مایکروسافت هنوز هم تمایلی به انتشار آمار فروش ایکس باکس وان ندارد
مایکروسافت اخیراً به ارائه اطلاعات گنگی از میزان فروش کنسول ایکس باکس وان پرداخته است. بعد از سال ها سکوت درباره تعداد کنسول های فروخته شده، مایک نیکولز، مدیر بازاریابی بخش بازی مایکروسافت در بلاگ ...
مایکروسافت اخیراً به ارائه اطلاعات گنگی از میزان فروش کنسول ایکس باکس وان پرداخته است. بعد از سال ها سکوت درباره تعداد کنسول های فروخته شده، مایک نیکولز، مدیر بازاریابی بخش بازی مایکروسافت در بلاگ پستی تازه می گوید: «فروش ایکس باکس وان نسبت به همین بازه در سال گذشته با رشد 14 درصدی همراه بوده».
در این بلاگ پست هنوز هم اشاره دقیقی به ارقام فروش نشده و به همین خاطر، تشخیص عملکرد ایکس باکس وان سخت است. اما در هر صورت، به نظر می رسد که بعد از عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس، شرایط برای مایکروسافت بهتر شده و حالا افراد بیشتری به خرید کنسول نسل هشتمی آن ترغیب شده اند.
هنگامی که ایکس باکس وان استاندارد در سال 2013 عرضه شد، مایکروسافت با خوشحالی آمار فروش دستگاه را منتشر می کرد. اما هنگامی که این پلتفرم سه ماه دیرتر از پلی استیشن 4 به فروش 10 میلیون واحدی رسید، مایکروسافت هم از ارائه این آمار دست برداشت. در عوض، مایکروسافت طی سال های اخیر تمرکز خود را بر ارائه آمار کاربران فعال ایکس باکس لایو گذاشته است.
در بلاگ پست امروز گفته می شود که تعداد کاربران ایکس باکس لایو رشد 13 درصدی داشته و از زمان راه اندازی قابلیت Looking For Group، بالغ بر 600 هزار دوستی شکل گرفته است. علاوه بر این، حالا بیش از 1.2 میلیون کلوب در ایکس باکس لایو وجود دارد.
دلیل اصلی عدم انتشار هیچ خبری درباره میزان فروش کنسول مایکروسافت، تفاوت قابل توجه فروش میان پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. در ژانویه 2016 کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرد ایکس باکس وان فروشی 19 میلیون داشته و در همان زمان، سونی از مرز فروش 35.9 میلیونی پلی استیشن 4 گذر کرده بود. در این بین سونی هیچوقت از ارائه آمار فروش دست نکشید و در آخرین اخبار، 76 میلیون کنسول پلی استیشن 4 به دست مشتریان رسانده است.
مایکروسافت طی آگوست سال گذشته، فروش نخستین مدل از ایکس باکس وان را متوقف کرد و بعد از آن روی فروش ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس متمرکز شد. اگرچه دلیل اصلی فروش پایین ایکس باکس وان در برابر پلی استیشن 4، قیمت گذاری 500 دلاری و تصمیمات تجاری اشتباه در قبال سنسور کینکت بود، مایکروسافت حالا با مشکلی بزرگ تر از قبل مواجه شده: بازی های انحصاری.
در دنیای بازی های ویدیویی و کنسول های خانگی، عناوین انحصاری مهم ترین فاکتور در فروش یک پلتفرم تلقی می شوند و سونی در سال 2017 و 2018، چند انحصاری عالی عرضه کرده است. در این بین، مایکروسافت عناوین انحصاری چندانی ندارد و خود را برای نمایشگاه E3 ماه آتی آماده می کند که امید می رود در جریان آن، شاهد معرفی چند انحصاری جدید باشیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

ایکس باکس که داغونه اینکه گفتن نداره من هر ۲ تاشو داشتم تو نسل هفت الانم PS4,دارم خیلی ازش راضیم
پلی استیشن*
چقد متعصبانه نظر دادی شهریارو نظر یه ادم متعصب ایکس باکسو اینجا منعکس کردی!!!!
شما اگه از گیم نتی ها هم بری بپرسی بهت میگن که خرابی ایکس باکس بیشتره مخصوصا دسته هاش.اگه اینطور نبود پر طرفدارترین ومحبوب تربن وپرفروش ترین کنسول پی اس نمیشد.
من واقعیت رو منعکس کردم
اگه نظرات دیگه م رو خونده باشی میفهمی
در ضمن گیمنتی ها سری 360 رو داشتن که شاید مشکل داشته
ولی در نسل فعلی از نظر کیفیت ساخت مایکروسافت یه سرو گردن بالاتره
شهریار واقعا خیلی دوس دارم بدونم کی قلم دستت داده که نویسنده شی !!!!!!!! من بودم میکردمش تو .... (البته قصد بی ادبی ندارما) فقط میکردمش تو ....???
من نویسنده نیستم و قلم هم ندارم
اما قلم بد بهتر از شعور بده
تبریک میگم،شخصیتتون رو با موفقیت به نمایش گذاشتید...
shariar
دوست عزیز دقیقا بر عکس این چیزی که گفتی تو کل تاریخ کنسول های دو سازنده یعنی سونی مایکروسافت ایکس باکس خرابی مشکلاتش بیشتر بوده اینو من نمیگم تو برسی سایت یا هرجایی هستش این همه ادم خریدنو بعد چن سال هنوز راضی هستن به شخصه خوده بنده دیدم شما یکم وسع اطلاعات منع خبریتو ببر بالاتر از دیجیکالا و 12 یا 13مثبت این چیزا!!
خب این کاملا مشخصه که ایکس باکس واقعا بهتر از پی اسه
والا من تو سایت دیجی کالا یه نظر دیدم که به کلی دیدگاهم نسبت به Ps4 تغییر کرد
"با سلام خدمت دوستان عزیز . بنده به هیچ عنوان خرید این کنسول رو پیشنهاد نمیکنم . یه سری دوستان میان میگن لگ نمیده و کنسول خوبیه و از این حرفا . اون دوستان مطمئنن کمتر از 8 ماه از این کنسول استفاده کردن . من با یکی از دوستام که ایکس باکس داره خیلی بحث میکردم . یک سال پیش کنسولامونو با هم خریدیم . اوایل همش مسخرش میکردم که دسته من اسپیکر داره و برا تو نداره . باطری قلمی میخوره برا تو . کیفیتت پایین . کنسولت برا دختراس . باید کینکتتو روشن کنی باهاش برقصی و از این حرفا . الان بعد از یک سال بعد از چند تا اپدیت که برا جفتشون اومده واقعا همه چیز برعکس شده . کیفیتش از برا من خیلی بهتره اصلا برا من تاره . دستگاه من صدا هواپیما میده . برا اون فقط یه زره صدا فنش میاد . برا من تو بازی mad max که مشترکه بین دوتا کنسول لگ میده برا اون لگ نمیده . انلاین که دیگه قیدشو زدم بیشتر ادمو عصبی میکنه هی قطع میشه . جدیدا دیسک بازی رو که میزارم بازی میکنم دیسکو میزنه بیرون و میگه اپدیت میخواد در حالی که آفلاینم کلا . اصلا یه وضعیه حالا همه اینا ب کنار 300 تومن هم گرون تر خریدم . همین دیروز خونشون بود کینکتشو فقط باید میدیدین انقد حساسیتش بالاس حتی ضربان قلبتو نشون میده . دوستان ممکنه بیان منو آنلایک کنن ولی حقیقته . اون دوستانی که مدت زیادیه این کنسول رو دارن میفهمن من چی میگم . اشتباه منو نکنین . تا زمانی که قیمت کنسول ما بالاتره برید و با ایکس باکس معاوضه کنید . راستی باطری هاش یادم نبود . 3 ساعت برا من باطریش دوام داره در حالی که دوستم باطری قابل شارژ انداخته روش 4000 میلی امپر و تا دو روزم دوام داره " جالبیش اینجاست که 13 تا مثبت خورده 12تا منفی! تا جایی که دیدم هرکس متعصبانه نظر میده(چه در صفحه ایکس باکس چه پی اس) کلی منفی میخوره،ولی این...!
به شخصه کیفیت ساخت کنسول و دوامش برام مهمتره تا اینکه یه 2 3 سالی با انحصاری مشتی سر کنم و بعدش خرج خرابی کنم،یه بنده خدایی هم میگفت یکی از آشناهاش تو کار تعمیرات کنسول هست میگفته اکثر موارد تعمیر و خرابی مربوط به PS هست،میگفت و من باور نمیکردم!
چرا مایین که ۳،۴ ساله خریدیم همچین چیزی ندیدیم ؟؟
خرابی ایکس باکس از همون زمان ۳۶۰ بیشتر بود ، به علاوه این که تا قبل از وان اس ، هیچ گونه سیستم کولینگ خاصی برای ایکس باکس طراحی نشده بود ،
دوست عزیز چرا از خودت حرف در میاره دقیقا بر عکس این چیزی که گفتی تو کل تاریخ کنسول های دو سازنده یعنی سونی مایکروسافت ایکس باکس خرابی مشکلاتش بیشتر بوده این همه ادم خریدنو بد چن سال هنوز راضی خستن به شخصه خوده بنده دیدم شما یکم وسع اطلاعات منع خبریتو ببر بالاتر از دیجیکالا و 12 یا 13مثبت!!
من یه منبع ساده آوردم که میگه PS4 (حداقل تو ورژن اسلیم) بعد از مدتی دچار مشکل میشه
شما منبع بیار که به قول خودت تو کل تاریخ خرابی ایکس باکس بیشتر بوده
در عالی بودن انحصاری God of War جدید سونی هیچ شکی ندارم و میدونم مایکروسافت ازش عقبه فعلا
ولی باید منطقی بود نه متعصب
همه میگن که "کیفیت ساخت" PS افت کرده
فقط این نیست
یه سرچ ساده تو گوگل بزنید "مشکلات PS4" بعد بگردید بلاگ ها و وبلاگها رو نگاه کنید و قضاوت کنید
والا نظرات کاربرا هم یه منبع دیگه
مگه تاریخ طبریه که برم اسناد قویتری پیدا کنم
بعدم منظورم از تعداد مثبت منفی و جملات قبل و بعدش این بود که طرف داره حقیقت رو میگه و کاربرا هم تصدیقش کردن
ماله من و اطرافیان که از این مشکلات نداره.
https://www.digikala.com/Product/DKP-331596/%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%8A-%D8%B3%D9%88%D9%86%D9%8A-%D9%85%D8%AF%D9%84-Playstation-4-Slim-%DA%A9%D8%AF-Region-2-CUH-2116A-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D9%8A%D8%AA-500-%DA%AF%D9%8A%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AA#!/displaycomment-0/page-2/sort-date/tab-comments/
لینکش