ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت 9
تکنولوژی

مجوز واردات موبایل منوط به نصب پیام‌رسان داخلی؛ جزییات یک طرح پرحاشیه در مجلس

کارگروه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس پیش نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در این هفته در دستور کار خود قرار داده است. این طرح حاشیه‌های بسیاری از جمله تغییر مدیریت گذرگاه (Gateway) اینترنت بین‌الملل ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱ آبان ۱۳۹۷  |  ۱۲:۵۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کارگروه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس پیش نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در این هفته در دستور کار خود قرار داده است. این طرح حاشیه‌های بسیاری از جمله تغییر مدیریت گذرگاه (Gateway) اینترنت بین‌الملل از دولت به نیروهای مسلح را مطرح کرده اما امروز «سیده حمیده زرآبادی»، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیجیاتو، با اعلام یکی دیگر از ماده‌های این پیش نویس خبر می‌دهد که طرح مورد بحث، به دنبال ایجاد محدودیت در واردات موبایل و صدور مجوز با شرط نصب یک پیام رسان داخلی اثرگذار برای واردکنندگان موبایل است.

وی همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«در یکی از ماده‌های این طرح گفته شده که مجوز واردات گوشی، منوط به نصب پیام‌رسان‌های اثرگذار است. البته اینکه مفهوم پیام‌رسان اثرگذار چیست، زیاد مشخص نیست. این یک کار بیهوده است. اینجا در وهله اول رانت ایجاد شده و ثانیاً این صرفاً یک اپلیکیشن است که مشتری می‌تواند آن را حذف کند.»

تحقیقات دیجیاتو حکایت از آن دارد که به جز «نصرالله پژمان‌فر»، نماینده اصولگرای مشهد، یکی موافقان پیش نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی سیده حمیده زرآبادی، نماینده اصلاح‌طلب قزوین بوده است. او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که آیا وی در تدوین این طرح پرحاشیه مشارکت داشته یا خیر می‌گوید:

«در تدوینش مشارکت نداشته‌ام اما آن را امضا کرده‌ام. من با اینکه همه‌ی این پیش نویس رای بگیرد، مخالفم و پیشنهاد هم داده‌ام که این موارد اصلاح شود. ولی برای شروع، و اینکه در این حوزه قوانینی داشته باشیم، باید اینکار انجام شود.»

در این میان رمضان‌علی سبحانی‌فر، نماینده اصلاح‌طلب سبزوار و رئیس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس، در خصوص تغییر مدیریت گذرگاه اینترنت بین‌الملل و الزام واردکنندگان موبایل به نصب پیام رسان‌ داخلی اثرگذار برای دریافت مجوز واردات به دیجیاتو می‌گوید:

«اینکه یک نفر طرحی بنویسد، و چند نفر هم امضا کنند، تبدیل به قانون نمی‌شود. من هم صرفاً شنیده‌ام که چنین طرحی در دست تهیه است. ولی اینکه چند نفر تایید کنند و حتی در کمیسیون رای بیاورد مشخص نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Ali Reza

    بیشتر اینها گوشی های ساخت کشورمون استفاده میکنند و سیستم عامل ملی روش نصب کردند و به هیچ عنوان از گوشی های ساخت دشمن مثل اپل و بلک بری و دیگه گوشی هایی که سیستم عامل شون هم ساخت دشمن هست مثل سامسونگ و هواوی و ... ابدا استفاده نمیکنند . جوک میگن!! وقتی چیزی از خودتون ندارین مریضین بقیه رو نمیزارین استفاده کنند

  • enrix

    خدا لعنت کنه هر کی که سواد کامل درباره تکنولوژی و نرم افزار و سیستم عامل نداره اونوقت میاد درباره فضای مجازی کشور تصمیم میگیره یا طرح میریزه!

    • enrix

      بخصوص اکثر این اصولگرای تندرو و افراطی و اصلاح طلبای بیخیال و .... که سرشونو کردن زیر بالشت و خابن

  • abozorgi80

    یعنی خاک توسر مردمی که به این نفهما رای دادن...

    • enrix

      تو میگی چکار کنیم؟ به اصلاح طلب رای میدیم بیخیاله مث.... به اصولگرا رای بدیم مث دیکتاتور میپره به بقیه و همش دنبال محدودیت و بدبختیه مردمه !

  • ahadm ۸۸۸۸

    مردم زیر بار فشار فقر و گرانی و فساد و هزار کوفت و زهرمار دیگه له شدند
    اون وقت تو از نفس حرف می زنی
    این نفس رو نخواستیم
    خواهشا اینو هم بگیرند شاید اون دنیا زندگی کردن خوب رو دیدیم

  • amir rahimi

    هر نفستون رو مدیون سپاه هستین. تاکید میکنم هر نفستون. اونوقت سپاه رو مقصر میدونین؟ جر تاسف خوردن برای شما کار دیگه ای هم میشه کرد؟ اون بنده خدا میگه سپاه گند زده به تمام زیر ساختای کشور! برادر فهیم اگه زیر ساختی توی این کشور هست حاصل کار سپاه و قرارگاه خاتمه. یکم از زیر پتو بیرون بیا و دور و برت رو ببین.

    • enrix

      یه جور میگی هر نفستون رو میدون هستیم انگاری عمه من بود که لب مرز تو سربازی نگهبانی میداد! برو ببین اکثر شهدای مرزی این کشور کین و از کجان بعدش فلان سازمان رو بکوب تو سره بقیه! هر سازمانی جای خودش ارزش داره! ولی .........

    • dariush eghbali

      سپاه ؟؟؟؟سپاه ایران وبه گندکشونده

    • ErfanMTI

      سپاه تروریسته
      تمام!

      • enrix

        این چه حرفیه اخه عرفان؟؟؟.... هر سازمانی جای خودش کار خودش مشکل زمانی به وجود میاد که یه سازمانی کار خودشو انجام نده و باعث بشه یه سازمان دیگه مجبور بشه اون کارو به اتمام برسونه یا اینکه یه سازمان تو کاری که بهش مربوط نیس دخالت کنه! مشکل اینجاس وگرنه سپاه وجودش هم لازم هم خوبه

    • darush_fathi

      ما سرمون از پتو بیرونه!!! شما جای سرتو عوض کن

    • ahadm ۸۸۸۸

      نمیشه تمام ثروت یک کشور و مردمش رو خورد و یه ابم روش و عوضش گفت براتون امنیت داریم
      ایران با تمام این ثروتش الان باید یکی از مدرن ترین کشورهای جهان بود .نه این که کوچکترین مثالش بعد از یک زلزله و گذشت یک سال هنوز مردم زیر چادر زندگی کنند
      سپاه وظیفش دخالت در سیاست و اقتصاد و کشاوزی و محیط زیست و کلی امور دیگه نیست داداش

    • ahadm ۸۸۸۸

      خخخخخ
      خندیدیم
      مگه همین سپاه نبود محمودی رو اورد و گند زد به تمام زیر ساخت های کشور
      مگه همین سپاه نبود که ..
      حیف که نمیشه بعضی چیزها رو گفت

  • poorya moh

    یکی بگه، این طرحها چگونه برای من مصرف کننده مفید هست؟ واقعا با چه منطقی این ایده ها به ذهنشون میرسه! این ها نماینده مردم هستند یا نماینده سپاه و جیبشون هستند؟

  • ح.کامکار

    یهو حکومت نظامی اعلام کنید دیگه

  • ahadm ۸۸۸۸

    خداییش خدا جون این مسخره ها چیه انداختی به جون ما
    خسته شدیم از دستشون
    نه راه پیش داریم نه راه پس
    اخه نیروهای مسلح رو چه به این غلطا?
    این گفته ی من نیست
    خوده خمینی که این قدر قبولشون دارند بارها تاکید کرد که نیروهای نظامی نباید در امور ممکلت دخالت کنند
    الان سپاه همه ی جای کشور رو گرفته و گند زده به تمام زیرساخت های بنیادین کشور

  • Ali1988

    یه سری لمپن میشینین دور همو بدون هیچ درکی از اقتصاد و فرهنگ و بدون هیچ دانشی از کارشون قوانین وضع میکنن. یه سری بودجه اختصاص میدن چند نفر از پیش تعیین شده جیبشون رو پر میکنن و بعد هم میگن شکست خوردیم، فلانی و فلانی ذی نفع بودن و حکم بازداشتشون صادر شده. حالا متهمین کجان؟ کنار سواحل شنی فلان کشور دارن عشق میکنن با پول ملت.

  • bahram

    عروس مردگان

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی