جهرمی موضوع دختران اینستاگرامی را انحراف افکار عمومی از شفافسازی ارزی میداند
چندی پیش برخی پیج های اینستاگرام از دسترس خارج شد که اکثر آنها متعلق به چند دختر بودند. بعد از مدتی در یک برنامه تلویزیونی پیرامون این افراد، صحنههایی از بازجویی و اعترافات آنها پخش ...
چندی پیش برخی پیج های اینستاگرام از دسترس خارج شد که اکثر آنها متعلق به چند دختر بودند. بعد از مدتی در یک برنامه تلویزیونی پیرامون این افراد، صحنههایی از بازجویی و اعترافات آنها پخش شد که بازتاب منفی گستردهای در بین مردم و رسانههای داخل و خارج داشت.
حال وزیر ارتباطات کشورمان در واکنش به این موضوع گفته است که پیش کشیدن چنین مسالهای صرفا توسط اتاق فکری صورت گرفته تا موضوع شفاف سازی ارزی به حاشیه کشیده شود و اذهان عمومی از این مطالبه مهم به مسیر دیگری پیش بروند. جهرمی امروز در مصاحبه خود با رادیو تهران گفت:
«پیش کشیدن موضوع دختر خانمی که در اینستاگرام فعال بود و فیلتر این شبکه اجتماعی، حاصل تصمیم اتاق فکرهایی بود که منافعشان از موضوع شفافسازی ارزی به خطر افتاده است.
البته نه اینکه بگویم صداوسیما و مسئول محترمی که در این موارد مصاحبه کرده است، اتاق فکر هستند. وقتی فضای کشور روی مطالبه شفافگرایی قرار گرفته تا تکلیف ارزهایی که گرفته شده مشخص شود، یک باره خانمی تبدیل به سوژه خبری بزرگی میشود که کل دنیا شروع به صحبت کردن درباره او میکنند که به نظر من طبیعی نیست.»
وزیر ارتباطات چندی پیش موضوع فیلترینگ اینستاگرام، که بعد از اظهارات جدید معاون دادستان کل کشور در رسانهها منتشر شد را نیز صریحا انحراف افکار عمومی خوانده بود: «آنچه تازگی دارد طرح یک موضوع قدیمی توسط برخی از رسانهها برای انحراف افکار عمومی از مطالبهگری شفاف سازی سوء استفاده کنندگان ارزی اخیر است.» اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی مسدود نشده در ایران است که به گفته کارشناسان بیشتر از ۲۶ میلیون ایرانی از آن استفاده میکنند.
پیشتر کارشناسان مختلفی از جمله «عبدالله رمضان زاده» سخنگوی دولت اصلاحات و استادیار فعلی دانشگاه تهران نیز سخنانی همچون صحبتهای جهرمی را در توییتر آورده بود و گفته بود:
«صدا و سیما با قصه رقص تلاش کرد داستان ارز را به حاشیه ببرد. شما وزرای دولت خود را موظف کنید در موضوع ارز شفاف عمل کنند و وزارت اطلاعات خود را مامور کنید گزارش تخلفات را ارائه کند تا مردم مطالبه گر قوه قضائیه برای مجازات مجرمان شوند.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


تا زمانی که یه جامعه حرام رو حرام میدونه و حلال و حلال هیچ پیشرفتی نمیکنه چون مسئله از ریشه مشکل داره ...
دوستان با منفی دادن به یه سری فقط باعث میشید بیشتر ضر بزنن، اینا تشنه همین منفیان بهشون کاری نداشته باشید گور خودشونو حرفاشونو گم کنن
رفقا تو این مملکت یه خبرایی هست که منو شماها مغزمون سوت میکشه اگر قرار باشه بفهمیم.من حس میکنم سرنوشت بدی برای هممون نوشته شده به اسم جنگ سرد و به زودی جنگ گرم
باشه فهمیدیم جریان چی بوده . عجب پس اینطور . حالا دستت رو دگمه نره ?
اینستاگرامو فیلتر نمیکنن اونوقت میان تک تک شاخای اینستارو میگیرن و بازداشت میکنن و مستند میسازن خب دهنتون سرویس اینستارو فیلتر کنین انقد خودتون و مارو این دخترارو اذیت نکنین اه
به نظر من ساختمان پلاسکو هم انحراف افکار عمومی بود که حاشیه های مرگ هاشمی را کم کند
اگر دقت کنید
کل چهل سال به همین صورت بوده حتی ماجرای سال ۸۸
تاریخ تکرار و تکرار میشود
تازه داشت تو ایران یک چیز جا میفتاد
اون دادن لیست اسامی و شرکت ها بود
یادم همه دوران ریاست جمهوری همیشه هر کسی میامد میخواست لیست اسامی بده بیرون کلاه بردارن جمهوری اسلامی رو اسامیشون را رو کنه و دوره ریاستشون تمام میشد اسامی بیرون نمی امد
باید پیگیری کرد که این رویه از ذهن مردم دور نشه که هیمشه باید شفاف سازی بشه کی تو این مملکت چقدر پول از کجا گرفته و کجا خرج کرده
همه جای دنیا شفاف سازی هست خلاف هم نیست تو اسلام کسی حرامش نکرده تا حالا که من میدونم خخخ فردا را نمیدونم شفاف سازی حرام بهش
تفکر کاملا صحیح
مگه تشویش و انحراف افکار عمومی جرم نبود؟؟
با این دلش میخواد مثل بقیه باشه ولی نمیزارنش ?