ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس ذنفون 5z را معرفی کرد؛ پرچمداری برای عصر طلایی موبایل

ایسوس در کنفرانس خبری که دقایقی قبل در شهر بارسلون برگزار شد از جدیدترین موبایل پرچمدارش به نام ذنفون 5z رونمایی کرد. این تلفن همراه با طراحی متفاوت و سخت افزاری قدرتمند، رقیب شایسته ای ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۸ اسفند ۱۳۹۶  |  ۲۲:۳۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ایسوس در کنفرانس خبری که دقایقی قبل در شهر بارسلون برگزار شد از جدیدترین موبایل پرچمدارش به نام ذنفون 5z رونمایی کرد. این تلفن همراه با طراحی متفاوت و سخت افزاری قدرتمند، رقیب شایسته ای از این شرکت تایوانی در نبرد بزرگان دنیای تکنولوژی به شمار می رود.

همان طور که انتظار می رفت، ذنفون 5z به عنوان عضوی از خانواده جدید موبایل های ایسوس، شباهت زیادی با ذنفون 5 دارد که در همین مراسم معرفی شد. وجه تمایز اصلی این خانواده با محصولات قبلی این شرکت، نمایشگری لبه تا لبه است که بریدگی یا «ناچ» کوچکی در قسمت بالایی دارد و البته این دستگاه را به آیفون X شبیه می کند.

شباهت های زیادی بین ذنفون 5 و 5z وجود دارد، یعنی مثل سال قبل که ذنفون 4 و مدل پرو را داشتیم، ذنفون 5z هم مدل حرفه ای و قوی تری از ذنفون 5 محسوب می شود. بنابراین نمایشگر 6.2 اینچی این دستگاه همان رزولوشن فول اچ دی پلاس (2280×1080 پیکسل) دارد که تصویری با نسبت نامعمول 19:9 را مقابل چشمان شما قرار می دهد. پنل به کار رفته در این دستگاه هم از نوع LCD IPS است که به گفته سازنده، گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد.

چیپست اسنپدراگون 845 و حداکثر 8 گیگابایت رَم، سخت افزار اصلی ذنفون 5z را تشکیل می دهند

حالا نوبت به بخش هیجان انگیز ماجرا یعنی تفاوت اصلی بین این دو موبایل می رسد. برخلاف ذنفون 5 که چیپست میان رده اما قدرتمند اسنپدراگون 636 را به کار گرفته، ذنفون 5z هیولای مهارنشدنی امسال کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 را در خود جای داده که نهایت قدرت یک موبایل را در دستان شما قرار خواهد داد. در کنار این مغز متفکر، حداکثر هشت گیگابایت حافظه رَم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در اختیار شما قرار می گیرد تا تمامی نیازهای روزمره و حرفه ای خود را برآورده سازید.

در مورد امکانات تصویربرداری، ذنفون 5z همان ماژول دوگانه ذنفون 5 را دارد. این دوربین دوگانه از یک حسگر 12 مگاپیکسلی اصلی با پیکسل های بسیار بزرگ 1.4 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/1.8 تشکیل شده که به زعم سازنده، عملکرد کم نظیری در محیط های کم نور ارائه می کند. در کنار این دوربین حرفه ای، یک حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز عریض 120 درجه هم قرار گرفته که فضای بیشتری را در کادر جا می دهد. دوربین سلفی این دستگاه هم حسگر 8 مگاپیکسلی دارد.

امسال که تب AI دنیای موبایل را فرا گرفته، ایسوس هم روی این قابلیت مانور می دهد و خانواده ذنفون 5 را AI-driven می نامد. یکی از قابلیت های هوشمند ذنفون 5z توانایی تشخیص صحنه های مختلف از بین 16 حالت از پیش تعریف شده و انتخاب بهترین تنظیمات برای آن است، قابلیتی که پیش از این در پرچمداران اخیر هواوی دیده بودیم.

قابلیتی به نام AI Photo Learning هم شیوه ویرایش عکس ها توسط شما را یاد می گیرد و آنها را در آینده به صورت پیش فرض روی عکس هایتان اعمال می کند. قابلیت ثبت پرتره و محو کردن پس زمینه هم که پیش تر در موبایل های ایسوس دیده می شد، اکنون به شکل هوشمند تر و دقیق تری اعمال می شود.

دیگر ویژگی برجسته ذنفون 5z را باید در بخش صدا جستجو کرد. اسپیکر داخلی این تلفن همراه با استفاده از آمپیلیفایر حرفه ای و فناوری های پیشرفته، صدای بلند و واضحی را پخش می کند. ذنفون 5z از خروجی صدای های-رزولوشن 24 بیتی/192 کیلوهرتزی نیز بهره مند است و پشتیبانی از فناوری های AptX HD و LDAC هم کیفیت بالای صدای بلوتوث را تضمین می کند.

قیمت ذنفون 5z در بازار اروپا 479 یورو اعلام شده که واقعاً قیمت بسیار معقولی برای یک پرچمدار واقعی به شمار می رود. به نظر می رسد ایسوس در کنار تمام قابلیت های برجسته ذنفون 5z از فاکتور قیمت هم برای غلبه بر رقبای پرآوازه خود استفاده کرده است. البته برای تهیه این موبایل باید کمی بیشتر صبر کنید چون ذنفون 5z از ماه ژوئن سال 2018 یعنی خرداد ماه سال آینده وارد بازار خواهد شد.

در ادامه می توانید جدول مشخصات کامل موبایل پرچمدار ایسوس ذنفون 5z را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • morteza r11

    گوشیاش پر از مشکل سخت افزاری هستن ۶ ماه بیشتر کار نمیکنن من تجربه زنفون ۲ دارم که اینارو میگم نرم افزار هم افتضاح آبدیت هم که اصلا نمیده

  • {ASUS} Lt.Vonarian

    بالاخره اون چیزی که میخواستم اومد.
    ایول ایسوس.

  • behnampm

    انقد تو مطالب مینویسن فلان گوشی از رو گوشی ایفون ایکس کپی زده یا شبیه اون شده
    چرا نمیان بگن همه اینا از روی گوشی اسنشیال کپی زده شده؟

  • alifallahi

    گوشی های ایسوس از نظر قدرت سخت افزاری تا الان خوب بودن، فقط کیفیت دوربین گوشیاش نسبت به عدد مگاپیکسلی حرفی برای گفتن نداشته. اما احتمالا توی این گوشی جدیدش جبران شده باشه

  • badfar

    جدا از بحث کپی کاری باید بگم که اولین گوشی ایسوسه که طراحیش به دلم نشسته
    البته صفحه جلویی گوشی وگرنه پشت گوشی که آدمو یاد محصولات درجه سه چینی میندازه

  • Mr. Robot

    مطمئنین الجی تیم طراحی داره؟؟؟?

  • بهنام

    با اینکه گوشی خیلی خوبیه مخصوصا نسبت ب قیمتش اما اگه من مدیر عامل ایسوس بودم تیم طراحیو از دم اخراج میکردم
    آخه یعنی طراحی یه موبایل اینقدر سخته که میان از رو ایفون کپی پیست میزنن! پس وظیفه‌ی تیم طراحیشون چیه؟ کپی کردن که تیم طراحی نمیخاد
    این هیوندای سال به سال طراحی و مهندسی کلی از محصولاتشو از نوانجام میده اونم یه ماشینو به اون عظمت بعد اینا سالی یه طرح میخان بزنن برای یه گوشی که دنگو فنگ طراحیش اندازه کنسول وسط یه ماشینم نیست چه برسه به کل ماشین با این حال بازم نمیتونن یه طرح خوب بزنن

    • JEFRiUM

      پیش کشیدن بحث کپی چیز بیخودی هستش.
      پس با این حساب میشه گفت اپل از روی اسنشال فون کپی کرده.

      • ed salvatore

        کپی با الگوبرداری یکی نیست
        ایسوز کاملا کپی کرده بریدگی رو اسنشال یه بریدگی دایره شکل وسط داشت حالا اون باکس اپلو چطوری کپی میدونی ازش نمیدونم ولی احتمال زیاد از تو کامنتا یه چیزی خوندی و داری همونو میگی

  • Alireza

    باید دید قیمت چقدر هست !!

  • farshad

    یه کار اپل میکنه اینقدر ازش کپی میکنن ، اون از حذف جک هندزفری ، اینم ازین طراحی مزخرف و برامده دوربین و بریدگی صفحه نمایش ...
    اپلم با خودش میگه من هر گندی بزنم اینقدر طرفدار دارم که تازه از روم کپی هم میکنن
    باعث تأسف ...

  • amirhossein

    این همه قابلیت خوب و سطح بالا . . . . ولی آخه چرا IPS LCD ؟؟؟
    دیگه تقریبا همه‌ی کمپانی ها دارن از این پنل دست میکشند ، حتی هوآوی !!!
    واقعا پنل مسخره‌ایه، هیچ جذابیت خاصی ندارم.

    • amirhossein

      .......هیچ جذابیت خاصی نداره !

    • یه نفری.

      اتفاقا داره هم زاویه دیدش خوبه،هم رنگارو واقعی نشون میده و هم بادوامه.

    • amirhossein

      . . . . . هیچ جذابیت خاصی نداره .

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی