ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اسلک هم به جمع تحریم کننده‌ها پیوست؛ حساب کاربران ایرانی مسدود شد

شاید شما هم در کسب و کارتان از اپلیکیشن اسلک استفاده کرده باشید. اپلیکیشنی کاربردی برای راحت تر کردن ارتباط با همکاران و تعامل بیشتر در انجام کار‌ها و ماموریت‌های شغلی. اما به نظر می‌رسد ...

مانی میرجوادی
مانی میرجوادی منتشر شده در ۲۹ آذر ۱۳۹۷  |  ۱۲:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شاید شما هم در کسب و کارتان از اپلیکیشن اسلک استفاده کرده باشید. اپلیکیشنی کاربردی برای راحت تر کردن ارتباط با همکاران و تعامل بیشتر در انجام کار‌ها و ماموریت‌های شغلی. اما به نظر می‌رسد که از حالا به بعد دسترسی ایرانی‌ها به اسلک امکان پذیر نباشد.

اپلیکیشن اسلک دقیقا یک سال پیش، دسترسی مستقیم کاربران با آی پی ایران را مسدود کرده بود. یکی از کاربران توییتر سال گذشته در یک توییت از اسلک پرسیده بود که چرا دسترسی به این اپلیکیشن امکان پذیر نیست که اسلک در پاسخ به این کاربر اعلام کرد که بنابر تحریم‌های دولت آمریکا، دسترسی به این اپلیکیشن از کشور‌های کوبا، ایران، کره‌ی شمالی، سودان، سوریه و شبه جزیره کریمه در اوکراین امکان پذیر نیست.

سال گذشته دسترسی ایرانی‌ها به اسلک سلب شد

این عدم دسترسی مثل بسیاری از سلب دسترسی‌های دیگر با استفاده از ابزار‌های تغییر آی پی دور زده می‌شد. اما حالا به نظر می‌رسد از روز گذشته، اسلک تصمیم گرفته تا همه‌ی حساب‌های کاربری اسلک که از ایران کنترل می‌شوند را حذف کند.

یکی از کاربران در توییتر گفته:

اکانت‌های ایرانی رو داره می‌بنده. دوتا اکانت ایرانی داشتم و در دو کامیونیتی غیر ایرانی بودم که دسترسی به تمامشون گرفته شده.

اگر از اسلک استفاده کنید، احتمالا در ایمیل‌های دریافتی‌تان یک پیام جدید از اسلک با مضمون زیر دریافت کرده باشید:

به منظور هماهنگی با قوانین و اعمال تحریم‌های دولت آمریکا، اسلک اجازه‌ی استفاده‌ی غیر قانونی از اپلیکیشن خود را در کشور‌های تحت تحریم شامل کوبا، ایران، کره‌ی شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه و اوکراین سلب می‌نماید. ما متوجه شدیم که حساب کاربری/کسب و کار شما از یکی از کشور‌های لیست شده مدیریت می‌شود، بنابراین تصمیم گرفتیم تا حساب کاربری شما را به سرعت مسدود نماییم.

ایمیل ارسال شده از سوی اسلک به کاربران ایرانی

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم دیجیاتو، اخبار مربوط به این گزارشات مورد تایید قرار گرفته و با بررسی چند حساب کاربری در اسلک به این نتیجه رسیدیم که حساب‌های ایرانی مسدود شده‌اند. پیش از این، با تغییر آی پی می‌شد تحریم‌های اعمال شده توسط اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها را دور زد اما به نظر می‌رسد که اسلک برای عدم دسترسی کاربران به ایران پا را فراتر از این گذاشته و اقدام به حذف حساب‌های کاربری ایرانی کرده است.

اگر از اسلک استفاده می‌کنید و هنوز به این اپلیکیشن دسترسی دارید، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به بکاپ گرفتن اقدام نمایید. معلوم نیست دسترسی حساب‌های ایرانی به این اپلیکیشن مجددا برقرار شوند یا خیر.

همچنین برای یافتن سرویس‌های جایگزین، از شما دعوت می‌کنیم که این مقاله دیجیاتو را مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • molavy

    امیر کبیرهای قلابی ، تو تاریخ اسمشون ثبت میشه

  • E.A

    اولین باره اسمشو شنیدم ???

  • hossein abdolmajid

    آیا این ربطی به حکومت و حقوق بشر و هزار کوفت دیگه داره!
    این نشانه زورگویی و قلدری و متاسفم که یه عده این رو ربط میدن به سیاست..

  • Mehranium

    اپیک گیمز،کونامی،اسلک یادمون نمیره که چطور توی دوران تحریم فیلتر کردن ای پی ایران رو چه بسا شرکت هایی زیادی هستن که ای پی ایران رو فیلتر نکردن مثل مایکروسافت، یوبیسافت، اسکوئر انیکس،الکترونیک ارتز(جز اوریجین)و....

    • sata

      مایکروسافت هم تحریم کرده!
      اینکه شرکتهایی مثل مایکروسافت و گوگل کلا تحریم نکردن کاملا هدفمنده.
      جاهایی که لازم دونستن تحریمیم.

      مثلا الان شما اگر برنامه نویس ویژوال استودیو (تولید مایکروسافت) باشید، متوجه میشید که تازگیا بخشهاییش رو تحریم کرده و شما نمیتونید هر بخشی رو توی ستاپ مستقیما دانلود و نصب کنید.

  • saeidhanifi

    من فکر میکنم یه روز برسه که خودمونم از اسم خودمون بدمون بیاد و بگیم دمشون گرم که هر کاری خواستن باهامون کردن.البته اینا همه بخاطر اینه که هممون وایسادیمو منتظریم یه معجزه ای بشه و عزتی که ۴۰ ساله از ایران رفته دوباره یه این مملکتو مردمش برگرده. ولی حیف که....

  • shahab azimi

    یک سری ابزار و سرویس مبتنی بر ابر برای کارهای تیمی و گروهی در اختیار کابران میده

  • MAYSAM D

    من که اصلا اسمش رو هم نشنیده بودم. چی بود؟ اسکلک؟

  • آریا

    شبه جزیره‌ی کریمه رو دیگه چرا تحریم کردن؟ روسیه اونجا رو اشغال کرد . به جای تحریم روسیه کریمه رو تحریم کردن? ? ?

  • hesam0bad0

    پايانشون نزديكه

  • Raymond Dragon

    از نمونه ایرانی استفاده کنید:
    https://taskulu.com/fa/

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی