ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات ها در توییتر
تکنولوژی

درخواست ظریف از مدیرعامل توییتر برای مبارزه با «ربات‌های اصلی»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک توییت به «جک دورسی» موسس توییتر، خواستار مبارزه او با ربات‌های توییتری شده که به گفته وی، به صورت هماهنگ شده از آلبانی و از سمت گروه های ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۶ شهریور ۱۳۹۷  |  ۱۲:۱۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک توییت به «جک دورسی» موسس توییتر، خواستار مبارزه او با ربات‌های توییتری شده که به گفته وی، به صورت هماهنگ شده از آلبانی و از سمت گروه های خاص هدایت می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان در روز 10 شهریورماه در مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به موضوعی اشاره کرد که باعث جنجال‌ها و انتقاداتی نسبت به او شد. ظریف در این مصاحبه بسیاری از کاربران منتقد و معترض به دولت و حاکمیت کشور را اکانت‌های فیک (جعلی) و ربات خوانده بود و از حضور آنها و نبستن اکانتشان در توییتر اظهار تعجب کرده بود.

 

ربات های توییتر

ظریف در توییت خود نوشته است:

««سلام جک. توئیتر حساب کاربران حقیقی ایرانی شامل مجری‌های تلویزیون و دانشجویان را با این تصور که بخشی از یک عملیات نفوذی هستند معلق کرد. چطور است به ربات‌های اصلی در تیرانا که برنامه تبلیغی واشنگتن برای تغییر رژیم در ایران را نشخوار می‌کنند هم توجه کنی؟»

تیرانا پایتخت کشور آلبانی هست و برخی از دولتمردان ادعا دارند که برخی از اعضای گروه منافقین با مستقر شدن در این شهر، اردوگاهی راه انداخته‌اند و مسئول داغ کردن هشتگ‌ها و ایجاد ترندهایی علیه نظام کشور هستند. این ادعا توسط برخی شبکه‌های خبری همچون الجزیره و کانال 4 هم در قالب گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی مطرح شده که یکی از این مستندات را جواد ظریف نیز در ادامه توییت خود آورده است.

ربات های توییتر

توییتر در سیاست‌های خود اعلام کرده حساب کاربران غیرواقعی که با اهداف خاص در جهت ترند‌سازی و تبلیغات سیاسی کشورهای مختلف و به صورت مصنوعی عمل کرده‌اند را مسدود می‌کند و جواد ظریف در راستای همین سیاست‌ها به موسس آن گوشزد کرده که ربات‌های برخی جناح‌ها را نیز در نظر داشته باشد. جک دورسی، مدیرعامل توییتر هنوز واکنشی به توییت ظریف نشان نداده است.

ظریف در مصاحبه اخیر خود درخصوص کاربران توییتری، حساب‌های فیک و ربات‌ها گفته بود:

«این حساب‌های فیکی که از این کشورها کاملا مشخص است که هدایت شده و شاید هم بیشترشان به صورت ربات انجام شود و هر بار می بینیم که یک حجم وسعیی از حرف های خلاف آداب و شئونات انسانیت در اینجاها مطرح می شود را آزاد گذاشتند. به هر حال احساس من این است که حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی می تواند یک پاد زهری باشد برای این حضور هماهنگ شده و در واقع خریداری شده برخی افراد واقعی و عموما غیر واقعی روی توییتر.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • irajmirzazadehpy

    آخرین مصاحبه جولیان آسانژ قبل از اینکه ارتباطش به اینترنت توسط دولت انگلیس و امریکا قطع بشود
    ?☝

    https://www.aparat.com/v/j91zW

  • irajmirzazadehpy

    افرادی که قدرت هوش مصنوعی را دست کم می گیرند را به این حقیقت جلب می کنم که هوش مصنوعی برای اینکه فرضا اثر انگشت شما را شناسایی بکند مجبور است چند بار ازمون و خطا بکند ولی وقتی اثر انگشت شما را شناخت با قدرت حیرت انگیزی دیگر خطا نمی کند !
    اکنون اگر هوش مصنوعی بتواند به ادراکی برسد که بتواند مکالمه دو طرفه فارسی داشته باشد دیگر خطا نمی کند !
    سازندگان توئیتر هم مجموعه ای از ملل مختلف هستند مثلا یکی از شاهزادگان عربی جزو عمده سهام داران توئیتر است همین موضوع در مودر مهندسان توئیتر مصداق بارزی است ممکن است یکی از هسته های مهندسی توئیتر یک مهندس اسرائیلی باشد و یا چرا کار را سخت کنیم با یک تفاهم نامه امنیتی بین اسرائیل و امریکا به راحتی توئیتر می تواند امکانی رابرای هوش مصنوعی اسرائیل ایجاد بکند بدون اینکه مشخص باشد بات است هزاران اکانت هوشمند فیک جریان فکری خاصی را هدایت بکنند !
    حتما همه را به مطالعه در مورد هوش مصنوعی دعوت می کنم !!

  • irajmirzazadehpy

    مسئله مبارزه با ربات ها در شبکه های اجتماعی مسئله بسیار مهمی است . مخصوصا اگر بدانیم که شاید هزاران عضو شبکه های اجتماعی در حقیقت ربات هایی هستند که بر پایه هوش مصنوعی فعالیت می کنند. گاهی دولتی مثل اسرائیل هزاران هویت جعلی ایجاد می کند که به راحتی بر مبنای هوش مصنوعی با شما وارد بحث می شوند و حتی قادر هستند به زبان فارسی با شما بحث بکنند .
    این را اضافه بکنید به اینکه این ربات های هوشمند از طریق Fake News یا همان اخبار جعلی تغذیه می شوند .چه بسا شما چند سال است عضو یک کانال با هزاران عضو هستید که در حقیقت ادمین این کانال یک ربات است .
    گاهی هوش مصنوعی به حدی با زبان فارسی مسلط بحث می کند که شما هرگز گمان نمی برید که این یک ربات است .
    بهترین راه مقابله با این ربات ها استفاده از "هوش مصنوعی" است . هوش مصنوعی قدرت دارد تا در سریعترین زمان ممکن اخبار و تصاویر جعلی را تشخیص بدهد در حقیقت هوش مصنوعی شمشیر دو لبه ای است که اگر درست استفاده کنیم از مضرات ان در امان و از مواهب ان بهره مند خواهیم شد.

    • rahbari

      خیلی شبیه ربات مینویسی.

      • irajmirzazadehpy

        اینکه یک کاربر ربات است یا نیست تنها به وسیله هوش مصنوعی قابل تشخیص است

  • behnam98

    ما رباتیم
    ربات های کف خیابان
    ربات هایی که در فقر و محرومیت زندگی میکنند
    میلیون ها ربات ایرانی
    ما لشگر ربات ها کلی شهید و زندانی و اعدامی داریم اما با وجود همه اینها سکوت نمیکنیم و عقب نمیکشیم

    حالم از این ظریف روباه صفت بهم میخوره
    #ما_ربات_نیستیم

  • یحیی خالدی

    "حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی"
    خودتونو مسخره میکنید؟ خو دیونه ها خودتون فیلتر کردین نمیزارین بیایم که
    آزادش کنید میفهمین حرف مردم واقعی ایرانی چیه
    البته الانم اگه خودتونو به خری و کری نزنید میدونین چی به چیه

    • irajmirzazadehpy

      به نظر من به جای اینکه از مردم کمک بخواهند بهتر است روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند اینجا مسئله نبود مردم نیست بلکه مسئله نجات مردم است

  • sadegh.t

    اینکه از رسانه دشمن استفاده میکنید اساسا غلط است! دیگه تعیین تکلیف کردن واقعا عجیب است اگر امریکا بد است و دشمن چرا از تویترش استفاده میکنی در صورتی که حتی برای مردم هم فیلتر هست شما اول خودت درست کن بعد به بقیه ایراد بگیر

    • irajmirzazadehpy

      اینکه توئیتر فیلتر است ولی بزرگان خودشان استفاده می کنند که کاملا اشتباه است .
      اما اینکه می گویید چون ساخت امریکا است مردم استفاده نکنند هم اشتباه است از یاد نبریم که این خود امریکا است که وابسته به نفت ما است و با هزار حیله و فریب با قیمت ارزان تر ان را می خرد و حتی حاضر نیست تکنولوژی استخراج ان را کامل به ما بدهد.
      همه در روی کره زمین به هم وابسته هستیم وانگهی توئیتر و اینترنت جزو برنامه امریکا برای کنترل جهان است .

  • Ali Reza

    خوب اگه به منطق خودتون باشه تویتر رو که فیلتر میکنید. خوب البانی رو هم تحریم بکنید سفارتشم درش رو‌تخته بکنید تا ازین غلطها نکنن.

    • irajmirzazadehpy

      البته مرکز اصلی این فعالیت ها در تلاویو است ولی اسرائیل شرکای دیگری هم در امریکا و اروپا دارد البانی هم صرفا اطاعت می کند

  • alex

    تویتر که فیلتره آمریکایی هم که هست اصلا بیخود کردی استفاده میکنی وقتی آمریکارو دشمن میدونی

    • irajmirzazadehpy

      من موندم چرا ظریف در سروش اکانت نداره چرا هیچ گاه سیاستمداران ما سعی ندارند دیگران را به استفاده از محصولات ایرانی تشویق کنند

    • ABCD EFGH

      با ابزا خودشون به خودشون حمله می کنیم. از ابتدای آفرینش سلاحی نبود، سلاح ها رو دشمن ساخت تا حق رو از بین ببره الان ما باس بشینیم و نگاه کنیم. خر منطقید شما ها.

      • یحیی خالدی

        حتما طرفی که شما هستین حق و بقیه ناحق
        عزیزم ما به عنوان ایرانی از طرف خود ایران بهمون ناحقی میشه

  • M.s

    شما وضعیت کشور خودتون درست بکنید نمیخواد به بقیه توصیه کنید که چیکار کنن یا نکنن (آخ ببخشید یادم نبود امثال شماها اصلا ایرانی نیستید که بخواین ایران درست کنید)

    • ABCD EFGH

      نه تو ایرانی هستی فیک اسرائیلی.

      • behnam98

        در پاسخ به ABCD EFGH
        بگو چند دلار بهت میدن بیای اینجا با اکانت فیک کامنت بذاری؟ ده برابرشو بهت میدم زندگیتو بکن شرافت نداشته خودتم نفروش مزدور
        همه کامنات دیسلایک میخوره باز ادامه میدی???

        • Mohammad Daryabiyan

          داداش الان دلار 15 تومنه، قبلاً اینا 2 هزاری بودن ، 2 تومن قبلی رو حساب کن 7 سنتی میشن ??? اینا آدم بشو نیستن باید باهاشون با زبون خودشون حرف زد

      • یحیی خالدی

        شما با این منطقتون خیلی خوب وضعیت پاچه خوارای حکومت رو نشون میده
        هر کی اعتراض کنه ایرانی نیست؟
        اصلا اعتراض برا پیشرفت هر جامعه ای لازمه شما انقد تو توهمات و ....ات فرو رفتین که دور منطق و انسانیت رو خط کشیدین

  • eimanarenji

    شما خودتون حضور ایرانی هارو منع کردید! که بعدا بشینید بگید ما دشمن داریم؟ خوب فضا باز بگذارید و به مردم خدمت کنید تا ببینید مردم چگونه حامی شما خواهند بود... نمونه های فراوانی در دنیا هست،

    • ABCD EFGH

      یکی از کاربران توییتر می گفت اگه توییتر رفع فیلتر بشه. اینستایی ها میریزن اونجا. ینی خود سرور های توییتر منفجر می شه. همون بهتر که فیلتره

      • یحیی خالدی

        سرور های تویتر برا صدها میلیون کاربر بدون مشکل خدمت رسانی میکنن حالا بالفرض که 70 میلیون ایرانی هم اضافه بشه مطمئنا هیچ تغییری تو سرعت و وضعیت سرورهای تویتر ایجاد نمیشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی