ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگر اثر انگشت
تکنولوژی

چگونه دقت حسگر اثر انگشت موبایل‌ها را بالا ببریم؟

دیگر تکراری است که بگوییم با اضافه شدن حسگر اثر انگشت به موبایل‌های امروزی امنیت بیشتری نصیبمان شده. همه این موضوع را می‌دانیم. پس واردش نمی‌شویم و یک راست به سراغ موضوعی می‌رویم که شاید ...

نیما فرشین
نیما فرشین منتشر شده در ۲۳ تیر ۱۳۹۷  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دیگر تکراری است که بگوییم با اضافه شدن حسگر اثر انگشت به موبایل‌های امروزی امنیت بیشتری نصیبمان شده. همه این موضوع را می‌دانیم. پس واردش نمی‌شویم و یک راست به سراغ موضوعی می‌رویم که شاید دانستنش برای خیلی‌ها جالب باشد.

اگر موبایلتان حسگر اثر انگشت دارد، حتما می‌دانید که شناساگرهای بیومتریک تعبیه شده در آن، آنقدرها که انتظار داریم دقیق نیستند. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که چندین بار انگشتمان را روی حسگر قرار می‌دهیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مجبور می‌شویم برای باز کردن موبایلمان بارها تلاش کنیم.

آخر هم با این عبارت رو به رو می‌شویم که بیش از حد از اثر انگشت خود برای باز کردن موبایل استفاده کرده‌اید و دیگر نمی‌توانید از این طریق وارد گوشی خود شوید. این مشکلی است که خیلی‌ها دارند و سعی می‌کنیم امروز با چند ترفند ساده آن را برطرف کنیم. پس این شما و این هم از راهکارهایی که باید برای بالا بردن دقت حسگر اثر انگشت از آن‌ها با خبر باشید.

یک انگشت را چندین بار به موبایل خود بشناسانید

حسگر اثر انگشت

می‌خواهید حسگر اثر انگشت موبایلتان دقیق‌تر عمل کند؟ پس به تنظیمات حسگر موبایلتان بروید و حداقل دو سه باری انگشتی که عموما گوشیتان را با آن باز می‌کنید در آن ثبت کنید.

با این کار دیگر هر طور که انگشتتان را روی حسگر قرار دهید، موبایل خیلی سریع آن را شناسایی می‌کند و به همین ترتیب دقت آن در خواندن اثر انگشت افزایش می‌یابد.

بعد از حمام حتما یک بار انگشت خود را در سیستم ثبت کنید

حسگرها در حالت عادی خیلی وقت‌ها قادر به شناسایی اثر انگشت‌ها نیستند، چه برسد به اینکه کاربر دستش خیس باشد و بخواهد از این طریق گوشی خود را باز کند. این مشکلی است که در طول روز زیاد به آن برمی‌خوریم.

اما یک راه ساده برای بر طرف کردن آن وجود دارد: پس از حمام یا شستن دست‌ها، یک اثر انگشت تازه ثبت کنید. با این کار حداقل دقت حسگر کمی‌ بالاتر می‌رود و در این شرایط نیز می‌تواند نسبت به گذشته عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

با ثبت هر دو دست خود باز کردن گوشی را راحت‌تر کنید

حسگر اثر انگشت

برای اینکه بتوانید در هر شرایطی گوشی خود را باز کنید، حتما اثر انگشت هر دو دست خود را به حسگر موبایل بشناسانید. به هر حال دستی که با آن موبایلمان را باز می‌کنیم همیشه آزاد نیست و مجبور می‌شویم با استفاده از پس‌کد یا الگوها وارد گوشی شویم.

پس خودتان را راحت کنید و به جای اینکه مدام معطل خالی شدن دستتان باشید، انگشت دست دیگرتان را در تنظیمات حسگر موبایل ثبت کنید تا در هر شرایطی فرصت باز کردن گوشی خود را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ahmad_br_97

    گوشی من Xperia XZ Premium هستش و یک تیکه نوارچسب معمولی دقیقاً ب اندازه فینگرش بریدم و چسبوندم روش؛ حسگرش خیلی قوی تر و حساس تر شده حتی با دست گچی یا خیس هم جواب میده حتماً این روش رو امتحان کنین ?

  • ahmad_br_97

    گوشی من Xperia XZ Premium هستش و یک تیکه نوارچسب معمولی دقیقاً ب اندازه فینگرش بریدم و چسبوندم روش؛ حسگرش خیلی قوی تر و حساس تر شده حتی با دست گچی یا خیس هم جواب میده حتماً این روش رو امتحان کنین

  • مصطفی بهرامی

    گوشی های هواوی اثر انگشت تکراری رو میشناسم و اجازه نمی‌دهد اثر یک انگشت مثبت سبابه را دو بار ثبت کنی و پیغام اثر انگشت تکراری را اعلام می‌کنه.

  • alimohammadi15

    حتما بعد حموم یه چاره ای بیندیشید، توی گوشی من کلا تا ده دقیقه حسگر اثر انگشت رو نمیشناسه!

    • alex

      صابونت را عوض کن

  • king

    منم دو ساله p9 lite دارم با کوچکترین اشاره باز میشه هنوز مث روز اول کار می‌کنه

    • mahdi

      مال منم عین ساعت کار میکنه

  • far had barahuee

    من ۴ ساله میت ۷ هواووی دارم تا حالا این مشکلاتی که گفتین برام اصلا پیش نیومده ، تنها گاهی اوقات باید دو یا سه بار انگشتم را بزارم روی حسگر،

  • آریا

    سازنده سنسور اثر انگشت همه برندهای موبایل یک شرکته برای همین همه مثل همن

  • morteza r11

    من نوکیا ۶ دارم مشکلی نداره در کل

    • noisymind

      منم نوکیا 1100 دارم. خدا رو شکر منم مشکلی نداشتم تا حالا

  • ehsan7701

    الان که گوشی ها خیلی سریع بی نقص شده حسگرشون. من هواوی. سونی. اچ تی سی تست کردم واقعا سریع بی نقص بودن با همون یکبار شناسایی. فقط سامسونگ یکم این مشکل داشت که باید انگشت دوبار بهش بشناسونی

  • احد وصال

    والا حس گر اثر انگشت گوشی من که شیائومی ردمی 3 اس هست و دو سال پیش فقط 500 تومن خریدمش ..هنوزم مثل روز اولش با سرعت و دقت بالا کار می کنه و همون بار اول که اثر دو انگشتم رو روش شناسایی کردم ..کار می کنند و هیچوقت نشده کار نکنند

    • omidapk2020

      یه ماشالله هم بگو یهو دیدی از فردا از کار افتاد میای توی جمع میگی من گوشیم آوانگاردِ یهو دیدی آوانتاژ شد هه هه هه حسود نیستما گفتم بعد نگی کسی به من نگفت راه و چاهو الان قیمتا سرطان گرفتن حتی گوشی گرفتن هم به آرزو پیوست

    • bahram Shademanpo

      مال منم ردمی نوت ۴ هستش و خیلیم سریع و دقیق کار میکنه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی