ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم های موشکی سپاه پاسداران
تکنولوژی

ادعای رسانه‌های آمریکایی: نفوذ هکرها به سامانه تسلیحاتی و موشکی ایران

بنا بر ادعای رسانه های آمریکایی ارتش این کشور پنجشنبه گذشته در واکنش به سرنگونی پهپاد تجسسی خود، سامانه موشکی ایران را با اجرای حملات سایبری از کار انداخته است. به گزارش واشنگتن پست این ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۲ تیر ۱۳۹۸  |  ۰۹:۳۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بنا بر ادعای رسانه های آمریکایی ارتش این کشور پنجشنبه گذشته در واکنش به سرنگونی پهپاد تجسسی خود، سامانه موشکی ایران را با اجرای حملات سایبری از کار انداخته است.

به گزارش واشنگتن پست این حملات سایبری که با چراغ سبز ترامپ صورت گرفته، سیستم های کامپیوتری کنترل حملات موشکی و راکتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با موفقیت از کار انداخته اند. به گفته دو منبع آگاه که نخواسته اند نامشان فاش شود، عملیات مذکور پنجشنبه هفته گذشته و توسط واحد فرماندهی سایبری آمریکا صورت گرفته اما مقدمات آن از هفته ها قبل آماده شده بود.

مقامات رسمی در اینباره اظهار نظر نکرده‌اند

برخی منابع مدعی شده اند که حملات مذکور در پاسخ به سرنگونی پهپاد «گلوبال آر کیو- ۴ هاوک» و با هماهنگی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صورت گرفته اما برخی دیگر هدف آن را یک گروه اطلاعاتی وابسته به سپاه پاسداران ذکر کرده اند. این حملات علی رغم از کار انداختن سیستم های موشکی، تلفات جانی در پی نداشته است. سیستم های موشکی سپاه پاسداران

مقامات کاخ سفید و مسئولان واحد فرماندهی سایبری از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. «الیسا اسمیت»، سخنگوی پنتاگون هم در این باره گفته: «سیاست ما و امنیت عملیات ایجاب می کند که درباره حملات سایبری یا جاسوسی اظهار نظر نکنیم». از طرف دیگر تاکنون مسئولان نظامی یا دولتی ایران این حملات را تایید یا تکذیب نکرده اند.

«توماس باسرت»، مشاور امنیت داخلی سابق ترامپ و از دستیاران ارشد دولت بوش درباره این حمله گفته: «این عملیات با تهدیدات سایبری فزاینده ایران مقابله کرده و به امنیت کشتی ها و ارتش آمریکا در تنگه هرمز کمک می کند».

بهمن ماه سال گذشته نیز  آمریکایی ها مدعی نفوذ به سیستم موشکی ایران و مختل کردن آن شدند اما سردار «امیرعلی حاجی زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران آنرا بالاتر از دروغ و یک افتضاح بزرگ خواند. با این حال وی تاکید کرد که در آن زمان آمریکا با ارسال برخی وسایل و قطعات خاص به دنبال نفوذ به ساختار تسلیحاتی کشور بوده که با شکست همراه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • Py LordVaderX

    فعلا به جای حمله ابر سایبری کهکشانی به سامانه موشکی یک فکری به حال قایق های چوبی ایران بکنند در حین نجات کهکشان راه شیری نروند ته دریا پیش ماهی و اکومان ابر قهرمانشان چقدر این امریکایی ها در دروغ گویی وقیح هستند

  • molavy

    باشه بابا ما هم شدیم
    شما خفن... شما آرنولد ما مجید سوزوکی
    بیا پهپادت رو از اعماق آب های بین المللی در بیار
    اگر رایت میگی اونجاست

    • ya.alimadad2006

      سلام.
      آقای molavy ، حرف نداری.
      یاعلی(ع)

    • kaka

      آخه یک سنتی
      اونها که یک تکه اش رو در نیاوردن
      لاشخوری اندازه داره
      با اسراییلی ها که غرق میشید میفهمی صدام کجا رفت

  • Hamed Wosugy

    حالا با دروغ و نمایش شروع کردن به دستاورد زایی برای خودشون!
    بابا وا بده ضایع شدی دیگه!

  • آریا

    فعلا تا زمان انتخابات امریکا هر چی میتونید گر و خاک کنید .? ?
    ما بچه بودیم وقتی مهمونی داشتیم که پدر مادرمون باشون رو دروایسی داشتند، روز خوشی مون بود چون هر کاری دلمون میخواست میکردیم و میدونستیم بابا مامانمون تا مهمونها هستند کاری با هامون ندارن و فقط با چشم و ابرو تهدید میکردن. ولی وای از زمانی که مهمون میرفت از در بیرون. تو سوراخ ایم میشدیم ? ? ? ?

    • Py LordVaderX

      تو چرا خودت را خیس کردی فکر کنم تا به حال ردت را زدند دیدند یک بچه کال هستی منتظرند برسی انوقت بچه می چینند روی اتش کبابت می کنند دلت را به چی امریکا خوش کردی به اسباب بازی هایش خوبه تا پول ریال ایران نباشد حتی نمی تونی با این اسباب بازی ها بازی بکنی برو از چیز ایران اویزان بمان تا جیره ات قطع نشود کم پای امریکا را لیس بزن

      • ya.alimadad2006

        سلام بر Py LordVaderX .
        نظراتتون ، صف شکنه.
        خدا حفظت کنه.
        یاحیدر(ع)

  • سید امیر

    دلم به حال یه عده میسوزه واقعا... این عده که زیر پروپانگاندا و حسرت های جنسی قوه تعقل رو از دست دادن و نمیفمند کدوم طرف وایستادند.
    امثال گیتس و جابز (به مثابه قله های لیبرالیسم) باعث تلخ ترین دوران تاریخ بشر شدن، بدون هیچ عمقی تو هیچ زمینه عملی ای که فقط تو دروغ و تجاوز به حریم خصوصی عالمند. که به خدا اگه از غرب و علم مدرن و فضای سایبر هم میخواستند طرفداری کنند و چیزی یاد بگیرند باید طرف امثال تروالدز و دنیس ریچری وایمستادند. شماهارو به همون اندازه های بچه حزب اللهی ها دوست دارم ولی متاسفانه تو تاریکی گیر افتادید... همین روزها بزرگترین شبکه جاسوسی سایبری آمریکا رو آدم های گمنام حزب الله از بین بردند (این خبرگزاری مغرض »دیجیاتو« یک کلمه راجع بهش حرف نزده) که خسارتش چند صد برابر اون پهباد بود. از بین رفتنش خدمت به تاریخ بود خدمت به تمدن بود خدمت به روح آزادی بود. طرف غلطی وایستادین رفقا.
    بیشتر از اون دلم به حال بچه حزب اللهی ها میسوزه به قول آوینی حزب اللهی بودن را با تمام تراژدی هایش دوست دارم. حزب اللهی که رسانه نداره که اگه کاری انجام میده بتونه جو روانی جامعه رو هم با حقیقت آشنا کنه تا شاید حتی تورم هم کمتر بشه ولی اونطرف جنایتکارترین آدم ها که مرتکب بردترین اعمال تاریخ بشر شدن رو با رسانه هاش فرشتگان نجات معرفی میکنه.
    بگذریم ....

    • Py LordVaderX

      اینها یک مشت فیک هستند هیچ ایرانی در این حد از جلبک بودن نیست

    • thepjt

      رسانه نداره ؟؟؟؟؟!؟ این همه سایت ، و صدا و سیما و مجله و روزنامه چیه پس ؟ ...

      آی بمیرم براتون که اصلا رسانه ندارید ... دلم کباب شد براتون ...

    • علی

      کسانی می توانند ادعا داشته باشند که دورانی پر از توسعه و عدالت ساخته باشند و نه دورانی پر از فساد و اختلاس و عقب ماندگی، حتی از کسپزعای همسایه!

      • ya.alimadad2006

        شما پیش خودتون چی فکر کردید؟
        میدونید نفوذ یعنی چی؟
        اگر به این مسئولین غرب زده ، رای ندیم ، وضع مردم خیلی بهتر از اینی که هست میشه.
        باید مسئولین رو بشناسیم و بعد بهشون رای بدیم.
        بعدش که گند انتخابمون درمیاد ، همه رو متهم میکنیم الا خودمون رو که به اون فرد نالایق رای دادیم.
        خواهشا یه مقدار هم که شده ، اشتباه خودمون رو بپذیریم.
        با دعوا کردن ، کاری از پیش نمیره.

    • AK.۰۱۱۱

      رفیق داری خودتو بیخودی خسته میکنی! سر و کله زدن با جماعتی که حتی به خودشون هم رحم نمیکنن و حتی با خودشون هم متحد نمیشن چه فایده ای داره؟
      اینجا هر کی ساز خودشو میزنه ولی حتی به ساز خودش هم نمیرقصه...
      یعنی==> ملت جوگیر!!

      • سید امیر

        داداش گلم من اگه عرضه داشته باشم برادرم رو از تاریکی بیرون میارم. اگه امثال آریا فوشت میدن به دل نگیر. ما داریم برا

        • AK.۰۱۱۱

          آریا رو به هرجام بخوام حساب کنم به همونجام خیلی بر میخوره! ?

  • esio

    ترامپ واقعا احمقه. مطمئنم صد نفر بهش گفتن که ایران عین یه طعمه بی دفاع خودشو جلوی عوامل طبیعی ای مثل بحران آب و زلزله تهران با وضع کنونیش که خسارتشون از ده تا جنگ هم بیش تره رها کرده ولی کلا به این چیزا اعتقادی نداره و عین بچه خیلی زود همه چی رو باید با عقل ناقصش ببره جلو.

  • Milad Mohammadi

    به نظر من که این فقط ایجاد جو تبلیغاتیه
    واسه اینکه فضای اخبار از منهدم شدن پهباد آمریکایی دور شه!

  • Thundro

    مگر سامانه کنترل پدافند به اینترنت وصله که با حملات سایبری قابل از کار انداختن باشه؟!!!

    • erwin maleki

      فقط اونایی که مثبت دادن فوق العاده اید شماها

    • علی

      تاسیسات اتمی هم به اینترنت وصل نبودند ولی ویروس استاکس نت از طریق حافظه فلش در بروزرسانی نرم افزاری وارد شد و شبکه غیر متصل به اینترنت را آلوده کرد.

  • a_041

    دوستان ارزشی زدن پهپاد انقدر شادمانی نداره . اسرائیل بیش از 200 بار به ایران تو سوریه حمله مستقیم کرده چند تا سردارو کلی سرباز رو کشته اون زمان شماها کجا بودین؟ چرا سکوت میکردین؟ این زدن پهپاد و واکنش نشون ندادن ترامپ هم بهترین اتفاق دم انتخابات آمریکا برای ترامپ بود که با تبلیغ صلح طلب بودن رأی جمع کنه . همینطور باعث میشه تکرار چنین اتفاقی جامعه جهانی رو همسو کنه با آمریکا پس بهتره قبل شادی کمی فکر کنین و ببینین با این رفتارها به نفع کشور عمل کردین یا به نفع آمریکا

    • BOZORG#

      تمام پایگاه های اصلی ایران در کنار تاسیسات ضد هوایی روسیه در سوریه بنا شدن ، اون پایگاه هایی که میگی همه در پیت و در اونها برای سالهاست بسته شده. از طرفی ایران و روسیه اجازه حمله رو به اسرائیل دادند تا بعدا با یه بهانه بجا سامانه اس سیصد رو در آوردن تو سوریه ، بجای اس صد و بیست و پنج قدیمی که همون تونست یه اف سی و پنج غیر مسلح رو بزنه هرچند که سقوط هم نکرد .

    • AK.۰۱۱۱

      ترامپ صلح طلب هست؟؟؟؟؟؟ جالبه! فروش این همه تسلیحات به عربها و ... کار من هست حتما

      • علی

        صلح طلب نیست
        ولی وقتی که گفت به خاطر کشته نشدن ۱۵۰ نفر ایرانی از حمله منصرف شدم، بعدش ژست انسان دوستی و صلح طلب بودن میگیره.

    • Milad Mohammadi

      یکی به ایشون آب قند بده لدفن

    • Ahmad

      چرا از هدف قرار گرفتن پهپاد افسانه‌ای آمریکا ناراحتی، قیمت این پهپاد 222میلیارد دلار بود بود ترامپ هم اومد تشکر کرد که اون یکی هواپیمای جاسوسی اش رو نزدیم اقتدار یعنی این کوچولو

      • Reflex

        بنظر فیلم زیاد نگاه میکنی! قیمت ۱۲۰میلیون دلاره نه ۲۲۲میلیارد دلار، قبل اینکه با ذوق کامنت بزاری یکم سرچ کن

    • hamidic

      فارسی کجا یادت دادن انقدر خوب حرف میزنی
      اسرائیل 25 سال اینده را نخواهد دید خاطرت جمع باشه

      • ya.alimadad2006

        سلام بر hamidic عزیز.
        یکی یه دونه ای.
        دوست دارم.
        یاعلی(ع)

      • Farcry2249

        آخه پشمک تا پریروز که ترامپ میخواست حمله کنه شما ارزشی ها تو .... قایم شده بودید.برید پای ترامپ رو ببوسید چون اگه حمله میکرد میومد پایگاه های شماها رو میزد.

        • AK.۰۱۱۱

          فعلا شماها پابوسی ترامپ رو میکنی کافیه! آمریکا پرست!

    • Ali Nazari

      تو چرا ناراحتی؟

  • porsesh

    بهتره طرف دشمنان اصلی‌مون فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن بگیرن یه آزمایش کنن. شاید کار نکنه.

    • mohamad y

      دشمنان اصلی غرب زده ها هستند درک هویتشون از ایران اون چیزی که غربی ها ساختند نه از ایران به امید ازادی کشور ایران

      • Ali

        میگی غرب زده .. باشه ماها غرب زده اما دقیقا کجای حاکمیت هستیم!!! ما مردم عادی کوچه بازار هستیم. کاره این نیستیم.. ریسس صدا سیما . شورای نگهبان خبرگان مجلس اینارو با نظر عمه مبارک بنده مشخص نمیشه ... الان میگی ریس جمهور اونم که از فیلتر شورا نگهبان رد میشه ... شماها چتونه...همه اینا با نظر اون بالای انتخواب میشه هزکی هم بگه نوچ خودش ابله هست

        • BOZORG#

          همه اینا بی که گفتی رو عمه منم میدونه ، زرنگی؟ احساس میکنی باهوش تر از مسئولین هستی ؟ بسم الله ، راه حل ارائه بده وگرنه روضه خوندن از کار های اصلی اخونداست که این روزا مردم ازشون جلو زدن

          • Ali

            عمه شما هم می دونه!!! پس برو برای عمت اسفند دود کن چون ساده ترین چیز فساده ماشالله یکی دوتا هم نیست از اون بالا تا یه کارمند ساده فاسده ... درخت که ریشش خراب باشه میوه هاشم خرابه... جالبه افتابه دزد اعدام یا قطع عضو میشه ولی اختلاس گر عزیز میگن کشش نده یا حالا برو یه دوسالی زندان یا برو کانادا....دوتا فقط از بالای هار(و نه خادم بدبخت بیچاره هارو )که ریشه دارن بگیرن اعدام کنن قل میدم نصف مشکلات می خوابه...دکل گم میشه . پول گم میشه . هیچ کی به هیچ کی پولش از کجا میره جیب مردم بدبخت.. به هر حال دستتون توی جیب ملته چی بهتر از این

        • molavy

          چقدر این مردم کوچه بازاری خوب سیاسی حرف میزنن
          ... انگار یک شصت هفتاد واحد علوم سیاسی خوندن
          برو خودت رو سیاه کن

          • Ali

            مشنک ساندیسی حتما مردم کوچه بازار عین تو بی سواد هستن که بیان اراجیف ذهن مریضشون بیان کنن.. شماها همتون یک الگو دارید راحت قابل شناسایی هستین اونم اینه تا از حرف خوشتون نمیاد یا طرف رو سیاسی می کنید یا حزبی یا میچسبونید به اینور و انور.... خدا همه مریض ها رو از جمله تو شفا بده

          • kaka

            شما یک سنتی ها برای مردم تابلو هستید که چه لاشخور هایی هستید که از حمله به کشورتون هم دفاع میکنیپ

    • hamidic

      اونوقت دوستان اصلیمونو میشه معرفی کنی خخخخخخخخخخخخخ

      • erwin maleki

        شمارو مثل اینکه دیگه خیلی ساندیس دادن داره اونجات میزنه بیرون

      • porsesh

        دوستان‌مون خودتی. منم. خانواده و جامعه‌مون هست. همون ملتی که چند صد ساله در هرج و مرج و بدبختی هست بخصوص در ۴۰ سال اخیر. آنهم با این همه منابع انسانی و طبیعی.

        هموطن از کسانی دفاع نکن که اگر بخوای فقط اختلاس و دزد‌هایی که خودشون برای به زیر کشیدن همدیگه لو دادن رو جمع کنی، بهت قول می‌دم نخست نتونی بخونیش و درکش کنی.

        • mohamad y

          فساد ایران با جریت می گم مربوط به سیاست مدران غربزده هست که باعث رشدشون مردم غرب زداند

          • علی

            مثلا مدیران غیر غربزده صدا و سیما و‌ قوه قضائیه شاهکار کرده اند؟! یا این که آنها هم غربزده اند؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی