ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا قیمت بسته‌های اینترنتی افزایش یافته است؟ وزیر ارتباطات پاسخ می‌دهد

وزیر ارتباطات در رشته توییت‌هایی به این پرسش که «در یکسال اخیر در توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، چه پیشرفتهایی صورت گرفته است؟» پاسخ داده و چند نمونه از کارهایی که وزارتخانه‌ و تیمی ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱۵ دی ۱۳۹۷  |  ۱۱:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزیر ارتباطات در رشته توییت‌هایی به این پرسش که «در یکسال اخیر در توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، چه پیشرفتهایی صورت گرفته است؟» پاسخ داده و چند نمونه از کارهایی که وزارتخانه‌ و تیمی که به مدیریت او در این سازمان مشغول هستند را با عنوان گزارش به مردم یادآوری کرده است. «محمدجواد آذری جهرمی» در این رشته توییت‌ها به مواردی چون کیفیت خدمات، توسعه لایه خدمات نرم افزاری، خدمات ابری و میزبان اشاراتی داشته و تاکید کرده که نوسانات ارز باعث برخی گرانی‌ها در بخش قیمت‌ گذاری خدمات شرکت‌های خصوصی شده است.

جهرمی در نگاه اول به توسعه لایه دسترسی مردم اشاره کرده و با مقایسه تعداد شهرهای پوشش تحت اینترنت دسترسی پهنای باند نسل چهارم این نکته را یادآوری کرده که در این زمینه چه رشدهایی صورت گرفت است. او همچنین به توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات اشاره داشته که چندی پیش مراسم رونمایی از پروژه نهایی آن هم تحت عنوان توسعه ظرفیت IP بخش هسته شبکه ملی اطلاعات انجام شد.

توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات

جهرمی رشد دو سال اخیر خدمات ابری و میزبانی را نیز در نموداری به تصویر کشیده و در ادامه فرایند توسعه لایه خدمات نرم افزاری را نیز فراموش نکرده است؛ فرایندی که به موجب آن رشد 5 برابر تعداد اپلیکیشن‌های موبایل از چندسال پیش تاکنون را شاهد بودیم و یا رشد 300 درصدی ترافیک VOD داخلی نیز به تحقق پیوسته است.

جهرمی همچنین به مساله قیمت خدمات پرداخت و با ذکر این نکته که خدمات دولت به شرکتهای اینترنتی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی قیمت مواجه بوده؛ به رشد ۷ تا ۱۲ درصدی در تعرفه خدمات بخش خصوصی در دو ماه اخیر اشاره کرد. او در توییتی دیگر هزینه تبلیغات اپراتورها در صدا و سیما در سال جاری را 200 میلیارد تومان عنوان کرد و تاکید کرد که این ارقام نباید از جیب مشتری گرفته شود:

«به واسطه تغییرات نرخ ارز، افزایش هزینه‌های اپراتورها چشمگیر بوده، راهکار، کنترل این هزینه‌هاست. برخی قابل کنترل است، مثلا خواسته‌ام تبلیغات تلویزیون و بسیاری دیگر از هزینه‌ها را کنترل کنند، هزینه تبلیغات و امثال آن نباید از جیب مردم داده شود.»

البته آمار گرانی 12 درصدی که جهرمی از آن صحبت به میان آورده با هجمه انتقاد کاربران روبرو شده چرا که به گفته آنان قیمت بسته‌های اینترنتی  رشدی بیش از 12 درصد داشته است.

وزیر ارتباطات کشورمان همچنین منشا ترافیک مصرفی کاربران را با سال گذشته مقایسه کرد و کیفیت خدمات ارائه شده را نیز اینگونه تشریح کرد:

«هر چند آمارهای وزارت ارتباطات رشد ۱۰۰ درصدی در بهبود شاخصهای کیفی را نمایش می‌دهد، اما نظارت مردم محور را می‌توان از طریق سایت www.latency.ir دید»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • MOHAMMAD-7

    اصلا حجم و قیمتی که مشخص میکنن درست نیست ورزیر چرت نگو اگه میتونی جلو شونو بگیری (شاید خودتم مثل اونا باشی) مرد باشه قیمت رو بیار پایین جلو یه مشت دزد رو بگیر

  • Reza Dark

    اپراتور فقط فن اوا. بقیه دزدن

  • saeed19859

    هزینه های نت واقعا بالا رفته
    این گرونی تا کجا میخوان ا امه بدن؟!

    • amink69

      تا جایی که جا داری

  • sorena shahabi

    در حال بهترین برای کاهش هزینه بسته های اینترنت،استفاده از تالیا و اپراتور های مجازی مثل سامانتل هست.

  • نیما

    اینترنت از نظر کیفی در این مدت خیلی بهتر شده.
    قیمتش هم با طرح های غیر حجمی ، برای من خیلی مناسب تر شده.
    متاسفانه ما عادت کردیم هرکاری بکنن ، بگیم بده.
    من از این وزیر راضیم.

    • mohammad_hody_jafary

      وزیر هم از تو راضیه جیییگر

  • i2sight

    کلاهبردار ترین شرکت بین همه اینها شرکت آسیاتک است این حرف شاید گزاف به نظر میاد اما طبق بررسی و مطالعات چند ماهه بین اپراتورهای سرویس دهنده نتیجه گیری شده فقط یک نمونه بگم در حالیکه همه اپراتورها مبنای فروش ترافیک رو حجم بین الملل میزارند اپراتور آسیاتک این عدد رو برمبنای ترافیک داخلی میزاره بدون هیچ توضیحی و اینطوری سر مشتری رو کلاه میزارن .... در واقع شما حجم خیلی کم تری رو نسبت به مبلغ پرداختی دریافت می کنید.. در تماس با آسیاتک به جز مشتی توضیحات کلیشه‌ای و غیر قابل قبول ارائه نشد

    • amink69

      مخابرات ...

  • Reza Ghasemi

    مخابرات نرخ رو آورده پایین عوضش ده برابر از حجم میدزده. شرکتایی مثل ایرانسل یا آستیاتک هم که نرخاشون سر به آسمون میزاره

  • ahadm ۸۸۸۸

    اره من خرم نمی فهمم هیچی رو ..تو دستو بچرخون و ادمه بده این بازیو
    ....
    موج تنفر مردم رو نسبت به خودشون همه جا می بینند ولی باز جوری رفتار می کنند که هیچ اتفاقی نیافتاده

    • opda511

      کلا اگه این اقا ادم درستی بود که وزیر نمی شد

مطالب پیشنهادی