ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات دستگاه‌های ماینینگ
تکنولوژی

فیروزآبادی: واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی می‌شود

در هفتمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور مشترک دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد. درباره موضوعاتی چون توسعه تولید و استفاده از ارزهای دیجیتالی و رفع قوانین مربوط واردات دستگاه‏ های ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۵ شهریور ۱۳۹۷  |  ۱۱:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در هفتمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور مشترک دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد. درباره موضوعاتی چون توسعه تولید و استفاده از ارزهای دیجیتالی و رفع قوانین مربوط واردات دستگاه‏ های ماینینگ صحبت شد و به مسائلی چون ایجاد شغل با استفاده از فناوری اطلاعات و دیگر مسائل روز حوزه ICT نیز پرداخته شد. «ابوالحسن فیروز آبادی» به لزوم تشکیل یک اتاق فکر با اعضایی متشکل از وزارت صمت و سازمان نصر و مرکز ملی فضای مجازی نیز تاکید کرد.

فیروزآبادی  درباره رشد سریع ارتباطات و فناوری در کشور گفت و از ضرورت همگام بودن با این سرعت در همه بخش‌های دولت صحبت به میان آورد. به گفته او عقب ماندن از هر بخشی می‌تواند ضررآفرین باشد:

«تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار سریع است و ما باید متناسب با این تحولات، همواره آمادگی لازم را برای پذیرش و تغییرات احتمالی داشته باشیم. با توجه به پیچیدگی مسائل جامعه، باید با همت و اراده و عزم راسخ برای پیشبرد اهداف تلاش کرد.»

واردات دستگاه‌های ماینینگ

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذیربط برای آزادسازی واردات دستگاه‌های ماینینگ انجام شده است و این خبر نویدبخش توجه دولتی‌ها به مساله ارزهای مجازی خواهد بود.

فیروز آبادی سه حوزه نرم افزار، سخت افزار و پلتفرم را موارد مهمی در صنعت ICT دانست و ساختارهای دقیق و منسجم در آنها را از ضروریات دانست. او پیشنهاد کرد که سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای در تدوین اسناد راهبردی فناوری اطلاعات کشور مشارکت داشته باشد و از ارائه پیشنهادهای تخصصی توسط این سازمان در حوزه رگولاتوری نیز استقبال کرد:

«آمادگی این را داریم که یک یک اتاق بکر تشکیل دهیم و این مرکز با حضور نمایندگان وزارت صمت و مرکز ملی فضای مجازی و سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای،به عنوان نماینده بخش خصوصی، بستری برای طرح و پیگیری مطالبات بخش خصوصی در حوزه فناوری کشور باشد.»

واردات دستگاه‌های ماینینگ

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به موضوعاتی چون توجه به ظرفیت‏ ها و شرایط شرکت‏ های قدیمی، توجه به شرکت ‏های نوپا و استارتاپ، بازنگری و تصویب قوانین مربوط به مالکیت معنوی، توجه به توسعه صادرات خدمات و محصولات فناوری اطلاعات و تهیه نقشه ‏راه توسعه  فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • zitanix

    چی شد ؟؟
    مگه ارز دیجیتال حروم نکرده بودید ??

  • Hossein_Rashnoo

    فیروزآبادی؟ احتمالا هم با تلاش و پشتکار خودش دبیر شورای عالی فضای مجازی شده و با سرلشکر فیروزآبادی هم هیچ نسبتی نداره و اینجا هم ایران نیست و امریکاست!!!

  • APADANA 7

    با این قیمت دلار قیمت جالبی خواهند داشت !....

  • enrix

    خوشحالم که میبینم به این نتیجه رسیدن که ارز ملی هیچ کمکی
    به اقتصاد کشور نمیکنه چون تو هیچ کشوری اعتباری نداره که باهاش
    بشه کالایی خرید یا قطعه یا مواد اولیه وارد کشور کرد!!
    خوشحالم که فهمیدن برای دور زدن تحریم ها میشه از بیت کوین
    کمک گرفت!خوشحالم که تعصبات الکی دور انداخته شده و فهمیدن
    تولید ارز مجازی ملی = تولید چیزی که فقط مصرف داخلی داره
    در حالی که نیاز به یه ارز معتبر بین المللی داریم تا خیلی چیزا
    که داخل کشور تولید نمیشه مث مواد اولیه رو بیاریم داخل کشور

  • Ali Reza

    به جای اینکه فکرتون رو رو این چیزها بزارین. فسفر بسوزین یه کاری بکنید که خودمون ماینینگ باشیم رمز پایه از خودمون باشه. ما فقط دنباله رو تکنولوژی خارجی هستیم. مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید

    • Saeed Nouroozi

      الان مثلا اینا که گفتی انجام بشه بازم که دنباله رو بقیه هستیم استفاده از تکنولوژی اوناست که
      ونزولا هم پول مجازی خودشونو ساختن ولی ببین الان تو چه فلاکت و منجلابی گیر کردن
      وقتی میای مرگ بر.... میگی باید فکر اینم بکنی اونم بیکار نمیشینه تو اینجور موقعها چوب لای چرخت میزاره
      چند سال پیش یونان داشت اقتصادش سقوط میکرد هرجور بود نگهش داشتن اروپاییا، حالا خودمونو بزاریم جای اونا ایا کسی کمک میکنه بهمون یا با این اوضاعی که درست کردیم بیشتر کاری میکنن که زمین بخوریم

      • Ali Reza

        منظورم پول مجازی خودمون هست. با پشتیباتی ریال که اونم جهانی بشه مثل بیت کوین یا اتریوم و ... .ونزویلا هم یکی مثل خودمون

        • enrix

          مث اینکه شما نمیفهمی جناب علیرضا! بیت کوین اگه معروف و جهانی شده اولا تحریم نشده و دوما برای اکثر کشورهای اروپایی و امریکایی و... اعتبار داره مثلا تو امازون و استیم و وفروشگاه های خاص دیگه! الان مثلا ارز مجازی ایران تو کدوم یکی از اینا اعتبار داره فردای تحریم؟؟؟

    • arsalanse

      کل دنیا داره مارو تحریم میکنه که منزوی تر بشیم ... با این کار که به اونا کمک میکنیم! چرخ رو از اول نساز، با اشتراک بودن با دنیا و تعامل میتونیم پیشرفت کنیم معنی پیشرفت کردن و خودکفایی این نیست که کاری کنیم که منزوی باشیم و به هیچکس کار نداشته باشیم! این برداشت اشتباهیه که مسئولین دارن

    • enrix

      بازم ملی گرایی و تعصب بازی بدون هیچ تفکر درباره اون موضوع!
      شما به فرض یه ارز رمز پایه تولید کردی! تو کدوم کشور دیگه اعتبار
      داره که بخوای باهاش کالا بخری و بیاری ایران؟ آلمان؟ اروپا؟؟؟؟؟
      آمریکا؟؟ آمازرون ؟ استیم ؟؟ کدوم فروشگاه؟ نکنه آفریقا؟؟؟؟؟؟؟
      وقتی که تحریم هستیم و پولمون تو کشور یا فروشگاهایی که گفتم
      اعتباری نداره بهترین راه برای دور زدن تحریم استفاده از بیت کوین
      و ارزهای بین المللی مجازی عه! ببین با ریال چقد میشه از المان
      و اروپا کالا خرید کرد همونقد میشه با ارز مجازی ملی هم خرید

      • zitanix

        درود بر تو
        حال کردم

    • Pesar kohestan

      بشین بینیم بابا

مطالب پیشنهادی