ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شهرداری تهران: رانندگان تاکسی موظف به روشن کردن کولر هستند [به روز رسانی]

ضعف فنی و کیفی خودروهای ایرانی که در خطوط تاکسی رانی مورد استفاده قرار می گیرند، در فصل گرما بیشتر نمود می یابد، به شکلی که رانندگان تاکسی در اوج گرمای جان سوز تابستان نیز ...

غزاله زاهدی
غزاله زاهدی منتشر شده در ۱۷ تیر ۱۳۹۸  |  ۱۲:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ضعف فنی و کیفی خودروهای ایرانی که در خطوط تاکسی رانی مورد استفاده قرار می گیرند، در فصل گرما بیشتر نمود می یابد، به شکلی که رانندگان تاکسی در اوج گرمای جان سوز تابستان نیز جرات نمی کنند تا از کولر خودرو خود استفاده نمایند. طبیعتا مسافران نیز از این شرایط دلخوشی ندارند و خواهان بهره مند شدن از اندک خنکای کولر تاکسی های شهری در گرم ترین ایام سال هستند.

مهدی ابراهیمی، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران در پاسخ به سوال در مورد اینکه رانندگان تاکسی را ملزم به روشن کردن کولر کنید، می گوید:

«تاکسیرانان حدود 8 تا 12 ساعت در سطح شهر تهران تردد دارند و قطعاً روشن کردن کولر برای خودشان نیز خوشایند است و محیط کاری‌شان را خنک می‌کند. البته حدود 27 هزار تاکسی در پایتخت در سن فرسودگی قرار دارد و نباید توقع داشته باشیم که امکان روشن کردن کولر در همه این تاکسی‌ها وجود داشته باشد.»

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد:

«در حال حاضر برخی از خودروهای شخصی که تاکسی نیستند، با روشن کردن کولر و پیمایش مسافتی نه چندان طولانی دچار مشکل شده و یا به اصطلاح خودرویشان جوش می‌آورد. بنابر این می‌توان تصور کرد که وضعیت تاکسی‌ها چگونه خواهد بود. سیستم کولر در خودرو ارتباط فنی با موتور دارد و امکان روشن کردن کولر در همه تاکسی‌ها به دلیل فرسودگی خودرو امکانپذیر نیست.»

روشن کردن کولر

وی بیان داشت:‌

کاربران تاکسی حداکثر 20 دقیقه در تاکسی هستند، ولی با این وجود روشن کردن کولر حق آنها است. مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه «تاکسیرانی» و یا ارسال پیامک به شماره *137*777 # به رانندگانی که کولر خودرویشان را روشن می‌کنند امتیاز دهند. رانندگانی که بتوانند امتیاز مناسب به دلیل روشن کردن کولر،‌ خوش اخلاقی و ... کسب کنند، می‌توانند از خدمات رفاهی در سازمان تاکسیرانی بهره‌مند شوند همچنین احتمال برتر شدن آنها در جشنواره تاکسیرانی نیز وجود دارد.

همه تاکسی ‌ها موظف به روشن کردن کولر هستند [به روز رسانی]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با روشن کردن کولر در تاکسی ها اعلام کرد:

از نظر شهرداری همه تاکسی‌ها موظف به روشن کردن کولر در تابستان و بخاری در زمستان هستند و رانندگان نباید وجه اضافی از شهروندان دریافت کنند.

سال گذشته دیجیاتو در گزارشی به دلایل عدم تمایل رانندگانی تاکسی به استفاده از کولر خودرو پرداخت که می توانید مشروح آن را از طریق این لینک مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • herogame

    اره اگه شهرداری کمتر دزدی کنه تاکسی ها هم میتونن کولر روشن کنن هنوز وضعیت بیمه راننده تاکسی ها مشخص نیست چی شد حالا کولر هم باید روشن کنن براتون

  • pouya_zara

    چقدر هم با جوایزتون انگیزه بهشون میدید که کولر روشن کنن
    تاکسی های اینترنتی که دربست میگیری روشن نمیکنن بعد چه انتظاری از تاکسی های خطی با اون اخلاقشون دارید؟؟ ? ?

  • فـرزاد


    https://dgto.ir/ot5

  • SeeUra

    ببین تورو سطح خواسته ها و رفاهیات مردم ما رو نسبت به خیلی از کشورهای دیگه

مطالب پیشنهادی