بستههای اینترنت بدون اینستاگرام در راه هستند
«سید جمال هادیان»، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد نامهای که اخیراً در رابطه با محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده است ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد. هادیان در توییتر ...
«سید جمال هادیان»، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد نامهای که اخیراً در رابطه با محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده است ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.
هادیان در توییتر با انتشار تصویر این نامه، نوشت:
«این نامه محرمانگی ندارد و به صادر کننده تذکر داده شده. ماجرا به ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی بازمیگردد. ارتباطی با فیلتر هم ندارد. خواستهاند که این امکان فراهم گردد تا اگر خانوادهای بسته اینترنتی بدون اینستاگرام بخواهد، امکانش فراهم باشد.»
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر این موضوع که نامه صادر شده اشتباها برچسب «خیلی محرمانه» داشته است، اظهار کرد که این نامه ارتباطی با فیلترینگ ندارد. هادیان در واقع به خواسته کسانی که از آنها نام نمیبرد اشاره میکند که رییس رگولاتوری را ملزم به نامهنگاری به اپراتورهای اینترنت کشور کرده است.
با این حال باید توجه کرد که اگرچه خود نامه ارتباطی با فیلترینگ ندارد اما سیگنالی است از سوی مخالفان تنها شبکه اجتماعی فیلتر نشده در کشور؛ تصمیمگیرانی که فضای اینستاگرام را مناسب خانوادهها نمیدانند و تشخیص میدهند جامعه مخاطبی برای بستههای اینترنتی بدون اینستاگرام وجود دارد.
منابع مختلف در روزها و هفتههای اخیر اشاره کردهاند که اصرار به فیلتر شدن اینستاگرام همچنان ادامه دارد و محدود کردن دسترسی به اینستاگرام به اشکال گوناگون حتی به غیر از فیلتر شدن آن در حال بررسی است. حتی «جواد جاویدنیا»، سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور نیز به تازگی در گفتگویی با ایسنا اشاره کرده بود که اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر میشد. او اینستاگرام را یک بستر جرمخیز و جرایم رو به رشد در اینستاگرام را یک «فاجعه» دانسته بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

یعنی تو و بقیه مسوولان مخصوصا اون وزیر جوان. از این بسته ها استفاده میکنید!!!!!
به شعور مردم توهین نکنید
خیلی جالبه از جیب من برای اینستگرام و توئیتر پهنای باند رایگان می دادند تا مدیر عامل انها هر روز پولدارتر بشوند ما هر روز فقیر تر بشویم .
بجای اینکه بیان اینترنت رو ارزون کنن بیشتر حساسیت نشون میدن
نتیجه بیشتر هم مردم معتادش میشن
اگر اینقدر قرقره نکنن کسی سمت چیزی نمیره
اینترنت رو بگیرن میریم سمت اعتیاد همین رو میخواین دیگه آره ؟
کر شوم ، کور شوم ،لیک محال است که من خر شوم
من شخصا از پیام رسانا ایرانی بدم میاد. فقط از تلگرام اصلی و رسمی استفاده میکنم. اما از اینستاگرام اصلا خوشم نمیاد. مردم ما این برنامه رو یه جورایی به قول معروف خز کردن. چه فیلتر بشه یا چه نشه برام مهم نیست. اینستاگرام برنامه ای هست که استفاده های خیلی بهتری میشه ازش کرد. اما متاسفانه ما ایرانیا گند زدیم به همه چی... فیلتر بشه بهتره بنظرم.
اصلاً با عقل جور نمیاد بسته هایی که به اینستاگرام متصل نمیشه یعنی چی ???
باید پدر مادر ها بتونن روی بچه هاشون نظارت داشته باشند. اگر بشه طرح هایی داد که به پدر مادر ها امکان کنترل فرزندانشون رو بده خیلی خوبه. مثلا بتونن تو یک پنل دسترسی به یک سری آدرس رو محدود کنند یا ساعت فعال بودن اینترنت رو مشخص کنند. که بچه ها شب تا صبح نشینند پای اینترنت. این مشکل خیلی تو خانواده ها رایج هستش که نمیتونن محدود کنن ساعت و شیوه استفاده رو
خیلی خوبه
بسته بدون اینستا رو میخوان چیکار کجا مصرف میکنن
من الان نمیدونم مشکلتون چیه با این. تفاوتش کلا دو تا دونه دکمست. اتفاقا با این وظعیت مثبت هجده اینستا تا میزنی هر چیزی میاد رو برای خانواده هایی که این بسته به خصوص رو برای بچشون میخوان خوبه. شما هم اگه دوست داشتین بگیرین اگه نداشتین همون عادی رو مصرف کنین
چون تو تلگرام تیتر زدن اینستاگرام فیلتر میشود و بسته اینترنتی بدون اینستاگرام ارائه میشن، واسه همین مردم جبه گرفتن هیچکدوم از اینا متن کامل خبر رو نخوندن
از کی تا حالا چیزی تو این مملکت به همین راحتی بوده مطمعن باش اون اگه بیاد قیمت بسته های معمولی چند برابر میشه دلت خوشه داداش
وضعیت *