نماینده مجلس در کارگروه فیلترینگ: مخالف ادامه فیلترینگ تلگرام هستم
نماینده و ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، خبر داده است که به زودی فیلترینگ شبکه پیامرسان تلگرام برداشته خواهد شد و «دولت و مجموعه نظام به دنبال فیلترینگ کامل تلگرام نیستند.» «محمد کاظمی»، ...
نماینده و ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، خبر داده است که به زودی فیلترینگ شبکه پیامرسان تلگرام برداشته خواهد شد و «دولت و مجموعه نظام به دنبال فیلترینگ کامل تلگرام نیستند.»
«محمد کاظمی»، ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در گفتوگو با «خانه ملت» گفته است: «فیلترینگ دائم شبکههای مجازی به نفع کشور نیست زیرا عدهای از مردم از آن کسب روزی میکنند.»
کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرده است که بهترین کار، سالمسازی و افزایش فرهنگ و آگاهی رسانهای مردم است و محدودیتها صرفا در مسائل امنیتی و مواقع خاص باشد.
پیش از این نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق ایران خبر داده بود که ۱۰ الی ۱۵ هزار کسبوکار از بستر تلگرام و اینستاگرام استفاده میکنند. کاظمی نیز در این باره گفته است:
«بیکار کردن افراد که از این طریق ارتزاق میکنند میتواند آسیبهای دیگری برای کشور به همراه داشته باشد لذا باید در محدودیتسازیها به حداقلها اکتفا شود. با توجه به وجود مشاغل در فضای مجازی بخصوص تلگرام و کسب درآمد باید در ادامه فیلترینگ تلگرام منافع تمامی مردم حفظ شود. به دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ هستم.»
باید توجه داشت که این صرفاً نظر یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و این کارگروه ۱۳ عضو دارد که به این شرح هستند:
- دادستان کل کشور (رئیس کارگروه)
- رئیس یا نماینده سازمان صدا و سیما
- وزیر یا نماینده وزیر اطلاعات
- وزیر یا نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
- وزیر یا نماینده وزیر دادگستری
- وزیر یا نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
- وزیر یا نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری
- وزیر یا نماینده وزیر آموزش و پرورش
- فرمانده نیروی انتظامی
- یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
- یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تأیید مجلس شورای اسلامی
- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
- نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
در حال حاضر نظرات مختلفی از سوی مسئولین درباره رفع فیلتر تلگرام عنوان میشود. «عبدالصمد خرم آبادی» معاون دادستان کل کشور روز گذشته گفته بود که فیلترینگ تلگرام باید مدتها پیش رخ میداد. کاظمی نیز اکنون خبر میدهد که دولت و مجموعه نظام به دنبال فیلترینگ کامل تلگرام نیستند؛ اظهارنظری که مشابه با نظر وزیر ارتباطات است. آذری جهرمی در پایان هفته گذشته خبر داده بود که رفع فیلتر این پیام رسان منوط به حذف محتوای تروریستی و همکاری تلگرام است.
تلگرام، تنها یک پیامرسان میان دو نفر یا یک گروه نبود و کانال رسانهای نیست. این پلتفرم قابلیتهای خاص و ویژهای مانند ربات و APIهای مختلف را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد و در حال حاضر هیچیک از پیامرسانهای داخلی و خارجی قابلیتها و امکانات تلگرام را در اختیار کاربران و کسبوکارها قرار نمیدهند.


دیکتاتوری که شاخ و دم نداره
ویچت رو سر چه حسابی بعد 4 سال رفع فیلتر کردند!!! برو عمو دم کوچه خودتون بازی کن.
میدونید چرا ساندیسخورها اینجا پیغام نمیدن ؟ برای اینکه نمیخوان این مطلب پر بحثترین در صفحا اول بشه . برید ببینید کدوم مطالبو پر بحث کردن
۵۰ پیام دیگه میخوایم تا بشه پربحثترین
بله چون میدونن بیش از ۹۰ درصد مردم مخالف فیلتر شدن تلگرام هستن
یعنی تلگرام رو معادل حشیش و شیشه میدونی واقعا؟؟
درضمن در مورد بازی باید هم اینطور باشه
تنها محدودیتی که میتونه به نفع مردم باشه همین سخت گیری ها در مورد درجه سنی فیلم و بازی هستش
ایرانیها متخصص نظریه پردازی بدون دلیل و مدرک.آخرشم وضعشون شد اینی که هست.
ببخشید داداش، اما حرفی که زدی هیچ دلیلی براش نیاوردی و نمیشه قبولش کرد.
اما حرفی که گفتم:
تحقیق انجمن سلطنتی سلامت عمومی بریتانیا: فقط شبکه اجتماعی یوتوب، مقداری تاثیرمثبت دارند. بقیه برآیند کلی منفی دارند.مخصوصا اینستاگرام
چامات پالیهاپیتیا، مدیراجرایی سابق فیسبوک و از هسته قدیمی فیسبوک: ابزارهایی مانند فیسبوک و... درحال از بین بردن مردم هستند.
شان پارکر، یکی از اولین سرمایه گذاران فیسبوک
آنتونیو گارسیا، یکی از اعضای اولیه مدیریتی فیسبوک
همین حرفا رو زدن
مارتینز و ... هم کتاب نوشتن در این مورد
ملت خودشون میدونن چی خوبه و چی بده (از بچگی که توی شکم مادرشون بودن، همه چیز دون بودن!!)
حالا این کمپینو پیش ببریم. بعدش نوبت به مواد مخدر میرسه. بابا ملت خودشون میفهمن که این خوبه یا بده.ماریجوانا و حشیش و… باید آزاد باشه.مثل هلند. با زور نمیشه جلوی مردمو گرفت. مردم راهشونو فهمیدن، از هرچی ملتو نهی کنی بیشتر به سمتش میرن.امضا:ساندیس خور اعظم!! با ساعتی 8 هزارتومن حقوق(پ ن:ساندیس خورهای معمولی فقط 7تومن میگیرن)
الانم شاید دارن ادامه میدن نمیدونم ولی فیلتر تلگرام هم مثل رفت به بالاپشتبونه تک تک خانه های یک ملت میمونه
این مطلبو پر بحث ترین کنین در دیجیاتو
من خودم روی کارت ویزیتم QR Code تلگرام دادم برای کارم اونموقع اینا هر موقع عشقشون میکشه به بهانه های مختلف برای ملت تصمیم میگیرن
اصلا به خودشون نباید اجازه بدن به همین راحتی به شعور یک ملت توهین کنن