حمله به 2 مسجد در نیوزیلند 49 کشته برجای گذاشت؛ حذف استریم زنده کشتار از فیسبوک
امروز طی یک حمله تروریستی به نمازگزاران در شهر کرایست چرچ نیوزیلند حداقل 49 نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. به گفته پلیس نیوزیلند، تروریست ها از چند اسلحه جنگی در دو ...
امروز طی یک حمله تروریستی به نمازگزاران در شهر کرایست چرچ نیوزیلند حداقل 49 نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. به گفته پلیس نیوزیلند، تروریست ها از چند اسلحه جنگی در دو مسجد استفاده کرده و مقداری مواد منفجره نیز همراه داشته اند.
مهاجمان (که طبق گزارش ها سه مرد و یک زن بوده اند) جنایت خود را به صورت زنده در فیسبوک استریم کرده و 17 دقیقه ویدیو از حمله تروریستی خود منتشر نموده بودند که این محتوا به علاوه حساب کاربری تروریست ها توسط فیسبوک حذف شده است.
یکی از تروریست ها که یک مرد 28 ساله استرالیایی بوده، پیش از این چند بیانیه نژادپرستانه و مملو از نفرت در اینترنت منتشر کرده و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را سمبل هویت طلبی نوین نژاد سفید معرفی نموده است.
فیسبوک هرگونه محتوا در حمایت از حمله اخیر را به سرعت حذف خواهد کرد
در این بین میا گارلیک یکی از مدیران فیسبوک در منطقه اقیانوسیه ضمن اعلام خبر حذف ویدیو و اکانت های مرتبط، با قربانیان و بازماندگان آنها ابراز همدردی کرده و اظهار داشته که پلیس نیوزیلند اندکی پس از آغاز استریم زنده، مراتب را به فیسبوک اعلام کرده و این شرکت نیز ویدیو، حساب کاربری و همچنین اکانت اینستاگرام افراد مهاجم را از دسترس خارج کرده است. گارلیک همچنین از ادامه همکاری فیسبوک با پلیس خبر داده و گفته هرگونه محتوا در حمایت از حمله اخیر را به سرعت حذف خواهد کرد.
به گفته جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند که ساعاتی پس از حمله تروریست ها در یک نشست خبری حاضر شد، 41 مسلمان در حمله به مسجد خیابان دینز و 7 مسلمان دیگر در حمله به مسجد خیابان لینوود کشته شده و 20 نفر دیگر نیز به شدت مجروح شده اند.
لازم به ذکر است که علی رغم تلاش های فیسبوک و دولت نیوزیلند برای حذف ویدیوهای خشن از اینترنت، این کلیپ ها به سرعت در شبکه های اجتماعی مختلف پخش شده و در حال حاضر تقریباً غیر قابل جمع آوری هستند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

باز یه حمله تروریستی شده و این فیک ا ریختن اینجا و دارن چرت و پرت میگن. اگه یه کافری میمرد چه ها که نمیکردید.
واقعا فکر میکنید یه ایرانی پشت سیستم نشسته؟!!
به خاطر تحریم مردمش به اون فرد درود میفرسته
جز یه اسرائیلی کسی نمیگه درود به ترامپ به خاطر انتقال سفارتش کدوم خری
خداییش فکر میکنید اکانت اریا واقعیه ؟ از این جماعت زیر صفحه علینژاد پر ان میری تو پرفایلشون همه زیر 20 فالوور دارن و پرایوتن که عکس درختم گداشتن رو پروفایلشون اعصاب خودتون و خرد نکنید
نه شما واقعی هستید
? ?
جهت اطلاع اکانت آریا و Unconventional_NyTro و چند تا دیگه یکی هستش
ای دی
Unconventional_NyTro
اشتباه کپی شد
وجود امثال آریا برای جامعه واقعا خطرناکه... وقتی اینقدر راحت به همه فحاشی میکنه و نه عفت کلام میفهمه و منطق سرش میشه و هرجا بتونه برای ساکت کردن بقیه فحاشی میکنه... اگر دستش برسه از دیکتاتور ترین های دنیا دیکتاتور تر میشه... برای خودش رضا خان میرپنج هستش تو کامنت ها
مشخص هستش، فقط اینو بدون که با این نوع کامنت زدن اونقدر کامنت هات یکی در میون حذف میشه و فقط کامنت نظرات مخالفت میمونن که اصلا دیگه مشخص نیست چی داری میگی، اگر برای خودت اندازه پشکل ارزش قائلی حرف زدنت رو درست کن که هرچی مینویسی پاک نشه...
دوباره مینویسم ?
خنده دار تر اینکه خط اول بهش درود میفرستید و خط بعد بهش و به خودتون که طرفدارشید لعنت میفرستید... چک آپ لازمی
از خوبی ترامپ و رضاخان همین بس که بد دهندهایی مثل شما که دائمی در حال فحاشی به بقیه هستید طرفدارشید
پشکل اسب رضا خان ارزشش از شما عرزشی ها خیلی بیشتره?
حتما همینطوره، با منش شما فقط شما هستی، رضا خان بهتون افتخار میکنه، مخصوصا هر بار که به ترامپ درود میفرستی
درود بر ترامپ درود بر رضا شاه و درود بر هرکسی که به فکر کشور و مردم کشورشه. وننگ بر هرچی دیکتاتور و طرفدارهاش
شماها حتی لایق بوسیدن کفش های رضا خان هم نیستین.
معلوم نیست تو نیوزلند به مردم چه آموزش میدن تو مدارس که همچین آدم های ازش میاد بیرون
یکی از پارامتر ها مدرسه هست دیگه... میگن مدرسه ها تو کاهش میزان جرم موثر هستن اینا
شمر هم نماز خون بود! قاتل امام علی قاری قرآن بود ! اون جوانی هم که به سناتور استرالیایی که توهین کرده بود به دین اسلام تخم مرغ زد تو سرش ، مسیحی بود ، شیخ الاسلام و خاوری هم از نیروهای همین انقلاب بودن! مدرسه ملاک عمل فردای من و شما نیس هر چند موثره ولی برمیگرده به ذات طرف! بد ذات تا تهش بدذاته هر چند تو لباس اسلامی یا مسیحی باشه
یعنی الان تو مدارس ما آموزش زورگیری میدن که طرف با چاقو وای میسته و بقیه رو تهدید به قتل میکنه؟؟ یا اونی که بمب میزاره یا تجاوز میکنه هم تو مدرسه آموزش دیده؟؟
این دوستان آدرسو اشتباه رفتن. باید آدرس حوزه رو میدادن بهشون
داعشی هستی مشخصه ولی اینو بدون دوران توحش شما هم تموم میشه، طبق وعده خداوند کل دنیا مسلمان خواهند شد و جهان از آن متدینین خواهد بود
اون زمان هم می افتید به جون خودتون. اگه تا اون زمان منقرض نشده باشید. ? ?
مشخصه فرد عقده ای هستی.ادم با صحبت و رفتارش شخصیتش رو میسازه و ثابت کردی آدم بیشخصیت و بی خاصیتی هستی.پیشنهاد میکنم حتما خودت رو به روانشناس معرفی کن.این سایت جای عقده گشایی نیست.قطعا نقص و کمبود شدید داری که دائم اینجا نظرات بی ربط به پست مینویسی.
اگر خانواده خودتون هم بین قربانی ها بود اینطور حرف میزدی؟
خانواده خودم غلط می کنه بره حوزه
فیلم وحشتناکی بود متاسفم ولی کتثافت خیلی بیرحم بود انگار داشت بازیه پابجی میکرد. درخصوص مذهب هم همه جا بدوخوب هست ولی بنظرم باید انسان وجدان داشته باشه این بالاتر ازمذهبه قصد توهین ندارم