ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: انتخاب پیام‌رسان‌ها فرمایشی نیست

«فعالیت پیام‌رسان‌ها و انتخاب آنها فرمایشی نیست به‌گونه‌ای که به مردم تکلیف شود پیام‌رسانی را که ما تائید می‌کنیم، استفاده کنند.» این جمله‌ای بود که تازگی از وزیر ارتباطات شنیده شد اما در روزهای اخیر ...

پگاه طوسی
پگاه طوسی منتشر شده در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷  |  ۱۳:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«فعالیت پیام‌رسان‌ها و انتخاب آنها فرمایشی نیست به‌گونه‌ای که به مردم تکلیف شود پیام‌رسانی را که ما تائید می‌کنیم، استفاده کنند.» این جمله‌ای بود که تازگی از وزیر ارتباطات شنیده شد اما در روزهای اخیر منتقدان فیلترینگ تلگرام آن را به انواع دیگر گفته بودند.

حدود دوهفته از فیلترینگ تلگرام می‌گذرد اما هنوز موج انتقادات به وزیر ارتباطات ادامه دارد چرا که عده زیادی از مردم جهرمی و وزارت ارتباطات را فیلترکننده‌ی تلگرام می‌دانند؛ درحالیکه شورای عالی فضای مجازی و قوه قضاییه نقش تاثیرگذارتری در این میان داشتند. جهرمی اخیرا در واکنش به همین موارد گفته بود: «ایران کشور همه مردم است و اداره کشور با یک نظر امکان‌پذیر نیست.»

جهرمی شواری عالی فضای مجازی را مسئول اصلی حمایت از پیام رسان‌های داخلی می‌داند و می‌گوید: «طبق سیاست حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مصوب شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش‌هایی از امور را به عنوان اجرایی پیش برده است.»

پیام رسانان داخلی رقابت کنند

وزیر جوان به رقابت سازنده و فشرده بین پیام‌رسان‌ها، ارائه سرویس‌های مناسب‌تر و خدمات بهتر برای جذب کاربران معتقد است و معمولا دخالت حاکمیت را در انتخاب پیام‎رسان توسط مردم اثرگذار نمی‌داند:

«پیام‌رسانی که سرویس‌های مناسب‌تر، خدمات بهتر ارائه و اعتماد کاربران را جلب کند، می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد و در این فرایند، دخالت حاکمیت معمولاً اثرگذار نیست. براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وزارتخانه تکلیف شده که در مدت چهار سال متوسط سرعت دسترسی به شبکه ملی را به ۲۰ مگابیت در ثانیه ارتقا دهد.»

کسب و کارهای نوپا مقاومت کنند

کسب و کارهای جدید همواره با مشکلات و مخالفت‌های بسیاری روبه‌رو هستند که ممکن است موجب دلسردی آنها شود. اما جهرمی از آنها خواسته بود در برابر عده‌ای با چوب و چماق جلوی مجلس تحصن کردند، جا نزنند و تسلیم نشوند.

وی درباره جدیدترین اقدامات انجام شده در زمینه کسب و کارهای نوپا از آماده شدن طرح دو فوریتی توسط شش عضو دولت خبر داد که هفته آینده به مجلس ارائه خواهد شد:

«بخش مهمی از کسب و کارهای نوپا ساده‌سازی می‌شوند. همچنین سرعت عمل کسب و کارهای نوپا در انجام خدمات اداری، کسب مجوزها و در موضوع بیمه و مالیات به حداقل زمان ممکن می‌رسد.»

ارتقاء سرعت اینترنت در برنامه دولت

به گفته آذری جهرمی، براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وزارت ارتباطات و فناوری تکلیف شده که در مدت چهار سال متوسط سرعت دسترسی به شبکه ملی را به ۲۰ مگابیت در ثانیه ارتقا دهد. او تاکید کرد: «پوست اندازی در این بخش مستلزم توسعه ظرفیت فیبرنوری و فناوری‌های آن است.»

آذری‌جهرمی در بازدید از منطقه‌آزاد انزلی گفت: «یکی از شاخصه‌های توسعه کشورها در فناوری ارتباطات، شاخص GI است که این شاخص در سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته که البته رشد جهانی ما مطلوب نیست. برای تحقق ایده در بخش کسب و کارهای نوپا، سه ماه زمان نیاز است و در این راستا، لایحه‌ای برای رفع موانع کسب و کارهای نوپا تصویب شده که بر اساس آن، مدت زمان مورد نیاز برای آغاز این کسب وکارها، کاهش می‌یابد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ?️

    می شد که پیام رسان های داخلی مثل "پیام رسان بله" به خاطر امکانات جدید مثل خدمات بانکی گسترش پیدا کنند ولی وقتی فیلترینگ اجباری و لجبازی با مردم شروع شد این فرصت را از همین پیام رسان های داخلی گرفتند!

  • sina

    دوباره این ژست دموکراسی گرفت

  • ABCD EFGH

    اصلا خولب شد که فیلتر شد. یکم از این هجمه های رسانه ای دور باشید و یکم واقع گرا باشید براتون بهتره.

  • alimohammadi15

    یادم هست، اون روز که تلگرام 200 میلیون کاربره برای یک روز قطع شد، گفتن اگه داخلی میبود چی میگفتین حالا هیچی نمیگید!
    خب اینطور که من شنیدم، الآن سروش سه روزه که با اختلال گسترده مواجهه، اونم با (احتمالا) ده دوازده میلیون کاربر.
    و به همین سادگی!

    • Mohammad Daryabiyan

      10 - 12 میلیون کاربرش کجا بود داداش؟ این پری روز 5 میلیون ( 4.700 تا فیک ) اعلام کرد که مگه کشکه همینطوری سریع 5 تا بره بالا اونم نه 2 الی 3 هزار نه 1 الی 2 میلیون بلکه 5 میلیون؟؟؟ بابا بیخیال شین تورو خدا چاخان های اینا رو باور نکنید اینا هرچرتی میگن که مردم رو گول بزنن

      • alimohammadi15

        من هیچ کدوم رو تایید نکردم. نه 10 میلیون سروش نه 200 میلیون تلگرام.
        فقط گفتم آمار رسمیشو بگم، که همین آمار رسمی هم جای تأمل داره!
        (بگذریم از اینکه تلگرام به دلیل قطع برق قطع شد، اما سروش به دلیل ضعف زیرساخت!)

    • جوادی

      اینقدرم زیاد کاربر فعال نداره..

  • Alireza Zare

    سروش با دو میلیون کاربر فعال ظاهراً سه روزه که قطعه. بعد این شل مغزهایی که چنین آشغالایی تولید کردن دم از رقابت با تلگرام میزدن و یه عده احمق‌تر تو کامنتا حمایت می‌کردن ? ? ?

  • علیرضا حسینی

    ??

  • yosof

    بعضیها میگن: مشکل اصلی تلگرام و... نیست و باید به فقر و بیکاری پرداخت.
    عزیزم،چه کسانی بیشترین تاثیر در روی کارآمدن اینها داشتند؟! شمال تهران و ایرانیان مرفه خارج نشین، پس البته مشکل اصلی باید تلگرام باشد،چون در ادامه حالگیری و محدودکردن ...ها است.پس خنده داره اگه کسی حرفی از اقتصاد بزنه‌‌.عملکردها دقیقا اینو نشون میده.فاصله طبقاتی و...
    و ضمنا چاقو که دسته خودش نمیبره.

    • omid hedayatnej

      شمال تهران ۲۴ ملیون جمعیت داره آره ؟؟ بدو لینک آپارات بده ثابت کن شمال تهران ۲۴ ملیون جمعیت داره بدو بدو

      • yosof

        بیشترین درصد،طبق منطقه
        تحقیق کن ببین کجاست برادرمن
        تفکر لیبرال سرمایه داری مشخصه دیگه
        طرف میره منزل دیگران کفششو درنمیاره
        توی اپارات سرچ کن «مدهوشی دختران».بعد تحقیق کن ببین اینا کی هستن.خداییش تعصب نداشته باشیم

    • alimohammadi15

      من اینجا از شما یک سوال دارم (برداشت نکنید طرفدار حزب سیاسی خاصی هستم با این کامنت، فقط سواله)
      شما طرفدار کدوم کاندیدا بودید؟

      • yosof

        اگه بخوام ادامه بدم.بنظرم کل کامنتا ناپدید میشه!میتونیم ازراه دیگه ادامه بدیم گفتگو رو

    • جوادی

      یه عده ای هستن هر چی دیسلایک میگیرن بازم حرف میزنن شما حرف نزنی کسی نمیگه لالی..

    • yosof

      دوستانی هم که میگن این و اون هیچ فرقی باهم‌ ندارن.
      همین یک کلیپ کافیه.چون محققین خارجی ایندو رو کاملا مجزا و متفاوت میبینن و مواضعشون در مقابل ایندو فرق داره.علم اونها بیشتره یا ما؟!
      yon.ir/g5UEB
      حرف کوچه بازاری نزنیم.البته دلایل زیاد دیگه ای هست که اگر درخانه کس است،یک حرف بس است.و گرنه:گوهر خود را مزن بر سنگ هر ناقابلي صبر کن پیدا شود گوهر شناس قابلی

    • eimanarenji

      از تعداد لایک و دیسلایکهایی که این مدت گرفتی ، چه چیزی را متوجه شدید؟ یا اصلا حسی داشتی؟

      • yosof

        بیارم لایکهای پارسال همین موقع رو؟! «دلارگرون میشه» ۴۰ دیسلایک
        اقتصادرشد میکنه ۳۳ لایک
        ادامه بدم؟! وقتی تحقیق نباشه دموکراسی فقط آلت دست یه عده میشه برای گنده تر شدن

        • eimanarenji

          شما اگر با اون کامنت قصد پیشگویی داشتید، خوب باید به خدمتتون برسونم که دیسلایکها به معنی این نیست که دوستان نظرشون اینه که گرون نمیشه بلکه بیشتر مخلاف این رویه هستند، دوست عزیز گاهی علاوه بر تحقیق و علم و دانش باید دید دیگران هم آیا با نظر شما موافق هستند؟ گاهی لازمه آدم بیدار بشه از پیله ایی که به دورش پیچیده و پیچیدن رها بشه و همه رو به چشم دشمن و نادون نگاه نکنه... به نظرم کتاب بخون، تاریخ بخون و کمی از گذشته بیاموز...

  • hector_k2

    من نمیدونم اینا با خودشون میخوان حرف بزنن چرا میان پشت یه تریبونی با هم حرف میزنن !!! برادر من اگه کارت درسته یه نامه بزن بگو بازش کنن ،اگرم نمیتونی بهتر چیزی نگی!!! ما همه اینارو میدونم خیلی بیشتر از شماها هم میدونیم ، شما خبر نداری !!!

    • پگاه طوسی

      پیشنهاد می‌کنم برای اطلاع بیشتر از حوزه اختیارات وزیر ارتباطات و رئیس شورای عالی فضای مجازی، این مطلب رو بخونید http://dgto.ir/siw

  • amir

    رقابت به روش دی ک ت ا ت و ری چیزی که ملت تو 40سال تجربه کردن همیشه هم شکست خوردن چون جز فساد دزدی اختلاس بخور بخور چیزی نبوده و تولیدو افزایش اقازاده ها

  • مجید

    ببخشید این شورای عالی فضای مجازی که نام بردید،‌رئیسش میشه بگید کیه؟ کسی جز حسن روحانی؟! جالبه که ملت رو چطور فیلم کرده ایشون!

    • پگاه طوسی

      پیشنهاد می‌کنم برای اطلاع بیشتر از حوزه اختیارات وزیر ارتباطات و رئیس شورای عالی فضای مجازی، این مطلب رو بخونید http://dgto.ir/siw

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی