مدیر پیام رسان آی گپ از فیلتر نشدن تلگرام طلایی و هاتگرام در ۱۵ شهریور خبر داد
همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، زمزمههایی مبنی بر دستور برخی نهادهای حاکمیت برای عدم فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام در تاریخ 15 شهریور ماه به گوش میرسید و حالا «محمدرسول کاظمی» مدیرعامل آیگپ در ...
همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، زمزمههایی مبنی بر دستور برخی نهادهای حاکمیت برای عدم فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام در تاریخ 15 شهریور ماه به گوش میرسید و حالا «محمدرسول کاظمی» مدیرعامل آیگپ در توییتر با بیان اینکه احتمالاً قوه قضاییه مهلت کارکرد این نسخههای غیر رسمی تلگرام را تمدید کرده، گلایه خود را نسبت به این موضوع نشان داده است.
محمدرسول کاظمی پیشتر در گفتگوی خود با دیجیاتو نیز تاکید کرده بود که این دو پیام رسان مانع از رشد و تعالی پیامرسانهای بومی شدهاند و اظهار داشته بود که تا وقتی این مدلها در حال فعالیت هستند، نمیتوان جذب مخاطب کرد:
«در زمان فیلترینگ تلگرام روزانه صد تا دویست هزار نفر کاربر به مجموعه ما اضافه میشد ولی الان این ماجرا فیصله یافته و جذب کاربر ما بسیار کم شده است. دو برنامه مذکور نزدیک به 30 میلیون کاربر دارند و کماکان هم فعال هستند. آی گپ امروزه نزدیک به دو میلیون نصب دارد و نزدیک به یک میلیون هم کاربر فعال درون خودش جای داده است ولی این رقم میتوانست بسیار بالاتر باشد.»

او گفته بود که پشت این پیام رسانها افرادی هستند که نمیگذارند آنها به حالت معلق در بیایند و حالا هم در توییتی که نوشته با تاکید بر روی این گفته خود اعلام کرده که: «پیامرسانهای داخلی میتوانند ولی بعضیها نمیگذارند.»
پیشتر در حاشیه نمایشگاه الکامپ دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگوی خود با اهالی رسانه عنوان کرده بود که وضعیت دو اپلیکیشن تلگرام طلایی (طلاگرام) و هاتگرام به زودی تعیین تکلیف و فیلتر خواهند شد. او تاریخ این فیلترینگ را 15 شهریور ماه اعلام کرده بود. با نزدیک شدن به روز موعد اما زمزمههایی مبنی بر فیلتر نشدن این شبکه به گوش میرسید و در حال حاضر محمدرسول کاظمی روی این شایعات صحه گذاشته و از خرج و مخارجی که تیمشان برای سرورها و موارد دیگر انجام داده خبر داده است؛ مخارجی که به گفته او با وجود فیلتر نشدن و پایدار بودن این دو اپلیکیشن بی اثر خواهند بود.
او در ادامه سلسله توییتهای اعتراضی خود گلایههای تندی نسبت به قوه قضاییه و سیاستهای دولت داشته و ادعا کرده که این دو اپلیکیشن در حقیقت پیام رسان نیستند بلکه صرفا یک فیلترشکن هستند و با رانت کار خود را ادامه میدهند:
«شرکتی بدون هیچ دانش و تخصصی یک فیلترشکن راه انداخته است. گناه داره ببندیدش. فقط موندم دفعه قبل مرکز ملی مهلت خرداد اینارو تمدید کرد این ۱۵ شهریور رو اقای لاریجانی رییس قوه قضاییه... دفعه بعدی حتما میرن سراغ یکی دیگه تو این مملکت دست به دامن اون میشن و قانع میکنن بزار کار کنیم داخلیا نمیتونن.»
رسول کاظمی در توییتهای خود چندین بار تاکید کرده که پیامرسانهای داخلی میتوانند از پس جمعیت میلیونی کاربران ایرانی بر بیایند ولی عدهای در این میان مانعتراشی میکنند. او ضمنا تصحیح کرده که مخالف فیلترینگ تلگرام است و اگر این فیلترینگ برداشته شود، دو پیام رسان طلاگرام و هاتگرام خالی از جمعیت کاربران خواهند شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


خاک بر سر بخش فضای مجازی قوه قضاییه. دارن منافع ملی رو با چی عوض میکنن؟
یکم راست گو باشید! رک بگید منافع شخصی! اینکه یه نسخه سانسور شده از تلگرام که نه کانالهای فجیع رو نشون میده! نه ..... و اینکه تحت کنترل وزارت اطلاعاتم هست اجازه فعالیت میگیره از قوه قضاییه . یه نوع کمک در حقه مردمه! حالا اینکه یه شخص ناراحته اسمشو منافع ملی نزارید
دیجیاتو در نظر داشته باش که این خبر های سیاسی داخلی ای که میزاری با این که جذاب و کاربر پسند هستن و به امار بازدید سایت کمک میکنند ولی به ضرر کشور تموم میشن (منظورم خود کشوره نه دولت و حکومت فعلی)
چون زیر این پستها تبدیل میشه به چت رومی برای مخالفین رادیکالیه کشور ( منظورم اونایی که انتقاد درست میکنن نیست)
و همچنین جایی برای فعالیت مخالفانی که در خارج شبکه های ماهواره ای فارسی زبان رو میگردانن واونایی که پای این حرفا میشینن میشه و تلاش اونا برای استفاده از این فضا برای تاثیر بر رو ی جوانانی که عاشق تکنولوژی اند و تو این سایت ها وقت میگزرونن و دنبال کننده ی مساعل علمی و محصولات دیجیتالی شرکت های خارجی هستن که که در همین مواقع ها اونا سر میرسن و با مقایسه ایران با اونا سعی در ایجاد اخلال میکنن
این نوع خبر های سیاسی رو باید سایت های خبری بزارن که اگه خواستن اونجا از این نظرات بزارن یکی باشه که جوابشونو بده نه اینجا که هیچ کسی نیست تا جلوی اینا واسته
این حرف شما مال زمانیه که سانسورچی نباشن و فقط کامنت خاصی رو منتشر نکنید.ولی اکثر سایتهای خبری و سیاسی اینطوری میکنن و نظراتشون نظره واقعی اکثر جامعه نیست! ضمن اینکه دیجیاتو اخبار مرتبط با فناوری رو طبق گفته خوده اونا با مستند و مدرکش منتشر میکنه حلا بعضیا فش میدن یا دروغ میگن چ ربطی به ااونا داره اخه؟؟
من به موبو اعتماد دارم.کافه بازار جدیدا فعالیت های مشکوکش بیشتر شده و قابل اعتماد نیست.بد تر از اون تلگرام طلایی و هات گرام هستن که فیلتر هم نمی شوند.تازه درحالی که تو کافه انواع تلگرام ها حذف شده این ها به کار خودشون در کافه ادامه میدن.موبو با اون قیمت و فروشی که داشت از بازار حذف شد بعدش اینا حتی فیلتر هم نشدن.اگه جاسوسی نیست پس چیه.دی جی تو هم یه مقاله دربارش بنویس. هرکی از این برنامه ها استفاده مهم نیست چیکاره باشه یا چیا میدونه. بی سواده بی سواد?
آخه سگ پیامرسان داخلی نصب میکنه...
جدی میگییییی؟ آخ جووووون خدایا شکرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
تو فیلم دیکتاتور یه تیکه هست که میخواد مسابقه بده به باقی شرکت کننده ها شلیک میکنه
دقیقا این اسکل انتظار داره مسئولین و مردم اون اسلحه رو براش جور کنن
خو اسکل نمیرسی بهشون خودتو قوی کن یا برو تو یه عرصه ای فعالیت کن که میتونی
تا این دو تا ایراد بزرگ رو رفع نکنید مردم سمت هر چیم برن
سمت پیام رسان های داخلی نمیرن! مگه از سر ناچاری!!!
ولی اگه سمت داخلیا با رضایت قلبی برن بهتره چون فردا
یه چیز دیگه میاد باز میرن اون چیز و باز بهم میخوره کارا
1.رو راست نبودن با مردم و دسترسی محدود به اطلاعات
یا دسترسی گزینشی! دروغ میگم؟؟ سایت شهید بهشتی
به خاطر پخش گفته های شهید در 15 اسفند در قم فیلترشد
یا حرکت های گزینشی صدا و سیما که مردم رو عصبانی میکنه
2.دومین و مهمترین مورد بی قانونیه!مثالش ورزشگاه رفتن خانما
یا دوچرخه سواری خانوادگی که نه خلاف شرعه نه قانون!
ولی ی عده مث شعبان بی مخ تو یه شهر جلوی مردم رو
میگیرن و بی دلیل مانع میشن.
چرا باید مردم فردا به قانون حریم خصوصی اعتماد کنن؟؟
چرا باید با این وضع اعتماد کنن به پیام رسان بومی؟؟
یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوال دوز به مردم!
اینم اسکرین شات مورده اول
دوستان!!!
دوستان!!!!!!!!!! ?
اصلن چه اهمیتی داره!!؟؟
قیمت دلار رو بچسبید ?
سه دسته هستن سنگ جلوی پای پیام رسان ایرانی میندازن و شایعه درست میکنن و شایعه رو فراگیر میکنن وایرال میکنن 1)دسته اول کسانی که برای کشور پهنای باند میخرن ، میدونید که 60% پهنای باند کشور صرف تلگر میشه 2) دسته دوم شبکه های ماهواری چون دیگر نمیتونن در پیام رسان های داخلی به خراب کاری ادامه بدن 3) دسته سوم کانال های که اعضا بالا دارن در تلگرام و نونشون اجر میشه کانال های هستن بالای یک میلیون نفر عضو دارن و ماهیانه بالای دها میلیون درامد دارن این اشخاص حاضر هستن هر کاری یکنن تلگرام خلوت نشه مثلا من شنیدم خیلی از کانال پول دادن افرادی رو استخدام کردن تا هر جا از پیام رسان ایرانی صحبت شد توی هر سایتی براش کامنت منفی بنویسن
همین که مورد اولو گفتید فهمیدم یه ذره هم سواد تو فناوری ندارید
مهندس پهنای باند رو برای تلگرام نخریدن!پهنای باند بین المللی
تهیه میشه و بین isp های کشور پخش میشه تا به کاربرا بدن
حالا اینکه یکی سروش میره یکی آپارات میره یکی گوگل میره
یکی استیم میره و یکیم تلگرام میره دست خود کاربره نه بقیه
نکنه انتظار دارید پهنای باند بین الملل رو کم کنن که کاربرا نتونن
سرویس های غیرفیلترم برن؟؟؟ که پیام رسانهای بومی ناراحت نشن؟؟؟
در باره مورد دوم هم وقتی شما فضای دسترسی به اطلاعات
رو محدود میکنید رو مردم چرا باید مردم به اینا رو نیارن
مگه با بچه 2 ماهه طرفتید؟؟؟؟؟ دروغ میگم؟؟ اسکرین شات
رو ببینید پس!!!
اینم از دسترسی آزاد به اطلاعات داخلی
یا این هم به کنار اگر بعث جاسوسسی باشه از همین تلگرام طلایی که 30 میلیون کاربر داره نمیتونن ازتون جاسوسسی کنن یا از برنامه ای قدیمی مثل مبوگرام؟ نمیتونستن توی مبوگرام ازتون اطلاعات جمع کنن یا اگر بخوان کیه که کافه بازار روی گوشیش نصب نباشه نمیتونن از از طریق کافه بازار یا برنامه ای که در کافه بازار منتشر میشه با اندکی دست کاری ازتون اطلاعات جمع کنن؟
من به موبو اعتماد دارم.کافه بازار جدیدا فعالیت های مشکوکش بیشتر شده و قابل اعتماد نیست.بد تر از اون تلگرام طلایی و هات گرام هستن که فیلتر هم نمی شوند.تازه درحالی که تو کافه انواع تلگرام ها حذف شده این ها به کار خودشون در کافه ادامه میدن.موبو با اون قیمت و فروشی که داشت از بازار حذف شد بعدش اینا حتی فیلتر هم نشدن.اگه جاسوسی نیست پس چیه.دی جی تو هم یه مقاله دربارش بنویس.
خیلی ها هیچ کدوم از این برنامه ها رو ندارن یکیش خودم .