یکی از شرکتهای سازمان تامین اجتماعی به واردات رسمی آیفون روی آورده است
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، «سید مهدی میرمهدی» زوایای جدیدی را از طرح رجیستری عنوان کرده که در آن با بخشهای نهچندان جالبی از بازار موبایل بعد از اجرایی شدن طرح رجیستری مواجه میشویم. ...
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، «سید مهدی میرمهدی» زوایای جدیدی را از طرح رجیستری عنوان کرده که در آن با بخشهای نهچندان جالبی از بازار موبایل بعد از اجرایی شدن طرح رجیستری مواجه میشویم. او از رشد 25درصدی قیمت تلفنهمراه بعد از اجرای رجیستری میگوید و خبر داده که سودآوری در واردات محصولات اپل آنقدر بالا رفته که یکی از شرکتهای زیرمجموعه تأمین اجتماعی نیز به واردات آیفون روی آورده است.
میرمهدی با انتقاد از برخی مسئولین مربوطه که از بررسی و پیگیری مشکلات موبایلهای غیرفعال سرباز زدهاند میگوید:
«مگر غیر از دولت کسی هم بوده که مجوز واردات گوشی را صادر کند؟! پس اگر واقعا گوشی قاچاق تشخیص داده شده و الآن در راستای اجرای رجیستری قادر به دریافت خدمات نیست حاکمیت باید برود و یقه فروشنده و واحد صنفی مربوطه را که اقدام به فروش گوشی قاچاق کرده، بگیرد نه اینکه با مردم بازی کند. نهایتا دستگاهی که توسط این افراد وارد کشور شده و به دست مصرف کننده رسیده است، اکنون با توجه به اینکه قاچاق تشخیص داده شده قادر به دریافت خدمات از اپراتورهای تلفن همراه نیست؛ نمیشود که در این شرایط به مردم بگوییم گوشیهایشان را دور بریزند.»
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران پیشتر در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرده بود که بازار میلیاردی واردات موبایل بعد از اجرای طرح رجیستری برای برخی افراد به وجود آمده و صحبت از سودهای کلان واردات موبایلهای مشمول این طرح داده بود. او نقص در سیستم گمرک کشور را یکی از موارد مشکل ساز طرح رجیستری بیان کرده بود و ارائه IMEIهای اشتباه به جای محصولات اصلی را از جمله ای ناشکالات دانسته بود:
«شما همین یک مورد را در نظر بگیرید که واردات گوشی به کشور اندازهای سودآور شده که یکی از شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان واردکننده رسمی آیفون به کشور معرفی شده و اسم آن در لیست دارندگان مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آمده است.»
طرح رجیستری از زمان اجرایی شدن خود تا به امروز فراز و نشیبهای زیادی را طی کرده و غیرفعال شدن چندین هزار موبایل اولین پیامد اصلی مرحله عملیاتی شدن آن است، پیامدی که به گفته برخی از کاربران در آن اشتباهات زیادی صورت گرفته و دولت قول داده که به تمامی شکایات این دسته از کاربران رسیدگی کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

#روحانی_مچکریم !!!
بشلام دوستان من بچه ی بانه یکی از عمده فروش های موبایل اونجام ک ب تهران هر روز گوشی میفرستادم نمیدونم ب چی قسم بخورم باور کنین بیشترین سودی ک میرفت رو هر گوشی برای ما به ۵۰ هزار تومن میرسید شاهکار بود بازار قیمت ها رقابتی بود ولی الان من فقط رو ایفون ایکس ۸۰۰ هزار تومن گمرکی ازم میگیرن خب چخبره اخه رو هر مدل خدود ۱۹ درصد میگیرن ازمون بخدا قسم
انتظار دیگه ای نمیرفت. اینا که نمیزارن مردم عادی جنسی بیارن که بتونن یه پولی در بیارن
چه خوب! با دفترچه ارزونتر میشه؟ :D
خخخخخخخخخخخخخخخخ دمت گرم
نخرید اقا نخرید ازینا
بخدا قسم ماهی 320 هزار تومان حق بیمه میدم، هرسال هم 30-40 هزار تومن حداقل میره رو حق بیمه.هرچی پول داریم میدیم بیمه، سیر نمیشن.
بانک رفاه وام داده، پیامک از بانک اومده قسط ۲۲۲ تومنه، مسؤول بانک در دفترچه نوشته ۲۳۰ و میگه پیامک الکیه! طرح رجیستری و بانکداری اینترنتی و … هم برای همین سازمانها و افراد خاصه. باید برای شفافسازی دخل و خرج سازمانها سختتر از هرچیزی بکوشیم. برای آب هم بگم خونههاتون آبانبار درست کنید و آب بارونن جمع کنید.
باید خون گریست
جلو چش مردم مثل اب خوردن از بزرگ کوچیک دارن دزدی میکنن 3بار اعدام برا اینا کمه ب خدا
اخر ایران مث کره شمالی میشه ??