ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Battlefield 5
ویجیاتو - بازی

الکترونیک آرتز: اگر از زن‌ها در Battlefield 5 خوشتان نمی‌آید، بازی را نخرید

این چند وقت اخیر به جای اینکه بر سر گیم‌پلی Battlefield 5 بحث باشد، بیشتر در مورد حضور زنان در بازی و اینکه چقدر ساخته جدید استودیو دایس در رسالت تاریخی‌اش دقیق بوده‌، بحث بود. ...

نیما فرشین
نیما فرشین منتشر شده در ۲۴ خرداد ۱۳۹۷  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

این چند وقت اخیر به جای اینکه بر سر گیم‌پلی Battlefield 5 بحث باشد، بیشتر در مورد حضور زنان در بازی و اینکه چقدر ساخته جدید استودیو دایس در رسالت تاریخی‌اش دقیق بوده‌، بحث بود. خیلی از کاربران در سرتاسر اینترنت معتقدند که زنان از حضور در جنگ جهانی دوم معاف بوده‌اند و کمتر پیش می‌آمده که شاهد حضور آن‌ها در خط مقدم باشیم.

اما استودیو دایس در اولین تریلر Battlefield 5، تمرکز زیادی روی شخصیت زنی مو قرمز با دستی مکانیکی داشت که همین هم باعث این همه بحث و جنجال شد. با این حال، گویا بالاخره صبر مسولین الکترونیک آرتز به سرآمده و آن‌ها به روش خود سعی دارند به منتقدان بتلفیلد 5 پاسخ دهند.

Battlefield 5

پاتریک سادرلند، مدیر بخش طراحی الکترونیک آرتز، مصاحبه مفصلی در این مورد داشته و گفته که اگر از حضور زنان در جنگ جهانی دوم خوشتان نمی‌آید، پس Battlefield 5 را هم نخرید. در مصاحبه Gamasutra با سادرلند آمده:

Battlefield 5 اثری است که تیم توسعه‌دهنده‌ آن، با قدرت زیادی دارد رویش کار می‌کند. بتلفیلد ۵ فقط به وقایع به ثبت رسیده جنگ جهانی دوم معطوف نمی‌شود و قرار است بازی به ناگفته‌های جنگ هم اشاراتی داشته باشد که حضور زنان در جنگ جهانی هم یکی از آن‌هاست. برخلاف نظر عمومی، زنان زیادی در جنگ جهانی دوم حضور داشتند و در خط مقدم اسلحه به دست گرفتند و دوشادوش مردان، پا به میادین خونین این جنگ بزرگ گذاشتند.

Battlefield 5

اما پس از این گفته‌ها، سادرلند در مصاحبه‌اش یک راست به سراغ مثالی شخصی می‌رود تا بگوید این قضیه آن قدرها مسئله بزرگی نیست که گیمرها بخواهند بیش از حد به آن انتقاد کنند:

من یک دختر ۱۳ ساله دارم. وقتی که اولین تریلر بازی را دید و پس از آن با کلی انتقاد عجیب و غریب مواجه شد، به من گفت که در فورتنایت این همه شخصیت مونث وجود دارند، پس چرا مردم انقدر از حضور زنان در بتلفیلد ناراحتند؟ منم به او گفتم که حرفش درست است و خیلی از مردم شاید آنقدرها تحقیق نکرده‌اند که بدانند این قضیه یک سناریو قابل قبول است.

Battlefield 5 فقط یک بازی است. امروز تقریبا همه ما بازی می‌کنیم و دیگر گیمر بودن فقط به دختر یا پسر بودن مربوط نمی‌شود. قبلا اینطور نبود، اما حالا دختران زیادی هستند که دوست دارند در نقش کاراکترهای مونث بازی کنند. از طرفی این روزها بسیاری از پسرها هم خیلی به سراغ شخصیت‌های مذکر نمی‌روند و بیشتر، کارکترهای مونث را برای بازی در فضای آنلاین انتخاب می‌کنند. به همین خاطر ما به هیچ یک از این انتقادات کاری نداریم و سر چیزی که به آن اعتقاد داریم باقی می‌مانیم. پس برای منتقدان این موضوع دو پیشنهاد دارم: یا با این قضیه کنار بیاید یا اصلا بازی را نخرید.

اینطور که به نظر می‌رسد، الکترونیک آرتز خیلی محکم پشت تیم دایس ایستاده و به هیچ وجه قرار نیست آن‌ها را در رابطه با این موضوع تنها بگذارد. بار اولی هم نیست که الکترونیک آرتز چنین کاری می‌کند و احتمالا بازی همانطور که نمایش داده شد، با حضور کاراکترهای زن مراحل توسعه‌ خود را پشت سر می‌گذارد. با این حال باید ببینیم که در نهایت با وجود این همه انتقاد، Battlefield 5 باز هم می‌تواند در روز ۲۷ مهر نظرها را به خود جلب کند یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • یک سزار

    آخه کدوم اسکولی پیدا میشه که بخاطر وجود کاراکتر زن تو یه بازی اونو نخره؟!!

  • GTA

    البته این بازی ها که زن دارن بیشتر از جنبه جنسی می خوان مخاطب جمع کنن.

  • ABCD EFGH

    این همه تو بازی هاشون چرت و پرت تحویل دادن اینم روش. پی سیم بکشه بازی میکنم.

  • agha

    چرا دخترش باید بازی کنی؟؟؟؟؟ بازی بالای ۱۸ سال. سوتی داد

  • agha

    اگر چه دلیل اصلی زنان نیست ولی نمی خریم تا بفهمید چی میشه.

  • alimohammadi15

    پس دیگه حد وسط برای بتلفیلد از بین رفت.
    یا اینقدر بازی قویه که با اعتماد به نفس میگن نخرید و مطمئن هستن که همه میخرن،
    یا اینقدر ضعیفه که دارن به خودشون روحیه میدن!

  • mohamadali

    موشکللل نداریم که?????

  • rad

    تا وقتی زنها فکر کنن حقوق برابر یعنی تقلید از کارهای مردها ، وضعیتشون لنگ در هواست ?

  • Masoud Z3

    زن رو عشقه????

  • E.A

    خیلی دوس دارم بازیش کنم ببینم چطوریه?

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی