ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش تعرفه اینترنت ADSL
تکنولوژی

جهرمی: افزایش تعرفه اینترنت ADSL به شرط افزایش کیفیت

وزیر ارتباطات در توئیت اخیر خود به اعتراض شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ADSL اشاره کرد که خواستار افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های‌شان بودند؛ او در ادامه به آنها توصیه کرد که تکنولوژی خود را به‌روز کنند تا ...

پگاه طوسی
پگاه طوسی منتشر شده در ۵ تیر ۱۳۹۸  |  ۱۷:۲۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزیر ارتباطات در توئیت اخیر خود به اعتراض شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ADSL اشاره کرد که خواستار افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های‌شان بودند؛ او در ادامه به آنها توصیه کرد که تکنولوژی خود را به‌روز کنند تا پرداخت هزینه بیشتر برای بهره‌گیری از خدمات اینترنتی باکیفیت‌تر برای مشترکان قابل قبول باشد. این در‌حالی‌ست که طی روزهای گذشته مدیرعامل شاتل به افزایش هزینه نیروهای انسانی و تجهیزات تاکید کرده و افزایش قیمت اینترنت ADSL را در این شرایط طبیعی عنوان کرده بود.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز در صفحه توییتری خود، به «درخواست مفصل» شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ADSL واکنش نشان داد:

 

افزایش تعرفه اینترنت ADSL

هرچند وزیر ارتباطات بر ثابت ماندن تعرفه‌های اینترنت ADSL تاکید دارد و شرط افزایش قیمت را افزایش کیفیت می‌داند، اما مدیر عامل گروه شاتل عقیده دیگری دارد. «احمدرضا نخجوانی» این پرسش را مطرح کرده‌ که در یک اقتصاد تورمی که قیمت کالاها و خدمات هر ساله ده‌ها درصد افزایش می‌یابد، چگونه است که قیمت خدمات دسترسی به اینترنت، باید ثابت بماند؟ به گفته او این در حالی‌ست که چندین بار نیز با هدف توسعه‌ دسترسی کاربران به اینترنت، قیمت‌ها را طی سال‌های گذشته کاهش داده اند:

«با وجود آن که تلاش وزارتخانه بر این بوده است که با تثبیت قیمت پهنای باند، به شرکت‌های ارایه دهنده‌ خدمات اینترنت کمک کند، اما پهنای باند اینترنت، حداکثر ۲۵ درصد قیمت تمام شده‌ خدمات اینترنت شرکت‌های یادشده را تشکیل می‌دهد. به عنوان یک مثال ساده، از سال گذشته هزینه‌ی نیروی انسانی نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته و قیمت تجهیزات و کالاهای مصرفی برای شبکه، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، در این اقتصاد تورمیِ لجام گسیخته، طبیعی‌ست که بپذیریم قیمت خدمات اینترنت نیز، هم‌پای دیگر محصولات و خدمات افزایش یابد.»

به گفته نخجوانی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ارتباطات ثابت، ظرف یک سال گذشته چند هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و مصرف کنندگان نیز، دیر یا زود نخواهند توانست از خدمات پرکیفیت استفاده کنند: «به همین خاطر نیز خواسته‌ ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که با افزایش ۴۰ درصدی خدمات اینترنت در کشور موافقت کند و اجازه دهد ساز و کارهای عرضه و تقاضا، قیمت را در بازار مشخص سازد. افزون بر این، این نکته را در نظر داشته باشد آنچه به اپراتورهای سیار امکان ارایه‌ سرویس ارزان قیمت را داده، سوبسید دهی متقاطع از خدمات تلفن است که همین پدیده نیز برای آسیب دیدن اپراتورهای ثابت، مزید بر علت شده است.»

نخجوانی همچنین به مشکلات مالی شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ثابت اشاره کرده که آنها را به سمت سقوط می‌کشند، همچنین به آمارهایی استناد کرد که نشان می‌‌دهد متوسط پرداختی یک خانوار برای اینترنت ثابت در ماه حدود ۲۵ هزار تومان است و اگر این رقم ۱۰ هزار تومان افزایش یابد، در هزینه‌های آنان محسوس نیست، اما می‌تواند صنعت اینترنت ثابت را نجات دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • رضا

    من اینترنت آسیاتک دارم واقعا از زندگی سیرم کرده همین ماه عوضش می‌کنم

  • alex

    40% افزایش هزینه نیروی انسانی !!!! ما هم عبداله ، تو ایرانم زندگی نمیکنیم
    داداش نهایتا ۱۳ درصد بعلاوه ی ۳۰۰ هزار تومان اضافه شده
    من سر همین موضوع از شغل قبلیم اومدم بیرون چون ۴۰ درصدی که به دروغ اعلام میکنید هر جایی اعمال نشده و عمرا توی شاتل هم اینچنین نیست چون خواهان داره و اگه طرف بره دو نفر جاش میان .
    پس شرررر نگو و سرویس افتضاحتو ادامه بده...

  • porsesh

    من شاتل سرویس با اعتبار یکساله گرفتم. مجبورم در کنارش از همراه اول استفاده کنم. #۱۰۰* رو شماره گیری کنید. اینترنت ویژه... برای هر فردی بنا به مصرف و ... متفاوت است. من ۲۰ گیگ ۱ ماهه+ مالیات می‌خرم ۲۴ تومن

  • MOHAMMAD-7

    دیگه باید اینم بندازم دور یه تومن گرون بشه انداختمش دور میرم از شرکت دیگه نت میگیرم.

  • ali_mlk

    این شرکت ها تا پارس میزان سودهی بسیار بالایی داشتن و الان که می‌بینن دیگه مثل قبل نمیتونن چند برابر سود کنن دارن میسوزنن. وگرنه میزان سودشون الانم خوبه فقط مثل قبل نیست که میلیارد ها تومن با بی انصافی از جیب مردم بکنن

  • کتیبه سپید

    باز شروع شد. تو اول یاد بگیر که پول سرعت رو بگیری نه حجم؛ بعد بیا حرف بزن.

  • esio

    اگه فرضا این ها با اپراتور های موبایل ادغام بشن هم کسی اخراج نمیشه، رقابت داغ تر میشه، زورشون بهتر به مخابرات میرسه، رییس رؤسا هم پول حجم هایی که قبلا خورده بودن رو میگیرن و گم میشن میرن.

  • esio

    تازه یه مساله دیگه ای که هست اعتراض دیگه اونا باید به انحصار فیبر نوری باشه ولی زورشون فقط به مردم میرسه. عین اون قضیه اسنپ. اگه فقط مخابرات حق فروش اینترنت داشت اون موقع فقط چوب دیکتاتوری بودن رو میخوردیم ولی الان این آقا قیمت آزاد هم میخوان که چوب نظام سرمایه داری رو هم روش بخوریم.

  • esio

    این که به خاطر حجم فروشی عین قارچ زیاد شدن تقصیر مشتری نیستش. وگرنه اپراتور های موبایل هزینشون بیش تره و دیوانه نیستن که بخوان ارزون تر بدن.
    با استدلال اینا اگه یه روز کنکور حذف بشه احتمالا گاج هم معترض میشه که چرا این طور شد و فلان.
    تعدادشون باید کم تر شه ولی حریص بودنشون نمیذاره که از سهمشون بگذرن و به یه شرکت بزرگت تر تبدیل شن.

  • Milad Mohammadi

    + اینا ADSL استفاده نمیکنن آقا چیکا کنیم؟
    - بنظرم مردم ایران ک هرچی گرون میشه حمله میکنن سمتش، بیاید گرون کنیم.
    + حله، الان نامه‌شو میزنم ?


    بخشی از مکالمه مدیران شرکت های ارائه دهنده

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی