ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین آیفون XS Max در مقابل هواوی P20 Pro‌ شکست خورد

دوربین مورد استفاده‌ی آیفون XS Max بسیار عالی و قدرتمند است اما نمی‌تواند رقیب چینی خود یعنی P20 Pro را از پیش رو بردارد. حداقل این موردیست که آزمایش‌های DxOMark مشخص کرده. این وبسایت که ...

مانی میرجوادی
مانی میرجوادی منتشر شده در ۱۲ مهر ۱۳۹۷  |  ۱۰:۰۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دوربین مورد استفاده‌ی آیفون XS Max بسیار عالی و قدرتمند است اما نمی‌تواند رقیب چینی خود یعنی P20 Pro را از پیش رو بردارد. حداقل این موردیست که آزمایش‌های DxOMark مشخص کرده.

این وبسایت که در زمینه‌ی نمره دهی به دوربین‌های مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند می‌پردازد، آیفون XS Max را هم مورد ارزیابی قرار داده که این گوشی نمره‌ی نهایی ۱۰۵ را دریافت کرد. نمره‌ای که عالیست اما همچنان ضعیف تر از نمره‌ی ۱۰۹ خواهد بود که توسط P20 Pro ثبت شده. اما چه چیزی باعث می‌شود که دوربین آیفون XS Max در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد؟

این نمره با توجه به ریز نمراتی از عکس برداری و تصویربرداری تلفن‌های هوشمند به دست می آید که به ترتیب ۱۰۰ و ۹۶ هستند. در بخش عکسبرداری دوربین شرکت آمریکایی در نور بالا عکس‌های بی‌نظیری را ثبت می‌کند.

فوکوس اتوماتیک این تلفن هوشمند یکی از بهترین‌های این حوزه به شمار می‌رود و علاوه بر این، عکس‌های گرفته شده به صورت پرتره تمایز اشیاء را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهند.

ارائه‌ی رنگ‌های جذاب، اکسپوژر بالا در محیط‌های خارجی و نمایش جزئیات بالا از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این تلفن هوشمند تلقی می‌شوند که همگی در بالاترین سطح قرار دارند.

البته بزرگنمایی دوربین این تلفن هوشمند جا برای پیشرفت دارد. درست است که این مورد نسبت به آیفون X با پیشرفت‌های قابل توجهی مواجه شده، اما همچنان نویز بیشتر و جزئیات پایین تری نسبت به دوربین‌های P20 Pro و سامسونگ گلکسی نوت 9 ارائه می‌دهد.

در واقع عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون XS Max در نور پایین به وضوح نویز دارند و همچنین در صورت استفاده از فلش دچار مشکلاتی جزئی خواهند شد. همچنین در عکس‌های تاریک با کنتراست بالا هم می‌توان نقاط ضعف دوربین تلفن همراه یاد شده را مشاهده کرد.

در بخش ویدیو هم دوربین آیفون XS Max فوق العاده عمل می‌کند. ارائه‌ی دامنه‌ی دید عریض و پویا، رنگ‌هایی زنده و همچنین فوکوس اتوماتیک دقیق و سریع آن از موارد قابل توجه دوربین این گوشی به شمار می‌روند.

در نور بالا شما می‌توانید منتظر سطح دقت بسیار بالای آیفون XS Max باشید اما در محیط تاریک که نیاز به فلش باشد، باز هم با نویز‌هایی در تصاویر رو به رو خواهید بود که توی ذوق می‌زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Reza Bahadori

    حاجی دیگ قرار نیست با گوشی بری فیلم های هالیودی رو فیلم برداری کنی ک
    دوربین میخای برو جداگونه بخر...متعصب رو برند خاصی نیستم ولی با گوشی فوقش بخای ۴ تا عکسو ی فیلم بگیری..ک اونم دوربین گوشی الان بیشتر استفادش تو شبکه های اجتماعی مثه اینستاگرامه..
    اون زمان ک نوکیا n73 داشتم هرکیو میگفتی دوربینش 3 مگاس دهنش وا میموند?
    البته اینا همش بخاطر پیشرفت تکنولوژیه..
    دوربین سلفی ک ی زمان اصلا کاربردی نداشتو همه میگفتن برا تماس تصویریه کسی نمیدونس سلفی چیه..الان دوربین جلو یکی از مهم ترین ملاک هاس..بنظرم رو دوربین جلو باس بیشتر مانور بدن شرکتا?
    خلاصه بگم خودتونو اذیت نکنین واسه نمره فلان دوربین..دنیا دو روزه

    • ahadm ۸۸۸۸

      من خودم به شخصه بیشترین استفاده رو از دروبین گوشی دارم
      اگه کمی ذوق عکاسی باشه
      دوربین مهمترین قسمت دوربین هست
      البته یه عکاس خوب از یه دوربین معمولی هم عکس خوب می گیره
      امکان فرستادن عکس نیست
      ولی من خودم با دروبین گوشیم ( شیائومی ردمی 3 اس ) ..عکسهایی می گیرم که اگه بببنی شاید بگی با دروبین یه پرچم دار گرفتم

      • Reza Bahadori

        من خودمم از دوربین گوشیم استفاده معمولا زیادی دارم...و خب مثه کیفیت دوربین واسم مهمه..

  • Soheilbmw۹۳

    خیلی ظلمه 1100 دلار پول گوشی بدی و بعد نتونه تو شب عکس خوب بگیره

  • Soheilbmw۹۳

    تیتر کوتاه بود و کمر شکن ?

  • ahadm ۸۸۸۸

    خخخخ
    قیافه اپل دارها الان دیدنیه
    درست پنج سال پیش وقتی حرف از هواوی و شیائومی می اومد بهشون می گفتند بنحل چینی
    الان کمتر از ده سال این دو شرکت چینی اپل و سامسونگ و ال جی و اچ تی سی رو رسما لوله کردند گذاشتند کنار

    • MATELF

      من وقتی میت 10 خریدم بهم گفتن دیوونه ای مگه 3 تومن پای هواوی دادی ? اما الان سه چار تا از دوستام دیقن بعد من میت 10 خریدن...

  • MATELF

    فقط کافیه قیمت پی 20 رو با ایفونه مقایسه کنید بعد عمق فاجعه رو درک کنید که اپل فقط پول اضافی و برند میگیره و هیچ حرفی برای گفتن نداره

مطالب پیشنهادی