ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتیوبر معروفی

یوتیوبر معروف پس از انتشار ویدیویی مشکوک خودکشی کرد

پلیس نیویورک از یافتن جسد استریمر و یوتیوبر معروفی خبر داد که از پنج روز قبل در این شهر مفقود شده بود. «دزموند اموفا» معروف به اتیکا، یوتیوبر سرشناس ۲۹ ساله آخرین بار ۵ روز قبل ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۵ تیر ۱۳۹۸  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پلیس نیویورک از یافتن جسد استریمر و یوتیوبر معروفی خبر داد که از پنج روز قبل در این شهر مفقود شده بود.

«دزموند اموفا» معروف به اتیکا، یوتیوبر سرشناس ۲۹ ساله آخرین بار ۵ روز قبل و پس از انتشار ویدیویی با عنوان «متاسفم» مشاهده شده بود. محتوای این ویدیو با در برداشتن جملاتی مانند «زندگی جالبی بود» و «اوقات خوشی داشتم» و همچنین توضیحات بلندبالای آن از احتمال خودکشی قریب الوقوع خبر می داد و همین مساله نزدیکان و طرفداران او را نگران کرده بود.

اواخر همان روز پلیس نیویورک با انتشار توییتی از مفقود شدن اتیکا خبر داده و خواستار همکاری افراد مطلع برای پیدا کردن او شد. دو روز بعد از این ماجرا در کنار پل منهتن (همان جایی که ویدیو ضبط شده بود)، برخی اشیا مربوط به وی از جمله کارت شناسایی و نینتندو سوییچ پیدا شد. ادامه تحقیقات به یافتن جسدی ناشناس در حدود یک مایلی پل منتهی شد اما پلیس علی رغم فشار رسانه ها و هواداران هویت او را اعلام نکرد. در نهایت ساعاتی بعد مراجع قانونی تاکید کردند که جسد کشف شده در «ایست ریور» همان دزموند اموفا، یوتیوبر معروف است. یوتوبر معروفی

اتیکا به لطف شخصیت سرگرم کننده، سرزنده و خوش رو هواداران زیادی را در یوتیوب برای خود دست و پا کرده بود. کاربران او را به خاطر علاقه شدید به نینتندو سوییچ و واکنش های فوق العاده حین بازی با آن می شناختند. با این حال او در اعماق وجودش با مشکلات ذهنی دست به گریبان بود و ظاهرا در ماه های اخیرا حالش رو به وخامت گذاشته بود.

او مهرماه گذشته و پس از ارسال پیام های نگران کننده در برخی پلتفرم های اجتماعی برای اولین بار در بیمارستان بستری شد. دو ماه قبل دوباره نشانه های مشکل روانی وی عود کرده و مجددا بستری شد. پلیس حتی او را به خاطر تهدید به خودزنی در لایو اینستاگرام بازداشت کرد اما در نهایت هیچکدام از این کارها مانع از پایان زندگی او نشد.

گرچه میانگین خودکشی در ایران پایین تر از نرخ جهانی است اما فشارهای اجتماعی، خانوادگی و شخصی می تواند هر فردی را از پای درآورد. سازمان بهزیستی برای کمک به این افراد کارشناسانی را آموزش داده که سالانه از خودکشی های بسیاری جلوگیری می کنند. شهروندان در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان می توانند با خطوط تلفنی رایگان ۱۲۳ یا ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • molavy

    تصور کن یک جنین فکر داشت و بهش میگفتی زندگی بعدی وجود نداره و کل زندگی تو همین داخل رحم هستش و تمام...
    مطمئنا خیلی از جنین ها خودکشی میکردن
    حکایت یک سری هستش تو غرب

    • آریا

      سالهاست معتقدم زندگی بعد از مرگ وجود نداره. خودکشی هم نکردم.?
      در اقع برعکس، کسی که عقیده داره همین دنیا تنها شانس زندگی بوده سعی میکنه بهترین استفاده رو ازش ببره

      • طاووس

        آخرت وجود نداره!
        یه شکر بگو آخرتو می‌بینی؟

    • molavy

      الان یک سری میان مسخره بازی که اگر به جنین بگی قراره تو ایران به دنیا بیای حتما خودکشی می‌کنه... از بس که همه چیز رو به مسخره میگیریم

  • thepjt

    جالبه... کسی که تو بهشت کره زمین زندگی میکنه و از شهرت و پول ( تبلیغات یوتیوب) تا هزار جور چیز خوب دیگه تو زندگیش داره، ( همین کنسولش برای خیلی ها ارزوست) میره خودشو میکشه.... آونوقت ما تو ایران با این زندگی مزخرف که داریم، همینجوری داریم به زندگی ادامه میدیم...
    واقعا چرا؟؟!؟

    • آریا

      افسردگی ربطی به وضعیت اقتصادی نداره. این بیماری هر کسی رو ممکنه درگیر کنه .فقیر و غنی نمی شناسه

    • H053iN

      مشکلات فکری، پول و اینا نمیشناسه مثلا خدابیامرز رابین ویلیامز فقید که همه عاشقش بودن ستاره هالیوود بود و مسلما ازین شخص درامد بیشتریم داشته... درسته ما از نظر درامد بد ری.دیم؛ ولی بازم درامد دلیل بر اینکه وضع روحی خوبی داشته باشی نیست، یکی از معیار هاش درامده... خلاصه لازم نیست عجله ای برای مردن داشت چون اول و آخر ی روزی میمیره آدم دستکم 2 تا کار بکنه, ی خاری از جون بقیه بکنه قبل مردن بهتره، حالا این که مرد امیدواریم جای بهتری باشه الان...

    • MATELF

      چون ما جک میسازیم میخندیم و حدقل دوتا رفیق چل داریم که بی پول الکی خوش باشیم باهاش

    • Arshaam

      چون نصف ملت ایران فقط به امید زندگی پس از مرگ زنده ان و الکی خوش هم زیاد داریم.

      • pedram zarei

        @ارشام
        داداش حرف دل خیلی ها رو زدی ، مثل من

    • DARYUSH1379

      جوابش تو اعتقادات (که بیشترش خرافس )

مطالب پیشنهادی