ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلایه مدیران کسب‌وکارهای مجازی از وضعیت اینترنت کشور: نباید از دنیا عقب بمانیم

مدیران استارتاپ‌های شیپور، آچاره و طاقچه امروز در جلسه‌ای که در وزارت ارتباطات برگزار شد نسبت به وضعیت حاکم بر اینترنت کشور انتقاد و اعلام کردند با وجود اینکه برخی پلتفرم‌ها در این روزهای مسدودسازی ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۹ آبان ۱۳۹۸  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیران استارتاپ‌های شیپور، آچاره و طاقچه امروز در جلسه‌ای که در وزارت ارتباطات برگزار شد نسبت به وضعیت حاکم بر اینترنت کشور انتقاد و اعلام کردند با وجود اینکه برخی پلتفرم‌ها در این روزهای مسدودسازی اینترنت جهانی از نظر بازدید رشد داشته‌اند، اما از نظر آنها این وضعیت برای آینده کسب‌وکارهای نوپا خطرناک خواهد بود.

در سی و دومین جلسه از سلسله نشست‌های «نقد و اندیشه» که در وزارت ارتباطات برگزار شد، «محمد صدوقی» مدیرعامل طاقچه با اشاره به آمار ۵۰ هزار تایی محتوا در طاقچه تاکید کرد که در روزهای اخیر فروش این پلتفرم افزایش داشته اما این اتفاق را موقتی دانست و گفت:

«شاید در وهله اول این فروش جذاب به نظر برسد ولی در دراز مدت مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. در بحث توسعه برنامه گیر می‌افتیم و برنامه‌نویسان به مشکل خواهند خورد. واقعیت این است که الان مردم طبق عادت گوشی خود را به دست می‌گیرند و چون به جایی دسترسی ندارند، به خواندن کتاب از طاقچه یا دیدن فیلم از سایت‌های داخلی مشغول می‌شوند.»

او باور دارد که امروزه حتی سایت‌های خبری نیز نسبت به گذشته بازدید کننده بیشتری دارند چرا که مردم دیگر اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال نمی‌کنند: «تمام اینها اما ظواهر امر است و در آینده مشکلات جدی گریبان‌گیر همه خواهد شد.»

«رضا اربابیان» مدیرعامل شیپور نیز با تاکید بر این موضوع که اگر اینترنت جهانی وصل نشود، بزرگترین ضرر به کشور زده خواهد شد از تمامی مسئولان خواهش کرد به این موضوع رسیدگی کنند چرا که کسب‌وکار تعداد زیادی از جوانان در گروی این موضوع است:

«برنامه‌نویسان ما نمی‌توانند در اینترنت جستجو کنند و شبکه داخلی نیز یک نهال کوچک است که نمی‌تواند نیازهای ما را فعلا برطرف کند. اگر اینترنت جهانی نباشد نمی‌توانیم خودمان را بروز نگه‌داریم و شاید ترافیک‌مان بالا برود ولی مسایل عمیق‌تری در این میان وجود دارد که مشکل‌ساز خواهد شد.»

«حامد تاج‌الدین» مدیرعامل آچاره نیز با اشاره به مصاحبه‌ای که شب گذشته از او در صدا و سیما پخش شده، نسبت به پخش تقطیع شده‌ی این مصاحبه واکنش منفی نشان داد و گفت: «من گفتم که با وجود قطعی‌ها، سرویس ما فعال است و کار می‌کند اما در ادامه گفتم که رشدمان متوقف شده و سفارش‌های ما نیز به یک سوم روزهای گذشته رسیده است. این جملات من پخش نشد.»

تاج‌الدین با اشاره به وضعیت اینترنت جهانی تاکید دارد اینترنتی که در ایران پیش از قطعی‌ها هم موجود بود، اینترنت واقعی در ابعاد جهانی نیست و از دولت خواستار این شد که هم محدودیت‌ها برداشته شود و هم وضعیت اینترنت نسبت به قبل هم بهبود یابد تا کسب‌وکارها بتوانند روزنه امید باقی مانده در کشور را به مردم و جهان نشان دهند.

او با اشاره به این موضوع که ورودی بسیاری از کسب‌وکارها از موتورهای جستجو نظیر گوگل است، مسدود بودن این سایت در کشور را مساله دردسرسازی عنوان کرد: «امکان ندارد بتوانیم خودمان را از اینترنت جهانی دور کنیم و در دنیا به روز بمانیم. نباید آخرین تحقیقات علمی جهان را ندانیم و از دنیا عقب بمانیم. گمان نمی‌کنم وضعیت به همین منوال باقی بماند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • Ali

    شنبه دقیقا ساعت 10 صبح جلوی مصلا ی تبریز ماشینمو خاموش و به اینترنت اعتراض میکنم هرچی میخواد بشه از کارو زندگی افتادم اینا نمیفهمن کار اینترنتی یعنی چی حتی هیشکی هم نیاد من باز میرم
    اب از سرگذشت چه یه وجب چه صد وجب

    • Idk

      سلام نتیجه چی شد ؟ ??

  • Aliiii۲

    خدایی یعنی داغون شدیم ، چندین کسب و کار اینترنتی داشتیم ، دارن نابود میشن یه دفعه میان قطع می کنن این اینترنت ، البته درسته ما هرچقدر پیام بدیم خواهش کنیم چیزی توش نیست.

  • saber-hakimi

    دیروز همین مدیر آچاره برای اینکه یه فرصت تبلیغ رایگان توی تلویزیون داشته باشه، توی 20:30 صحبت کرد که همه چیز گل و بلبله و قطعی اینترنت به نفع کسب و کارها هست. الان هم برای اینکه جمعش کنه می گه حرفم رو برعکس پخش کردن. چرت نگو بابا... حرفهات رو من شنیدم. گند زدی. توجیه نکن. کسی که برای دیده شدن خودش به کل اکوسیستم ضربه زده باید کسی از سیستم آچاره استفاده نکنه.

    • مهدی

      نکنه رقیبشی؟!
      اصلا چرا باید به حرف تو اعتماد کنن مردم؟

      • pouya_zara

        والا اگه این طوره به حرف های تو هم نمیشه اعتماد کرد!!

  • فرشاد

    از من میشنوید اینا دارن مدل اینترنت ملی روسیه (که یکی دو هفته پیش اجرا شد) رو به بهونه بحران گرونی بنزین و اغتشاش (و از این حرفا که خودشون میزنن) بصورت پایلوت تست میکنن. آینده بدی در انتظارمونه...

    • Javad Fathi

      اره راست میگی
      باید بدون تست انجام میدادن

  • Ali

    از یک برنامه نویس به شورای امنیت کشوری
    (میدونم هیچوقت به دستتون نمیرسه این نامه خنده داره شایدم منتشر نشه ولی مینویسم)
    شما که ادعاتون امنیته بگین ببینم چندنوع امنیت داریم؟
    امنیت جانی رو خب داریم اون حق با شما هست
    ایا امنیت مالی رو هم داریم
    امنیت حریم خصوصی چی همین که نمیتونم یه نظر اعتراضی داخل سایت هاتون بزاریم و میترسیم
    ببینم حقوق شهروندی و حقوق بشر فقط تو اسلام و کتاباست تا اونارو بکوبین تو سر بقیه کشور ها یا اینارو نوشتن خودتونم عمل کنین؟
    راستی امنیت شغلی چی بعد این ایا میتونیم داشته باشیم بنظرتون؟
    اینو میفهمین دین لقلقه زبانتون شده؟
    هیتلر بزرگتر بود یا شما هیتلری که جلوی یه دنیا وایساد؟
    (البته درسته شماهم جلو یه دنیا وایسادید ولی قدرت اون کجا و قدرت شما کجا)
    تا عمر دارین و فرصتش هست لذت ببرین از کاخ هاتون ولی یادتون نره دنیا داره میچرخه و با شما مانند حکومت های مشابهتون در طول تاریخ عمل خواهد شد(خودتون قضاوت کنین از حرف مردم که مثل کدوم حکومتین)
    هه منو باش واسه کی وقت گذاشتم اقا اصلا شما خود خلیفه برترین که خود خود خدا انتخابتون کرده منصرف شدم از فرست...
    عه دستم خورد به ارسال?‍♂️

    • kalan

      ?

    • Javad Fathi

      اینو به همون هیلتر جون بگو چون اگه هیلتر حمله نمیکرد و ما وسط جنگ نمیافتادیم و صد سال عقب نمی افتادیم

  • همایون

    اگه یه نگاه سطحی بندازیم به کامنتا و لایک های این سایت(که اکثر کاربرهاش کسایین که با دنیای تکنولوژی و به طبع با دنیای خارج و واقعی آشنا هستند) و مقایسه ی اون با سایت های خبرگذاری ایرانی(که کامنت های احمقانه و عقب مونده رو از صافیش رد میده) کاملا متوجه می‌شیم که هرکی حتی یه ذره کوچیک با دنیای خارج در ارتباط بوده باشه می‌فهمه تو چه سگدونی ای داریم زندگی‌ میکنیم. اینایی که ریخت بیرونو ببینین، ساندیسخوراشو منظورمه، اکثرا یا پیر وپاتالای بالای ۶۰ سالن یا اون بی‌سوادای احمقی که دیپلمشونو با ۱۲ پاس کردن رفتن پشت میز اداره نشستن. یه سریم اون عرزشی هایی هستن که عقده ی بچگیشونو نتونستن هضم کنن. کسی که میشینه صدا و سیما میبینه بعدش میاد در بحث از تجزیه تحلیل های صدا و سیما استفاده میکنه و حال میکنه میخوای پشت بقیه هم وطناش باشه؟ متاسفانه این حقیقت خیلی تلخه که بعضی ها اینقدر سرسختانه میتونن احمق باشن و دروغ رو راست ببینن و راست رو کفر و دروغ.

  • Y4GH

    فقط امیدوارم اون روزی نیاد که بریم جلو ساختمونای دولتی دستمون دراز کنیم ازشون درخواست کمک کنیم

  • pishro

    تـــف

  • Ali

    عزیزان این شاک شاک که میگن فکر میکنین میدونن احوال کسب و کارهای اینترنتی رو
    5 6 تا ادم 60 70 ساله که دستشون به کیبورد pc هم نخورده و خیلی کار بلد باشن بتونن وای فای گوشیشونو روشن کنن به ادمایی که حتی نمیدونن اینستاگرام و اینترنت چه فرقی دارن میخواین بگین ما رو درک کنن الان هی ما بیایم بگیم اقا برنامه نویسیم کسب و کار اینترنتی داریم روزنامه نگاریم دانشجوایم مقالات تحقیقی داریم و.... نمیدونن مطمئنم حتی به خودشون زحمت براورد ضرر های قطع اینترنت رو هم ندادن تا الان به گفته خود دروغگوشون 900 میلیارد تومن ضرر زدن به ما که اینو در واقعیت ضرب 2 یا 3 کنین من که به خودم قول دادم تا عمر دارم حتی یه حرف اینارو هم باور نکنم و حتی یه بارم اخبارشونو نمیبینم

  • مهدی

    اخه بی همه چیزا
    منِ دانشجو گناهم چیه که گیر شماها افتادم
    الان خواستم حساب سلف سرویسمو شارژ کنم چون نت بستس وارد درگاه نمیشه
    الان من چیکار باید کنم غذا که نمیتونم سفارش بدم
    تنها کاری که میتونم بکنم پول غذای ازادم ندارم
    لعنت به شرف نداشتتون

    • dtd

      عاااااااخ عاااااااخ یادش بخیر ، بعضی هفته ها یادمون میرفت رزرو کنیم چ بدبختی ای بود

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی