معاون دادستان کشور: یوتوب و توییتر رفع فیلتر نخواهند شد
عبدالصمد خرمآبادی از معدود افراد در حاکمیت است که در پیامرسان سروش فعالیت دارد و اخیرا در کانال شخصی خود در این شبکه پیامرسان بومی گفته که نهتنها توییتر و یوتوب نه تنها در سال ...
عبدالصمد خرمآبادی از معدود افراد در حاکمیت است که در پیامرسان سروش فعالیت دارد و اخیرا در کانال شخصی خود در این شبکه پیامرسان بومی گفته که نهتنها توییتر و یوتوب نه تنها در سال جدید رفع فیلتر نخواهند شد بلکه قرار است با یک برنامه جامع، مردم را در سال 97 به شبکههای داخلی هدایت کنیم و از کنترل و سیطره کشورهای خارجی بر فضای مجازی خارج شویم.
این صحبتها در حالی مطرح میشود که هم وزیر ارتباطات در پاسخ به دیجیاتو و هم دبیر شورای عالی فضای مجازی چند روز پیش در پاسخ به دیگر خبرنگاران از بررسیهای لازم و امکان وقوع رفع فیلترینگ این دو شبکه در سال آینده گفته بودند.
خرم آبادی درباره علت فیلترینگ یوتوب و توییتر در کانال شخصی خود اینچنین نوشته است:
«توئیتر و یوتوب در اجرای دستور مراجع قضایی فیلتر شدهاند و مراجع دیگر نمیتوانند در اموری که توسط مراجع قضایی تعیینتکلیف شدهاند، دخالت نمایند.علت فیلتر توئیتر و یوتیوب عدم تبعیت آنها از قوانین کشور و جلوگیری از انتشار میلیونها محتوای مجرمانه و سدکردن راه جاسوسی، نفوذ و تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور بوده است. نه تنها توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه در آستانهی ورود به سال ۹۷، اتفاق نظر بینظیری بین مسئولین برای قطع تسلط و نفوذ دشمن بر فضای مجازی کشور ایجاد شده است.»
معاون دادستانی کشور پیشتر موضع تند خود را علیه تلگرام نیز بیان کرده بود و گفته بود که فیلتر شدن این شبکه پیامرسان نیز باید مدتها پیش رخ میداد.
هنوز دقیقا مشخص نیست «تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکههای اجتماعی» که معاون دادستان کشور از آن میگوید دقیقا به چه شکل صورت میگیرد. سوال اصلی اینجاست که آیا این مهم با فیلترینگ شبکههای خارجی موجود(مثل تلگرام و...) میسر خواهد شد یا راه دیگری مثل توسعه و رشد موارد بومی در پیش گرفته خواهد شد.
هرچند این موضوع چندان روشن نیست اما مساله مهمتر به اوج گرفتن سلسله حملات به تلگرام در این چند روز اخیر برمیگردد. جدا از معاونت دادستانی کشور، دبیر شورای عالی فضای مجازی و همچنین چند تن از نمایندگان مجلس خبر از فیلتر شدن تلگرام دادند. فیلتر شدنی که در ماه گذشته به مدت دو هفته رخ داد و تاثیرات منفی آن در کشور دیده شد و نگرانیهایی را برای برخی کسبوکارها و مردمی که با این شبکه کسب در آمد یا کسب اطلاعات انجام میدهند به وجود آورده است.

مگه الان بسته اس یه نرم افزار چند مگی خوب باز نکن به کی بر میخوره
#یک_قاچ_کتاب ?
خیانت مثل ِ سوختگی ِ پشت ِ دست است؛ خوب میشود، پوست ِ تازه هم درمیآید، رنگ و شمایلش اما هیچوقت مثل ِ قبل نمیشود. همیشه هم جلوی چشم است. هروقت نگاهت بهش بیافتد، آرام دست را پشتورو میکنی یا میبَری زیر ِ میز. اگرهم ازت بپرسند، مجبوری لبخند بزنی و بگویی چسبیده به لبهی داغ ِ فر یا آبجوش روی آن ریخته.
#آداب_دنیا
#یعقوب_یادعلی
@ketabdooni✨
اینا فک میکنن با فیلتر کردن این چیزا را آگاهی بسته
میشه و دوباره طرفدار پیدا میکنن
#زهی_خیال_باطل
@Amir
نظرات بنده هم حذف میشه فیلتر کردنشون عشقی
دوست عزیز طبیعتا برخی خوانندگان چندان رعایت نمیکنن و کامنت هایی میزارن که میتونه و ممکنه باعث شه دیگه دیجیاتو رو نتونیم بخونیم با هم در آینده :D
ممنون دیجیاتو که نظرای مخالف نطام مقدس جمهوری اسلامی رو رد میکنی.به این میگن آزادی بیان که ما نوی یک وب سایت تاخبار تکنولوژی هم نداریم ? ?
سوالی که پیش میاد اینه که اینا برای مردم کار میکنن؟ یا مردم برای اینا؟ حقوقی که آقای خرم آبادی دریافت میکنه از پول مالیات مردم و پول نفت و منابع طبیعی ایران نیست که متعلق به همه ی مردمه؟ پس چه تفکری داره که فکر میکنه میتونه برای مردم تعیین و تکلیف کنه؟ مسولان (همه شون) برای بهتر کردن شرایط و بستر سازی مسول شدن و کار میکنن ( چه در دولت - چه در حاکمیت). اگه قرار باشه مسولی از پول ملت بخوره و برای ملت شاخ و شونه بکشه و تعیین تکلیف کنه و حاکمیت (نظام) هم کاری نکنه، در انتها شرایط برای خود اونا (مسولان و حاکمیت) بدتر از همه خواهد بود. کاش اینو متوجه باشن که ملت این چیزا رو میفهمن.
من بین زندگی قجری و زندگی با پیامرسان های داخلی، با افتخار زندگی اهل قجر رو انتخاب میکنم. ینی بمیرم هم حاضر نیستم یک هزارم ثانیه حتی به پیام رسان های داخلی فک کنم. چه برسه به استفاده کردن. هه اصلا بزار یوتیوب فیلتر بمونه مگه چی میشه با فیلتر شکن استفاده میکنم منت کسی رو هم نمیکشم. دیجیاتو جان خواهشا نظرم رو منتشر کن. ممنون
من خودم بشخصه قرار باشه با کفتر نامه برم پیام بدم میدم اما ۱ ثانیم با ابزارای جاسوسی اینا کار نمیکنم
الان تمام عره اوره های اینا خودشون تو تلگرام کانال دارن... اونا رو میخوان چکار کنن؟ در مورد فیلترینگ هم که باید گفت تا حالا به هیچ کجای هیچکس حساب نبوده و منبعد هم چنینه
دیجیاتو چرا نظرات من رو رد میکنی؟