از مضرات شبکه های اجتماعی و ضرورت ارتباطات واقعی می گوید

رسانه های اجتماعی بخش قابل توجهی از زمان ما در شبانه روز را به خود اختصاص می دهند و آنطور که باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اخیرا گفته است این مساله باعث ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۶ دی ۱۳۹۶  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رسانه های اجتماعی بخش قابل توجهی از زمان ما در شبانه روز را به خود اختصاص می دهند و آنطور که باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اخیرا گفته است این مساله باعث شده که مردم «در حجم انبوهی از اطلاعات احاطه شوند» و تعصبات در آنها را تقویت شود که اینها همگی از مضرات شبکه های اجتماعی به شمار می روند.

اوباما در صحبت هایش گفت که در گذشته چند شبکه تلویزیونی معدود بودند که همگی مجموعه مشترکی از حقایق را به تصویر می کشیدند. اما اینترنت این امر را مختل کرد و حالا با مردمی روبرو هستیم که به واسطه شبکه های اجتماعی نمی توانند نظر افراد مختلف پیرامون مسائل پیچیده را دریافت کنند.

یکی از بزرگ ترین خطرات اینترنت این است که مردم را با واقعیت هایی کاملا متفاوت از هم روبرو می کند و به تعبیر اوباما افراد ممکن است به این خاطر در احاطه اطلاعات قرار بگیرند و تعصبات قبلی شان تقویت شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا درحرف هایش اشاره ای به دونالد ترامپ نکرد اما مدعی شد که رسانه های اجتماعی باید بیشتر باعث وصل شدن مردم به هم شوند نه اینکه میانشان جدایی بیاندازند.

اوباما در صحبت هایش گفت:

سوال مهم از نظر من این است که چطور این تکنولوژی را مهار کنیم تا همچنان صداهای مختلف به گوش برسند و تنوع نظرات نیز حفظ گردد اما جامعه مان به خاطر آن دچار تفرقه نشود و در مقابل به کشف وجوه مشترک منتهی گردد.

او در توضیحاتش خاطر نشان کرد که مردم باید در دنیای واقعی یکدیگر را ملاقات نمایند زیرا غالبا در فضای آنلاین افرادی که هم کلام شان می شوند را نمی شناسند.

در اینترنت همه چیز به شکل ساده سازی شده اش وجود دارد و وقتی شما مردم را به صورت چهره به چهره ملاقات می کنید تازه به پیچیدگی های شخصیتی شان پی می برید. چه بسا با فردی روبرو شوید که به شدت با شما در حوزه های سیاسی اختلاف نظر دارد اما به طور مثال قبلا با شما در یک تیم ورزشی بوده است.

اوباما همچنین اشاره کرد که مردم در فضای آنلاین به شدت بی رحم و گاهی نفرت انگیز می شوند حال آنکه در دنیای واقعی این مساله غیرممکن است.

بد نیست اشاره کنیم که اوباما از طریق وبسایت هایی نظیر فیسبوک و توییتر توانست با حامیان خود ارتباطی تنگاتنگ برقرار کند و چه بسا این دو نقشی پررنگ در انتخاب وی داشته اند و اساسا به همین خاطر او را رئیس شبکه های اجتماعی می خوانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا

    گند زد این آقا

  • rad

    منم میخوام ارتباطات مستقیم داشته باشم با مریم موسوی ?

  • pouya s

    بنظرم بهترین ریس جمهوری بود که یه کشور می تونست داشته باشه

  • omid ashoori

    ایندفعه حرف حق رو زد حرف حق هم میدونید دیگه دلیل و چرا نداره قانع کنندست.

  • محمد گوهری

    دوستان گروه تکنولوژی برای دوست داران این زمینه به کانال gpmobile@ بیاین لینک هست توش

  • MehranF

    اباما نه اوباما

مطالب پیشنهادی