ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی: هاتگرام و طلاگرام از تلگرام مستقل شده‌اند

دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه همایش رسانه‌های نوین اجتماعی خبر داده که دو پیام رسان هاتگرام و تلگرام طلایی به طور موقت از حالت کلاینت‌های فارسی تلگرام خارج شده‌اند و بصورت آزمایشی مستقل شده‌اند. ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۸ آبان ۱۳۹۷  |  ۱۶:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه همایش رسانه‌های نوین اجتماعی خبر داده که دو پیام رسان هاتگرام و تلگرام طلایی به طور موقت از حالت کلاینت‌های فارسی تلگرام خارج شده‌اند و بصورت آزمایشی مستقل شده‌اند. «ابوالحسن فیروزآبادی» دلیل فعالیت این دو پلتفرم تا کنون را کوچ ذره ذره کاربران ایرانی از تلگرام به مدل‌های بومی اعلام کرده و این دوره را دوره گذر نامیده است؛ دوره‌ای که به گفته او رو به پایان است.

فیروز آبادی تایید کرده که دو شبکه هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) گزارش داده‌اند که در حال حاضر به طور آزمایشی مستقل شده‌اند و از تلگرام جدا شده‌اند اما پیاده‌سازی کامل این موضوع هنوز امکان پذیر نیست:

«این استقلال به صورت آزمایشگاهی بوده و پیاده‌سازی کامل آن، نیازمند سخت‌افزارها و تجهیزات مانند دیتاسنتر و سرور است که امیدواریم در مهلت تعیین شده، کاملاً اجرایی شود.»

هاتگرام و طلاگرام

فیروزآبادی تأکید داشته که تصمیم برای فعالیت دو شبکه هاتگرام و طلاگرام، از سمت مقام قضایی انجام شده و ادامه فعالیت آنها نیز با تصمیم‌گیری قضایی انجام می‌شود. البته او اذعان داشت که در این زمینه نظر مرکز ملی فضای مجازی نیز پرسیده شده است و آنها در این زمینه مشاوراتی را ارائه داده‌اند.

او در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر تصمیم مجدد برای لغو فیلتر تلگرام هم گفته که این موضوع از سمت مرکز ملی فضای مجازی مطرح نشده است:

«بعید به نظر می‌آید که قوه قضائیه نیز برنامه‌ای برای لغو فیلتر تلگرام داشته باشد و نظرش درباره فعالیت تلگرام در کشور تغییر کند.»

هاتگرام و طلاگرام

او در خاتمه صحبت‌هایش از شل کار کردن دستگاه‌های فیلترینگ وزارت ارتباطات نیز انتقاد کرده است و اظهار داشته که اعمال فیلتر و اختلال روی فیلتر‌شکن‌ها به درستی انجام نمی‌شود.

پیش از این تلگرام طلایی و هاتگرام قرار بود تا شهریورماه 97 فعال بمانند و سپس به آنها مهلت دوباره‌ای از سوی قوه قضاییه داده شد که بتوانند تا پایان آذرماه فعالیت خود را ادامه دهند. حال با نزدیک شدن به پایان پاییز سال جاری و جداشدن این دو مجموعه از بستر تلگرام، به نظر می‌رسد این دو پیام رسان پرکاربرد در بین کاربران ایرانی که بارها هم توسط وزارت ارتباطات به عدم امنیت‌شان اشاره شده، کماکان در دسترس عموم قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • newd newdd

    ترولای رجوی پشت کیبورد. صدها کیلومتر دور از وطن در حسرت خون ملت که باز بریزن رو زمین که تفاوت رویکرد چندانی با دیجیاتو ندارن

  • SaEkra12

    این مدلیشو دیگه ندیده بودم
    این ترکیب سنتی و صنعتی با چه نسبتیه؟؟

  • enrix

    موفق باشید فقط میشه توضیح بدید چطور دقیقا؟؟؟

  • Ali۰۱.

    هوشمندانه بوووووووووووووووووووووووود

  • ErfanMTI

    لطفا زودتر مستقل کنید تا اون دسته شیرین عقل هایی که هنوز روی گوشی شون دارن هم برگردن سمت نسخه رسمی

    • پوریا ماندگار

      دوست گوسفند من به مردم کشور خودت توهین نکن ریسک استفاده از وی پی ان ها کمتر از هاتگرام نیست و خیلی ها حوصله دردسرشم ندارند و راحت ولی از هاتگرام استفاده میکنند دلیلی نمیبینند که ازش استفاده نکنند و چون مثل شما کونشون گوهی نیست ترسی هم ندارند که اطلاعاتشون دست نهاد های نظارتی باشد.

      • MK

        گل به سرت بگیر عقب افتاده بدبخت لیاقتت همین تو سری خوردن و کنترل شدن اطلاعاتت هست

      • BZallaghi

        «دوست گوسفند من» یعنی قبول داری که خودت هم گوسفندی. بهرحال از اینهمه منفی و فیدبک بد که گرفتی بفهم که نسبت گوسفندها به انگلها چند چنده. عکس اون آدم باشرف رو هم از روی پروفایلت بردار چون با شرفِ تو جور در نمیاد.

      • zitanix

        ساقیت عوض کن درست میشه
        عکس ناصر عبداللهی رو از پروفایلت وردار
        لیاقت نداری

      • ErfanMTI

        ضمنا دوزاری
        این سیلی هایی که میخورین از مردمه
        سرتو بنداز پایین دقیقا مثل همون شتر هایی که ازشون الگو میگیری مستقیم برو که مقصد شما فقط زباله دان تاریخه
        چهارپا های وحشی بیسوادی مثل شما رو باید همینجوری باهاشون حرف زد.یکی بزنن تو سرت و هی کننت که راه بری

      • ErfanMTI

        شعور خودت و امثالت رو نشون دادی عزیزم
        ما عمری هست از شیرین عقل هایی مثل شما صدمه دیدیم
        نسلتون تاره منقرض میشه
        بشین کنار و فقط نگاه کن
        احمق دوزاری

      • Mohammad Daryabiyan

        رویی که شماها دارید هیچ کجای دنیا یافت نمیشه ، 40 ساله با مدیریت احمقانه و بی کفایتی با عرض پوزش ریدین از نوک خزر تا پای فارس رو سر و تهی برای مملکت نذاشتین همچنان به دفاع میکنید و کسایی که مخالف شما بی عقل های نادان هستند رو گوسفند خطاب میکنید؟ به شما بگم گوسفند ، گوسفند خیلی حیوان پر منفعتیه شما تپاله مغزها اونم نیستین. شاید کسی دوست نداره اطلاعاتش هر چند بی ارزش دست کسی باشه ، کی اجازه رو داده به دولت یا هر کس دیگه ای که اطلاعات مردم رو رصد کنه؟ امثال شما خائن های به ملت

      • a_041

        در ضمن کسی دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات و گروههای مختلفه که باعث شده خیلیها تو تلگرام بمونن . همه مثل شما خبرهاشونو از فارس و کیهان نمیگیرن دنبال اخبار واقعی هستن . میگن طرف خودشو زده به خواب الان جلو چشممونه

      • a_041

        اونایی که دارن از هاتگرام و تلگرام طلایی استفاده میکنن تعدادشون زیاد نیست اوایل که اومده بود تعداد نضب زیادی داشت بعد از فیلترینگ چون کسی نمیدونست داستان اینا چیه اما الان بعد از ورود پروکسی های mtproto به نسخه تلگرام خیلی ها از این دو اپلیکیشن اومدن بیرون . شما هم دلتو خوش نکن اون کسی که از این دو استفاده کرد به خاطر تلگرام استفاده کرد بعد از این اتفاق مطمئناً میره سمت نسخه اضلی تلگرام .

مطالب پیشنهادی