ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ضربه سنگین قطع اینترنت به گیم ایران

شنبه هفته گذشته و یکی-دو روز پس از اعلام رسمی گران شدن قیمت بنزین، دسترسی به اینترنت بین‌الملل به دلایل امنیتی قطع شد. این محدودیت فراگیر که تا همین چند روز پیش روی اینترنت‌های خانگی ...

ویجیاتو
ویجیاتو منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۸  |  ۲۲:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شنبه هفته گذشته و یکی-دو روز پس از اعلام رسمی گران شدن قیمت بنزین، دسترسی به اینترنت بین‌الملل به دلایل امنیتی قطع شد. این محدودیت فراگیر که تا همین چند روز پیش روی اینترنت‌های خانگی و تا همین چند ساعت پیش روی اینترنت‌های موبایل ادامه داشت، باعث بروز مشکلات بسیاری شد. از جمله پیامد‌هایی که این اقدام در پی‌ داشت، می‌توان به ضرر ۲۵۰۰ میلیاردی صنعت IT ایران در هر روز اشاره کرد.

البته این فقط جامعه IT ایران نبودند که ضرر کردند، بلکه صنعت گیم هم در این روزها حال خوبی نداشت و بسیاری از کسب و کارهای وابسته به آن با مشکلاتی اساسی رو به رو شدند. برای مثال، بازی‌های آنلاین ایرانی مشکلات سرور بسیاری را پشت سر گذاشتند، استریم‌ها به کلی کنسل شدند و درآمد سرویس‌های تبلیغاتی هم به مقدار قابل توجهی طی این مدت کاهش یافت.

اما قضیه در مورد صنعت بازی ایران مفصل‌تر از این حرف‌هاست. برای همین، در این قسمت از برنامه ویدیویی ویجیاتو روی همین موضوع دست گذاشتیم و از تاثیراتی که قطع اینترنت روی گیمرها و کسب و کارهای مربوط به بازی‌های ویدیویی گذاشت گفتیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این ویدیو با ویجیاتو همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • hasan

    هرکی فکر کنه این حکومت با این اتفاقاتی که تو این چند روز افتاد اصلا ی ذره ب فکر این چیزاست کاملا در اشتباهه. اصلا براشون مهم نیست که چی سر کسایی که کل سرمایه زندگیشون رو تو این کار گذاشتن که کاملا وابسته به اینترنته میاد یا حتی بعد از این خواهد اومد. دریغ از ی کوچولو احساس شرم کردن از طرف حکومت

  • Ahmad

    این وسط تیلیارد ها دلار جیب دلالان بازی میره هیچ کس نمیگه به فکر فقرا و محرومین و بچه یتیم ها و بیماران صعب العلاج باشید،انسانم آرزوست البته من که انسانیتی نمیبینم مخصوصا َطیف روغنفکر که به شدت وحشی هستند

    • Abolfazl Mandi

      شما زر نزنی نمیگن لالی

    • Unconventional_NyTro

      تیلیاردها دلار!
      باز تو زر زدی
      آخه اسکل کدوم دلال بازی
      اکثر مغازه یا بقول تو همین دلالان بازی کرکی کپی می فروشن که پول دی وی دی هارو که باید بگیرن و نهایت 15 هزار تومان می ذارن تو جیب خودشون
      که بخاطر وقتی هست که گذاشته خودم یک بازی خریدم که 1 ساعتُ خورده ای کپیش زمان برد و در آخر پول دی وی دی ها بعلاوه 15 هزار تومان ازمون گرفت
      اگرم هم کسی بخواد بازی اورجینال بخره که بتونه از تمام قابلیت های بازی استفاده کنه استیم هست گوگ هم هست اگر کسی اطلاعات کافی داشته باشه که می تونه مستقیم از استیم بخره و اگر اطلاعات کافی نداره یا بلد نیست سایت های واسط هستن یه سری بهشون بزن که سریال فعال سازیُ با اکانتت می خرن یا اینکه می تونی از طریقشون از سایت های خارجی بازی فیزیکی هم سفارش بدی
      یک بازی 60 دلاری به پول ما میشه 720 هزار تومان که کسایی که واسط نمیشه بازیُ با چنین قیمتی به مشتری بدن چون هیچی بهشون نمی رسه و هزینه سایت هست و مگه مرض دارن که مفتکی کار کنن اینا اومدن سایت راه اندازی کردن واسط شدن که یه درآمدی داشته باشن
      همین بازی 720 هزار تومنی میدن مثلا 816 هزار تومان
      شما به این میگی دلالی
      شاید دلالایی باشن که بازی 720 تومنیُ میدن 1.5
      کسایی که از این افراد می خرن از خنگی خودشون هست بجاش یه سرچ ساده بکنن آموزشش هست که چطور میشه حساب استیم رو شارژ کرد
      این افراد که حاضر میشن 2 برابر بیشتر هزینه کنن که زودتر برسه دستشون اینا قطعا پول زیادی دارن و مطمئن باش این افراد چه پولشونو توی این راها خرج کنن و چه خرج نکنن مطمئن باش توی اون چیزی که شما گفتی هم خرج نمی کنن

      شما حکومتُ مقصر نمی دونی و بجاش میای دلالارو مقصر می دونی
      این اشتباهُ نکن منظورم از حکومت دولت نیست
      غیر از اینه که همین افرادی که مثال زدی شدن حاکمان کشور و از پایین رده هاشون سالانه سود کلان از همین راها بهشون می رسه

  • mohammad reza

    دم گرم دیجیاتوو .. این دو هفته رو خیلی باحات حال کردم .. بوس بوس
    این برنامه اندرویدتون رو هم بروزرسانی کنید خیلی لگ داره .. بازم ممنون

  • alirezuaw

    من خودم به شخصه تو این ده روز کلی به پابجی‌م ضرر خرده?

    • hojat

      توی این چند روز انقدر عقب موندیم که دیگه دلم نمی‌خواد بازی کنم...
      یه کاری کردن که اصلا دیگه مثل قبل ذوق بازی کردن رو ندارم...

  • mohammad2000a

    مهم نوار غزه است و حذف اسرائیل نه نگاه به اینده ...

    • Ahmad

      مهم واردات غذای سگ و گربه هست، نه بچه های گرسنه فلسطینی داعشی عزیز

      • Alireza MT9

        بچه‌های فلسطینی به ما ایرانیا ربطی ندارن. شما که فلسطینی هستی برو به فکر غذاشون باش.
        عرررزشی میمیرد، منطق نمیپذیرد.

      • Saeidt

        خیلی زورت میاد و ناراحتی برو کمکشون کن نزار گرسنه باشن

  • محمد

    حتی اگه اینترنت توسعه دهنده ها و کسب وکار ها هم وصل بشه اماکاربران به اینترنت دسترسی کامل نداشته باشن باز هم شرکت ها ضرر میکنن

  • mehran.arch007

    فکر کنم آخرین شهری که وصل میشه کرجه ، آخرین منطقه‌ای که وصل میشه محله ماست آخرین خطی هم که وصل میشه خط منه ??

    • علیرضا

      ینی منم دقیقا به همین فکر میکردم?

      • رضا

        من که فکر نکنم اصلا وصل بشم

  • linkin park

    مدیریت بحرانشون منو کشته...

    • عزراییل

      بحران مدیریت درسته

  • BVB

    دلم حتی واسه کلش رویال هم تنگ شده :))

مطالب پیشنهادی