ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شد

وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی تحقیقاتی را روی شرکت هواوی و در ارتباط با نقض تحریم های آمریکا علیه ایران آغاز کرده که می تواند وضعیت کسب و کار این غول تکنولوژی چین را ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷  |  ۱۵:۵۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی تحقیقاتی را روی شرکت هواوی و در ارتباط با نقض تحریم های آمریکا علیه ایران آغاز کرده که می تواند وضعیت کسب و کار این غول تکنولوژی چین را با مشکلات بیشتری مواجه سازد. هنوز مشخص نیست تحقیقات مورد بحث تا چه مرحله ای پیش رفته و دقیقاً چه اتهاماتی متوجه هواوی است.

آیا هواوی هم به سرنوشت ZTE دچار می شود؟

واشنگتن تا به حال برای اعمال محدودیت روی کسب و کار هواوی در خاک آمریکا تلاش زیادی کرده، اما این پرونده جدید می تواند روی حضور هواوی در دیگر نقاط جهان، از جمله اتحادیه اروپا هم تأثیر منفی بگذارد. تحلیلگران معتقدند در بدترین حالت، هواوی به سرنوشتی همچون ZTE دچار خواهد شد، یعنی دسترسی به تمام قطعات و کالاهای آمریکایی را از دست خواهد داد.

پس از انتشار اولیه این خبر از سوی نشریات آمریکایی، ارزش سهام برخی از تأمین کنندگان هواوی کاهش یافت و بعضی سرمایه گذاران هم سهام خود را فروختند. حتی کوالکام که تأمین کننده چیپست برای برخی از محصولات هواوی به شمار می رود هم از گزند این اخبار در امان نماند.

پیش از این، ترامپ رسماً اعلام کرده بود که هواوی به عنوان بزرگ ترین سازنده تجهیزات الکترونیکی آنتن های موبایل و دیگر محصولات مخابراتی، تهدید جدی برای آمریکا محسوب می شود و اجازه نمی دهد که ایالات متحده به راحتی سکان آینده ارتباطات موبایلی جهان را در دست بگیرد.

اثبات اتهامات می تواند محاکمه افراد دخیل در ماجرا را در پی داشته باشد

به گفته منابع آگاه از ماجرا، تحقیقات کنونی وزارت دادگستری آمریکا به نقض تحریم های صادره از سوی وزارت بازرگانی و همچنین خزانه داری کل این کشور علیه ایران مربوط می شود. اگر مشخص گردد که هواوی عامدانه از قوانین ایالات متحده سرپیچی کرده، جرایم سنگینی در انتظار این کمپانی خواهد بود و حتی می تواند محاکمه افراد دخیل در ماجرا را به همراه داشته باشد.

گفتنیست سال گذشته ZTE که نزدیک ترین رقیب هواوی به شمار می رود، به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران به پرداخت 892 میلیون دلار جریمه محکوم شد اما هفته قبل این حکم تغییر کرد و تمامی شرکت های آمریکایی از فروش کالا به ZTE منع شدند. حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت هواوی در این پرونده به کجا ختم می شود.

WSJ
ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • shima

    حقشه به درک

  • آریا

    حقشه.باید بلای نوکیا سرش بیاد تا با حکومتهای سرکوبگر همکاری نکنه

    • molavy

      حالت خوبه؟ مردم ضرر می کنن. موبایل چه ربطی داره به حکومت. حق تو چیه؟

      • آریا

        فقط موبایل نمیسازه. تجهیزات شبکه و مخابراتی هم میسازه. وهمچنین دستگاهای پارازیت ساز

  • pop_0098 .

    شرکت نام بردا ففط موبایل نمیزنه یک بار به جای تلگرام برید تو سایتش ببینید چیزایی که میزنه جز موبایل هست امریکا تحقیقات کرده دیده این شرکت از ابزار شبکه جاسوسی میکنه چین این شرکتها را تقویت میکنه برای جاسوسی نظامی اقتصادی و جاسوسی صنعتی. ربطی به موبایل تنها نداره ایران چیزی نداره صنعتی که چین جاسوسی کنه برای همینه تو ایران جلوی فروشش را نمیگیرند

  • مهدی فراهانی

    حمایت از هواوی با خرید محصولاتش در ایران واقعا شرکتی که در قبال قیمت کم کیفیت بی نظیر ارایه میده

  • aa

    مترادف کلمه ابرقدرت باید باشه«ایالات متحده آمریکا»

  • aliasad

    شرکتی که داره صادقانه به ما خدمات با کیفیت میده حقشه ماهم بیشتر حمایتش کنیم نه ایفون بخریم که کشورش میخواد سر به تنمون نباشه زنده باد هواوی زنده باد

  • ‌شکور حسین

    چین هم فروش آیفونو ممنوع میکنه یا تولیدش تو فاکسکان رو متوقف میکنه
    الکی که نیست

  • ناصر

    وای خدای من امریکا اینم نابود میکنه

  • amirhossein

    فقط اینطوری میتونند جلوی پیشرفت چینی‌ها رو بگیرند !!!

  • ارسل ارغوان

    دیگه ترامپ داره مسخرشو در میاره!
    شرکتای فروشنده راضین
    خریدارا هم راضی!
    ولی چون یه شرکت داره به چنتا انسان که تو ایران زندگی مضحکشونو میکنن خدمات میده، باید جریمه شه?
    ? تو ایران و ترامپ

    • محمدی

      به خاطر ایران نیست قسمت اخر متنو بخون

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی