خرید بنزین فقط به صورت نقدی؛ اعتراض جایگاه داران علیه سیستم بانکی
براساس اخبار منتشر شده به نظر می رسد که روند اجرایی دولت الکترونیک و شبکه بانکی کشور، مسیری معکوس را طی می کند و به دلیل بروز تاخیر در واریز وجوه دریافتی به حساب های ...
براساس اخبار منتشر شده به نظر می رسد که روند اجرایی دولت الکترونیک و شبکه بانکی کشور، مسیری معکوس را طی می کند و به دلیل بروز تاخیر در واریز وجوه دریافتی به حساب های شخصی مشکلاتی در روند استفاده از کارت های پول پدید آمده است.
علیرغم فعالیت مناسب دستگاه های کارت خوان در جایگاه های پمپ بنزین، به نظر می رسد که در پی وقوع برخی ناهماهنگی ها، مشتریان از این امکان نیز محروم خواهند شد.
بیژن حاج محمد رضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور به تازگی اعلام کرده است که به دلیل بروز تاخیر چند روزه در پرداخت پول بنزین توسط سیستم بانکی، جایگاه داران دستگاه های کارت خوان در پمپ بنزین ها را از فعالیت خارج کرده اند.

ایشان همچنین تاکید کرده اند که مذاکره با بانک مرکزی در جهت رفع این مشکل فایده چندانی نداشته است و حالا جایگاه داران سوخت کشور 3800 تا 4000 میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور طلبکار هستند.
در بخش دیگری از صحبت های ایشان به گم شدن مبالغی از وجه دریافتی توسط جایگاه داران در سیستم بانکی کشور اشاره شده است «رئیس جایگاهداران سوخت با بیان اینکه در این بین برخی مواقع مبالغی گم میشود، گفت: بانکها از این موضوع سوءاستفاده می کنند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که جایگاهداران باید هزینه خرید بنزین را به صورت نقد به شرکت ملی نفت پرداخت کنند.»

با این اوصاف به نظر می رسد که طی چند هفته آینده باید شاهد چالش های تازه ای بین جایگاه های پمپ بنزین، شرکت نفت و بانک مرکزی باشیم و از آنجا که بسیاری از جایگاه های سوخت کشورمان دارای مالکیت خصوصی هستند، این احتمال وجود دارد که ابلاغ دستورات سازمانی نیز چندان در زمینه حل و فصل این موضوع موثر نباشد.
از این رو به نظر می رسدکه بهترین توصیه این است که در زمان مراجعه به جایگاه های سوخت رسانی، از وجود پول نقد به میزان کافی مطمئن شوید، چرا که هیچ بعید نیست که در شرایط اضطراری بدون بنزین و پول نقدر در میان راه گرفتار شوید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چه چیزی تو این ممکلت مسیر معکوس طی نمیکنه !؟ با ذکر مثال و رسم شکل توضیح دهید.
من مغازه دار هستم و همیشه کارتی که تو دستگاه pos میکشیدم حدود ۶ ساعت طول میکشی بیاد به حسابم ولی الان مدتیه ۲۴ ساعت طول میکشه تا پول بیاد به حساب
تصمیم بسیار درست بانک مرکزی
اولا که دروغ بزرگی است که پس از چند روز پول به حساب واریز می شه. همه ی واریزها، در ساعت ۵ صبح روز به دست بانک مقصد می رسه و پس از پردازش به حساب ها واربز می شه.
ثانیا این که این روشی در همهجای دنیاست. عموم تراکنش ها آنلاین نیستند. و این حجم تراکنش آنلاین فشار سیستماتیک زیادی به سیستم پرداخت کشور وارد می کنه.
امیدوارم بانک مرکزی از تصمیم درستی که گرفته عقب نکشه
چرا حرف بیخود میزنی؟
این پول تو حساب بانک میمونه و باهاش کار میکنه.....
چه طور موقعی که کارت به کارت میکنی از حساب ـت همون لحظه کم میشه ولی به حساب مقابل دیر میره؟
موقعی که پول میخواد کم کنه به سیستم فشار نمیاد؟ فقط موقع پول دادن فشار میاد؟ ?
خب من به شما الان چی باید بگم وقتی کوچکترین اطلاعی از موضوع تراکنش های آنلاین و آفلاین در سیستم های پرداخت دنیا نداری؟
جستجو در گوگل برای فرار از نادانی کار دشواریه؟ مقایسه ی خرید از پایانه به موضوع کارت به کارت چه ربطی داره؟ اصلا اطلاعی داری که چند کشور تو دنیا چیزی شبیه تراکنش های کارت به کارت آنلاین دارند؟
به جای متهم کردن دیگران، یه جستجوی ساده بکنیم.
لطفا بفهمیم که این تغییر به درخواست بانک ها نبوده. به خاطر جایگاه نظارتی بانک مرکزیه. کار بسیار درست و کمی نزدیک شدن به استانداردهای روز دنیا
فریدون بنی صدر دومه.
فقط دودش به چشم مردم میره. خاک بر سر بانک مرکزی. تو اگه عرضه داری قیمت دلار رو درست کن. خدا لعنت کنه.
پولی که توی حساب جایگاه دارها نمی رود یعنی چی؟ یعنی جایی چیزی هک شده؟؟
یعنی توی دولت روحانی یک جا رو نام ببرید که توش نریده باشن؟! خداییش داره فاتحه مملکت رو میخونه، صد رحمت به محموت!
خاک تو سر ساندیس خورت کنند که هنوز فکر میکنی اگه اون باشه بهشت میشه ! روحانی، رئیسی، احمدی نجات. هر کی دیگه بیاد باز هم همین آش و همین کاسه !
هزار تا دیگم بیان اخرش همین بدبختی داریم
کلا باید زیر و رو عوض شه
<>
رئیس جایگاهداران سوخت با بیان اینکه در این بین برخی مواقع مبالغی گم میشود...
یعنی چی؟ یعنی سیستم یا دستگاه های پز یا... هک شده اند؟
داداچ، بیت کوین و اتریوم قبول می کنند؟ ??
هر دم از این باغ بری میرسد