ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماهواره فوق محرمانه آمریکا در پرتاب ناموفق فالکون ۹ گم شد

روز یکشنبه همین هفته راکت دیگری از اسپیس اکس به فضا پرتاب شد تا یک ماهواره جاسوسی فوق محرمانه را که به دولت آمریکا تعلق داشت به مدار زمین انتقال دهد و حالا آنطور که ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۹ دی ۱۳۹۶  |  ۱۷:۵۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز یکشنبه همین هفته راکت دیگری از اسپیس اکس به فضا پرتاب شد تا یک ماهواره جاسوسی فوق محرمانه را که به دولت آمریکا تعلق داشت به مدار زمین انتقال دهد و حالا آنطور که نشریه وال استریت ژورنال خبر داده این ماهواره گم شده است.

ماهواره مذکور که با اسم رمز زوما پرتاب شده ظاهرا نتوانسته به مدار برسد و بعد از جدا شدنش از فالکون ۹ مجددا به اتمسفر زمین باز گشته است. وال استریت ژورنال در گزارش خود احتمال داده که ماهواره مشکل داشته یا در زمان نادرستی آزاد شده است.

مقامات رسمی آمریکا که اخیرا مصاحبه ای با نشریه NBC داشته اند اعلام نموده اند که ماهواره مورد بحث به احتمال خیلی زیاد خراب بوده یا در دریا فرود آمده است.

یکی از نمایندگان اسپیس اکس در مصاحبه اخیرش با بیزنس اینسایدر گفته:

ما نظری درمورد ماموریت های از این دست نمی دهیم اما بررسی های صورت گرفته روی اطلاعات موجود در این باره حکایت از آن دارند که فالکون ۹ عملکردی عادی را از خود به نمایش گذاشته است.

این نشریه در ادامه آورده است که ظاهرا راکت اسپیس اکس عملکردی عادی داشته و به همین خاطر احتمال می رود که علت حادثه در جای دیگری بوده است.

جاناتان مک داول یکی از فضانوردان مرکز اختر-فیزیک شناسی هاروارد-اسمیتسونین در توییتر خود اعلام کرد در این ماموریت اسپیس اکس اداپتور محموله را که ماهواره را از بدنه راکت جدا می کند تامین نکرده و در مقابل مشتری آن را تامین کرده و درنتیجه نمی توان شرکت اسپیس اکس را مقصر این حادثه دانست.

لازم است اشاره کنیم که زوما توسط نورتروپ گرومن (پیمانکار نظامی) ساخته شده بود اما مشخص نیست که کدام نهاد آمریکایی قصد استفاده از آن را داشته است.

در ابتدا نیز قرار بود که زوما در ماه نوامبر پرتاب شود اما تا زمان تایید سلامت راکت و ماهواره، پرتاب آن به تاخیر افتاد. حال گفته می شود این ماموریت میلیون ها دلار خسارت به بار آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • آریا

    اینها فیلمه. به موقعش سر و کله ماهواره پیدا میشه. هیچ شواهدی از از بین رفتن ماهواره وجود نداره. گفتن ناموفق بوده که کسی دنبالش نگرده ? ?

  • jamalifar

    اااارهههه
    ارهههه
    باشه
    گم شد
    دیدی چیشد
    دکمه قرمزه رو یادمون رفت فشار بدیم اونوقت گم شد ماهواره
    (ماهواره ی فوق سری با موفقیت به مدار مناسب پیوست )

  • nexaen

    طبق نوشته ی این پیج و تماسی که با شرکت SpaceX داشتن - این موضوع رد شده و شایعه دونسته شده http://www.sciencealert.com/alleged-loss-space-x-secret-government-zuma-mission

    خود خبر هم عجیبه که پروژه بسیار محرمانه چطور کل عالم و آدم فهمیدن؟ مگه محرمانه نبود چطور سایت های تکنولوژی فهمیدن وقتی انقدر محرمانه بوده که حتی اداپتور پروژه به دلیل محرمانه بودن کار یه شرکت نظامی بوده و خود SpaceX توش دست نداشته بعد کل خبر شبیه یه داستان واسه ی ما نقل میشه - عجیب نیست؟؟؟

  • CANOPUS

    ضمن تشکر
    البته در منبع هم عنوان همینطور هست اما در واقع پرتاب و فرود اسپیس ایکس موفق بود

    قابل توجه برخی دوستان مستقل از ملیت و رنگ و نژاد این اخبار رو از روی علاقه دنبال میکنم از ژاپن تا گویان فرانسه و ...

  • Erfaan Zandii

    ای بابا حیف شد دست این روسهای کثیف نیفته فقط

    • yosof

      آمریکا پرست گرامی، آمریکا داعش رو بوجود آوردو حمایت کرد (به اعتراف کلینتون،اوباما،ترامپ،اسنودن،نتانیاهو و..)
      اما روسیه با اون جنگید.
      اگر دین ندارید آزاده باشید حداقلش!!
      شماها هستید به هرکامنت درست و درمون دیسلایک میدید.

      • 68peyman

        پسر جان همه میدونیم بیشترین نفع رو کدوم کشور برد از داعش

  • Amir_Safari

    ایلان ماسک رو سود مشارکت به ارتش امریکا حساب کرده بود،امیدوارم مشکلی پیش نیاد

    • yosof

      واقعا پرستش آمریکا دنیایی داره. نه ؟ البته پرزیدنت ترامپ فرمودن:94 میلیون فقیر هست در آمریکا.
      شبکه صدای آمریکا هم فرمودن: از هر 6 نفر یک نفر فقیرند در اونجا
      شبکه منوتو هم فرمودن: از هر 8 نفر، یک نفر بیخانمان هستند در لس آنجلس (لالالند) شهر آرزوها ، یا بهتر بگویم شهرهپروت

      • Sina zb

        اونجا فقیر منظورشون اونایین ک ب اندازه حقوق کارمندای عادی ما دارن
        و بیخانمان اونام همین حاشیه نشین های خودمونن

مطالب پیشنهادی