وزیر ارتباطات: اینترنت ملی هیچ معنایی ندارد
تجربه قطع یک هفتهای اینترنت و اظهار نظری غیرشفاف از سوی رییس جمهور، باعث شد تا این نظریه که «شبکه ملی اطلاعات» ابزاری است تا در آینده اینترنت قطع شود و کاربران ایرانی صرفاً به ...
تجربه قطع یک هفتهای اینترنت و اظهار نظری غیرشفاف از سوی رییس جمهور، باعث شد تا این نظریه که «شبکه ملی اطلاعات» ابزاری است تا در آینده اینترنت قطع شود و کاربران ایرانی صرفاً به یک شبکه داخلی دسترسی داشته باشند، تقویت شود. اما امروز آذری جهرمی بالاخره در این رابطه اظهار نظر کرده و گفته که «اینترنت ملی» هیچ معنایی ندارد.
«محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در برابر این نظریه که به شدت در شبکههای اجتماعی قوت گرفته، واکنش نشان داد و تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات یک موضوع کاملا تفکیک شده با موضوعی به اسم اینترنت ملی است:
«چیزی به اسم اینترنت ملی معنای خارجی ندارد و اینترنت یک شبکه جهانی است. اینترنت هم داخلی و بینالمللی ندارد. شبکه ملی اطلاعات یک تفاوت اساسی دارد و معنای اینترنت ملی و قطع اینترنت جهانی نمیدهد.»
به گفته جهرمی افرادی که از لفظ «اینترنت ملی» استفاده میکنند هدفی جز «تخریب دستاوردهای جوانان در حوزههای مختلف ICT ندارند». او با خطاب قرار دادن این دسته از افراد تاکید کرد که نباید پیشرفت کشور را در گروی این حرفها دانست و با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا، رشد و توسعه شبکه ملی اطلاعات را یک امر ضروری دانست:
«یادمان نرفته زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و بد عهدیهای زیادی علیه دولت و ملت ایران انجام داد چه شد. آمریکا با این اقدامات کاری کرد که بسیاری از شرکتهای ارائه کننده خدمات ابری دیگر هیچ سرویسی به شرکتهای ایرانی ندهند. همچنین نباید فراموش کنیم که آمریکا اپلیکیشنهای شرکتها و استارتاپهای ایرانی را از روی گوشیها و اپ استور حذف کرد و سعی کرد به آنها ضربه بزند، یا همچنان بسیاری از خدمات پرداختی جهانی به شرکتهای ایرانی اعطا نمیشود. تمام این موارد به خاطر بد عهدیهای آمریکاست و باید بدانیم که نباید این کشور برای شرکتهای ایرانی و جوانان ایرانی تعیین و تکلیف کند که چه موقع رشد کنند و چه موقع رشد نکنند.»
جهرمی با تاکید بر اینکه باید سهم خودمان را از دنیا داشته باشیم اذعان داشت که شبکه ملی اطلاعات با جدیت پیش میرود تا وابستگیهای جهانی کم شود و بتوان از بازار دنیا، سهمی را از آن خود کرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدیم که معنا پیدا کرد، خوبم کرد!
در حال حاضر 75 به 25 است، تا یه سال دیگه هم 100 به 0 خواهد شد، البته اگه کاملا قطع نشه!
به کره شمالی خوش آمدید.
تلگرام هم قرار بود فیلتر نشه جوون
ع وزیر قط ارتباطات
شرمنده داداش کیک و ساندیس هم میدید کنار نت ملی ؟?
اگر هر بلایی به خاطر تحریم های آمریکا سر ملت ایران بیاد صرفاً تقصیرش متوجه شماست، شما و آمریکا با هم مشکل دارید جمع کنید دعواتون رو یه جا دیگه، تا کی باید چوب دنیا ستیزی امثال شمارو بخوریم؟
این همه ضرر کردیم بس نیست؟
کمترین حق و حقوقمون رو ازمون گرفتید حالا مدعی دفاع از جوانان این مرز و بوم شدین؟؟؟
شرم بر سنگ پا
حرف اینا دیگه ملاک نیست، تمام پست های این تیپی رو اگر مرور کنید همش دروغ بوده
شبکه ملی اطلاعات با جدیت پیش میرود تا وابستگیهای جهانی کم شود و بتوان از بازار دنیا، سهمی را از آن خود کرد!!
همانطور که خودروسازی اینکارو کرد :)
یعنی خوشم میاد یه عده هیچ چیزی از تفاوت اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات نمیدونن بعد میان خیلی استادانه هم نظر میزارم
انصافا دمتون گرم
یادمون نرفته که وزیر نفت هم تا آخرین لحظه میگفت بنزین سهمیه بندی نمیشه...دیگه هیچکس حرف اینارو باور نمیکنه...
جناب مترسک وزیر
شما اسمشو بذار شبکه ملی اطلاعات یا هر چی که دوست داری... شما برنامه دارید که اینترنت رو قطع کنید و تو این ۱۰ روزی که اینترنت رو قطع کردید ، نقاط ضعف شبکه به اصطلاح ملی تون رو فهمیدید حالا هم میخواین این نقاط ضعف رو برطرف کنید و بعد با خیال راحت اینترنت رو قطع کنید... اما کور خوندید