ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس
تکنولوژی

بهایی که برای ثبت تصاویری خیره کننده از پرتاب راکت فالکون 9 پرداخت شد

عکاسی از واقعه ای چون پرتاب یک راکت فضایی به آسمان نیازمند تخصص و ریسک پذیری بالایی است. اما اگر بخواهید کاری متفاوت ارائه دهید احتمالاً می بایست هزینه آن را نیز پرداخت کنید. این ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۳ خرداد ۱۳۹۷  |  ۲۳:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

عکاسی از واقعه ای چون پرتاب یک راکت فضایی به آسمان نیازمند تخصص و ریسک پذیری بالایی است. اما اگر بخواهید کاری متفاوت ارائه دهید احتمالاً می بایست هزینه آن را نیز پرداخت کنید. این همان حقیقتی است که اخیراً «بیل اینگالز» (Bill Ingalls) عمیقاً آن را درک کرد، چرا که ناچار شد یک دوربین و لنز بسیار گرانقیت را بر سر این کار فدا کند.

سه شنبه گذشته ناسا به کمک یک فروند راکت فالکون 9 کمپانی اسپیس اکس پنج ماهواره جدید مخابراتی را به فضا فرستاد. پرتابی که اینگالز تلاش کرد تصاویری منحصر به فرد را از آن به ثبت برساند.

به دلیل حرارت و حجم آتش بسیاری که از اگزوزهای یک موشک هنگام پرتاب خارج می شود، به هیچ وجه امکان ندارد که بتوان در این زمان در فاصله ای نزدیک از محل پرتاب قرار گرفت. به همین دلیل اینگالز دوربین خود را در فاصله ای نسبتاً نزدیک روی سه پایه قرار داد و تلاش کرد به کمک سیستم کنترل از راه دور به عکاسی از فالکون اسپیس اکس بپردازد.

با آن که عکاس حرفه ای ناسا تصور می کرد که دوربین گران قیمتش در فاصله ای نسبتاً امن از محل پرتاب نصب شده، اما در نهایت پس از آغاز عملیات لانچ بلایی که در تصویر ابتدای مطلب مشاهده کردید بر سر تجهیزات عکاسی اینگالز آمد.

او در صفحه فیسبوک خود نوشت: «من چندین دوربین دیگر در فاصله نزدیک تری نسبت به سکو نصب کرده بودم که آنها هیچ آسیبی ندیده اند، اما آتشی که این دوربین خاص را در خود فرو برد به نحوی عجیبی تا آن نقطه رسیده بود.»

تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس

او البته موفق شد کارت حافظه را سالم از درون دوربین کانن 5D (به قیمت ۳۵۰۰ دلار بدون احتساب لنز) بیرون بیاورد و ظاهراً تصویر بالا آخرین چیزی است که دوربین بخت برگشته پیش از مرگ دردناک خود مشاهده کرده است.

در ادامه می توانید سایر عکس های زیبا و خیره کننده ای که بیل اینگالز از پرتاب روز سه شنبه به ثبت رسانده را مشاهده نمایید.

تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Saeed Nouroozi

    اولا پول کمی نیست ۳۵۰۰ دلار ، بعدشم اصلا این طرز فکر که پولی نیست واسه اونا، این طرز فکر مسمومیه همینجوری مدیران ما پول باد اورده مملکت بی صاحب رو به باد میدن،میگن پول زیاد همشو حیف و میل میکنن، داداش اونا رو یه دلارشونم برنامه میریزن باید جواب پس بدن

  • yosof

    این نسوخته.خوب دقت کنید.سوخت موشک ریخته روش و شاید بشه پاکشون کرد.یا فقط لنز رو عوض کرد و میشه عین اولش.

    • Tiger

      داداش مثل اینکه جنس ات خیلی خوب و ناب بوده...
      کا عکسو خوب نگاه کن،دوربین در اثر گرمای زیاد ذوب و آب شده،چی چی میگی سوخت موشک ریخته رووش،مگه نشتی داشتند موشک ها؟ ??

  • saeed_ebrahimi

    دمش گرم

  • یحیی اسفندیاری

    بهای ثبت تصاویر بهتر. البته خوبه با مرگ یه انسان حداقل روبه رو نشده.

  • mossayeb.FT

    دوربین که هیچه واسشون.۳۵۰۰ دلار قیمتی نیست واسه اونا.
    یه تلسکوپ که آمازون قیمت داده ۳۰۰۰ دلار اینجا منه ایرانی چون ایرانی هستم باید واسم ۳۳ میلیون تومن تموم شه حقوق ۱ سال یه کارمند.
    ولی واسه اون آمریکایی بیکار میشه ۴ ماه پول بیمه بیکاریش..... چه گناهی کردیم خدا میدونه

    • hossein abdolmajid

      شما فکر کردی همه جای دنیا درآمدشون به دلار اینجور ناله میکنی!!!
      اونها هم نون رو بیست سنت نمیخرن به اینم توجه کن!

      • محمدرضا ترابی

        پراید هم نمیخرن.به این هم شما توجه کن

  • یحیی خالدی

    والا جوری تیتر و خبر زدین فک کردم خود عکاس چیزیش شده این دیگه از خبر زرد هم ناچیز تره
    شلوارتون قهوه ای نشد با این حجم فشار؟

    • Amir_Safari

      داداش دیگ دیجیاتو نباید ک فرض کنه خواننده هاش فلج مغزین!!بعضی چیز ها درکشون سخت نیست واقعا?

  • Shahinbarfi

    برا یه عکاس حرفه ای که اجازه داره بره اینجور جاها عکس بگیره با اون حقوقی که میگیره 3500 دلار خیلیه؟اینا واسه ما ارزو هس واسه اونا خاطره

    • SM

      دستمزد سالیانه عکاس ها بالا نیست میانگین پنجاه هزار دلار، پس 3500 دلار براشون پول کمی نیست

  • مجید

    ما هم یک رئیس جمهور داریم که صنعت فضایی مون رو تعطیل کرده و البته دیجیاتو هم که سانسور می کنه...

    • محمدرضا ترابی

      همه کارها با موافقت و خواست تاکید میکنم خواست شخص رهبری نظام انجام شد حتی بتون ریزی راکتور اراک.دلواپس ها خودشون بهتر از همه اینو میدونن

    • yosof

      یوزی رابین (پدرموشکی صهیونیسم): من به افتخار مهندسین موشکی ایران، کلاه از سر برمیدارم.فیلمش هست سرچ کنید اگر واقعا به دنبال حقیقت هستید.
      سایت american interest ایران رو جزو 8 کشور برتر نظامی معرفی میکنه
      ترامپ میگه ما 7هزارمیلیارد دلار خرج کردیم اما باختیم.
      و موارد بسیار دیگه که البته فکرنکنم غربگرای ایرانی این حرفا رو قبول کنه.مرجع شما ...نیوزها و صدای آمریکا و بی بی سی و... هست و بس.از فرق سر تا نوک پا غربی

      • آریا

        فکر کن ترامپ بگه ما باختیم ? ?
        ?
        اونم ترامپی که اگه همه دنیا بگن ماست سفیده میگه نه سیاهه و حرفش رو به همه میقبولونه.
        حداقل میخوای خالی ببیندی یجور ببند که باورکردنی باشه? ?

      • محمدرضا ترابی

        همیشه در تاریخ ترکیب حکومتی شامل یک نیروی نظامی بسیار قوی و از سوی دیگه حکومتی دیکتاتور که به خواست گروه های زیادی از مردم بی توجهی میکنه آخر و عاقبتش به فروپاچی رسیده.معمر قذافی و صدام و... همین حالت رو داشتند...از تاریخ درس بگیریم

    • SM

      این بقول شما صنعت فضایی داخل ایران بیشتر شبیه جکه وقتی هنوز حتی کلین روم ندارن حالا راکت های چینی روسی و کره ای بماند که به اسم خودکفایی ملی رونمایی میکنن!

      • 1000001h

        صنعت فضایی کشور همون صنعت هسته ای بود که داشت پیشرفت میکرد که رئیس جمهور عزیز با مخ کوبیدش زمین الان افغانستان داره ماهواره میفرسته
        مستند فروشنده 2 رو ببین چیزهای جالبی از زبون مهندساس که الان دارن پشه میپرونن میگه

        #فروشنده2

        • last past

          صنعت فضایی همون صنعت هسته ایه!!!!!!!!

    • yoda

      مگه ما اصلا صنعت فضایی داریم یا داشتیم که تعطیلش کنن؟

      • OLD

        اره داداش. یادت نمیاد زمان مموتی یه موشک فرستادن سوارش یه میمون کردن . زرتی رفت بالا همون مسیر رو دنده بک اومد پایین. اخرم میمونه مرد یکی دیگه جاش گذاشتن
        صعنت فضایی مگه بهتر از این داریم تو دنیا ؟ :))

مطالب پیشنهادی