ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه اینترنت روی خطوط فیبر نوری دیگر تنها در انحصار مخابرات نیست

انحصار ارائه اینترنت روی خطوط فیبر نوری برخی نقاط کشور از مشکلاتی بود که کاربران بسیاری با آن سروکار داشتند به‌طوری که در برخی شهرستان‌ها به علت سیم‌کشی کل خطوط تلفن به‌صورت فیبرنوری، ساکنین مجبور ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱۶ اسفند ۱۳۹۶  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

انحصار ارائه اینترنت روی خطوط فیبر نوری برخی نقاط کشور از مشکلاتی بود که کاربران بسیاری با آن سروکار داشتند به‌طوری که در برخی شهرستان‌ها به علت سیم‌کشی کل خطوط تلفن به‌صورت فیبرنوری، ساکنین مجبور بودند تا فقط از مخابرات استان اینترنت پرسرعت ثابت تهیه کنند. چندی پیش وزیر ارتباطات وعده داده بود تا برخی از این انحصارطلبی‌ها به زودی برچیده خواهد شد و امروز رییس جدید مخابرات مهر تاییدی بر وعده وزیر زد و خبر از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین این شرکت و آسیاتک داد.

«سیدمجید صدری» ضمن تایید این مطلب که رقابتی شدن بازار به این تجارت کمک خواهد کرد، خاطرنشان کرد:

«در چارچوب مقررات رگولاتوری و به‌ منظور اجرای مصوبه 260 دارندگان پروانه‌های FCP می‌توانند در تمام بخش‌های ارتباطات سیمی و کابلی به ارائه خدمات بپردازند. به‌ منظور تحقق این مصوبه، در طی ماه‌های گذشته با شرکت‌های شاتل و های وب توافق‌نامه همکاری منعقد شد و اکنون پس از مذاکرات صورت گرفته، شرکت‌های مبنا تلکام و آسیاتک نیز طبق مصوبه 260 با شرکت مخابرات ایران توافقنامه همکاری به امضا رساندند.»

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن ابراز علاقه برای بستن قرارداد با دیگر شرکت‌ها گفت:

«به‌منظور تحقق مشتری مداری، رقابتی‌تر شدن بازار ارتباطات ثابت و تسهیل ارائه خدمات در این بخش، فرصت جدیدی برای استفاده حداکثری از منابع و امکانات زیرساختی دارندگان پروانه‌های ارتباطات ثابت طبق مصوبه 260 فراهم‌ شده است. آمادگی داریم با سایر شرکت‌های FCP نیز طبق مقررات حاکم بر ارائه خدمات عمده‌فروشی بیت استریم که از سوی کمیسیون تنظیم مقررات به اپراتورها ابلاغ‌ شده است، توافقنامه همکاری منعقد کرده و حداکثر هم‌افزایی را به‌منظور توسعه بازار ارتباطات ثابت کشور برقرار سازیم.»

به‌نظر می‌رسد که  استفاده از توان علمی و فنی شرکت های خصوصی برای ارائه خدمات بر اساس مصوبه ی 260 سازمان تنظیم مقررات، باعث ایجاد چنین تفاهم نامه‌های بهره برداری شده و شرکت آسیاتک سومین سازمانی است که توانسته به این توافق با مخابرات دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • علی کمالی

    بعد از گذشت 1 سال و 2 روز از انتشار خبر، انحصار مخابرات همچنان سرجاش هستش و نمیشه از شرکت‌های دیگه ADSL تهیه کرد

  • omid

    در حالی که هدف مخابرات از انتشار خبر رفع انحصار نشون دادن تغییر نوع نگاه مدیریت این سازمان بود و دیجیاتو خبر اولیه رو پوشش داد از دید یک رسانه‌ حرفه‌ای معقوله که عدم اطلاع بخش پاسخگویی به مشتریان خود مخابرات و شرکت های طرف قراردادی که بهشون اشاره شده بعد ۱۰ ماه از انتشار خبر اولیه برای شما جای پرسش داشته باشه. لطفا این موضوع رو پیگیری کنید چرا که به نظر هر دو طرف قرارداد موضوع رو به کلی فراموش کردند.

  • mehdi_naji

    تاریخ این خبر اسفند 96 هست یعنی الان که دارم مینویسم 4 ماه میگذره.همین الان تماس گرفتم با تقریبا تمام شرکت ها و اول اسیاتک و شاتل

    • mehdi_naji

      متن من باز تایید نکردن.دیجیاتو هم واقعا شورش دراورده.خلاصه ش که هیچ کدوم از شرکتها ندادن سرویس به فیبر.خب شما که خبر الکی شو میزنید.خبر بعدش هم بزنید که دروغ بوده

  • Hossein Hashemi

    من که رفتم از آسیاتک اینترنت بگیرم نشد، و گفتن که نمی شه روی فیبرنوری اینترنت داد. توافق نمایشی هست به نظرم

  • Reza Kazemi

    شاتل هم اومده؟

  • mehrdad_sajjadie

    چه خوب شد چند سالی هست اسیر این 2020 مزخرف شدیم. حالا میشه بریم یه شرکت دیگه هر چی بجز مخابرات حال بهم زن

  • امید

    حالا که خوردن و سیر شدن میگن میخوایم...

  • HDArtworks

    والا من همین دیروز قصد ثبت نام داشتم و فقط باید از مخابرات سرویس میگرفتم!
    برخلاف میلم مجبور شدم از مخابرات سرویس بگیرم و حق انتخابی نداشتم...

  • Ashkan.G

    دروغ محض. هیچ تغییری در عمل رخ نداده

  • SpiXy

    کلا فیبر یه کانسپتیه که از اردیبهشت ماه و قبل از انتخابات بود! می‌گفتن تانوما افتتاح شده.
    حالا نه سایت داشتن، نه تلفن می‌زدی کسی می‌دونه چی هست، من ۲ بار به مرکز مخابراتی مراجعه کردم گفتن که فقط باید پاساژ باشی و یا مجتمع بزرگ و ...
    مسخره کردن ملت رو جدن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی