ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت ملی
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: اینترنت ملی هیچ معنایی ندارد

تجربه قطع یک هفته‌ای اینترنت و اظهار نظری غیرشفاف از سوی رییس جمهور، باعث شد تا این نظریه که «شبکه ملی اطلاعات» ابزاری است تا در آینده اینترنت قطع شود و کاربران ایرانی صرفاً به ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۰ آذر ۱۳۹۸  |  ۱۲:۴۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تجربه قطع یک هفته‌ای اینترنت و اظهار نظری غیرشفاف از سوی رییس جمهور، باعث شد تا این نظریه که «شبکه ملی اطلاعات» ابزاری است تا در آینده اینترنت قطع شود و کاربران ایرانی صرفاً به یک شبکه داخلی دسترسی داشته باشند، تقویت شود. اما امروز آذری جهرمی بالاخره در این رابطه اظهار نظر کرده و گفته که «اینترنت ملی» هیچ معنایی ندارد.

«محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در برابر این نظریه که به شدت در شبکه‌های اجتماعی قوت گرفته، واکنش نشان داد و تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات یک موضوع کاملا تفکیک شده با موضوعی به اسم اینترنت ملی است:

«چیزی به اسم اینترنت ملی معنای خارجی ندارد و اینترنت یک شبکه جهانی است. اینترنت هم داخلی و بین‌المللی ندارد. شبکه ملی اطلاعات یک تفاوت اساسی دارد و معنای اینترنت ملی و قطع اینترنت جهانی نمی‌دهد.»

اینترنت ملی

به گفته جهرمی افرادی که از لفظ «اینترنت ملی» استفاده می‌کنند هدفی جز «تخریب دستاوردهای جوانان در حوزه‌های مختلف ICT ندارند». او با خطاب قرار دادن این دسته از افراد تاکید کرد که نباید پیشرفت کشور را در گروی این حرف‌ها دانست و با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا، رشد و توسعه شبکه ملی اطلاعات را یک امر ضروری دانست:

«یادمان نرفته زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و بد عهدی‌های زیادی علیه دولت و ملت ایران انجام داد چه شد. آمریکا با این اقدامات کاری کرد که بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده خدمات ابری دیگر هیچ سرویسی به شرکت‌های ایرانی ندهند. همچنین نباید فراموش کنیم که آمریکا اپلیکیشن‌های شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی را از روی گوشی‌ها و اپ استور حذف کرد و سعی کرد به آنها ضربه بزند، یا همچنان بسیاری از خدمات پرداختی جهانی به شرکت‌های ایرانی اعطا نمی‌شود. تمام این موارد به خاطر بد عهدی‌های آمریکاست و باید بدانیم که نباید این کشور برای شرکت‌های ایرانی و جوانان ایرانی تعیین و تکلیف کند که چه موقع رشد کنند و چه موقع رشد نکنند.»

جهرمی با تاکید بر اینکه باید سهم خودمان را از دنیا داشته باشیم اذعان داشت که شبکه ملی اطلاعات با جدیت پیش می‌رود تا وابستگی‌های جهانی کم شود و بتوان از بازار دنیا، سهمی را از آن خود کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • A_A_2

    دیدیم که معنا پیدا کرد، خوبم کرد!
    در حال حاضر 75 به 25 است، تا یه سال دیگه هم 100 به 0 خواهد شد، البته اگه کاملا قطع نشه!

    به کره شمالی خوش آمدید.

  • Niche

    تلگرام هم قرار بود فیلتر نشه جوون

  • jim kabir

    ع وزیر قط ارتباطات

  • mosen.Bw

    شرمنده داداش کیک و ساندیس هم میدید کنار نت ملی ؟?

  • valips

    اگر هر بلایی به خاطر تحریم های آمریکا سر ملت ایران بیاد صرفاً تقصیرش متوجه شماست، شما و آمریکا با هم مشکل دارید جمع کنید دعواتون رو یه جا دیگه، تا کی باید چوب دنیا ستیزی امثال شمارو بخوریم؟
    این همه ضرر کردیم بس نیست؟
    کمترین حق و حقوقمون رو ازمون گرفتید حالا مدعی دفاع از جوانان این مرز و بوم شدین؟؟؟
    شرم بر سنگ پا

  • herogame

    حرف اینا دیگه ملاک نیست، تمام پست های این تیپی رو اگر مرور کنید همش دروغ بوده

  • Moji

    شبکه ملی اطلاعات با جدیت پیش می‌رود تا وابستگی‌های جهانی کم شود و بتوان از بازار دنیا، سهمی را از آن خود کرد!!

    • Moji

      همانطور که خودروسازی اینکارو کرد :)

  • alirezatha

    یعنی خوشم میاد یه عده هیچ چیزی از تفاوت اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات نمیدونن بعد میان خیلی استادانه هم نظر میزارم
    انصافا دمتون گرم

  • sajjadsei

    یادمون نرفته که وزیر نفت هم تا آخرین لحظه میگفت بنزین سهمیه بندی نمیشه...دیگه هیچکس حرف اینارو باور نمیکنه...

  • شکوه ایران

    جناب مترسک وزیر
    شما اسمشو بذار شبکه ملی اطلاعات یا هر چی که دوست داری... شما برنامه دارید که اینترنت رو قطع کنید و تو این ۱۰ روزی که اینترنت رو قطع کردید ، نقاط ضعف شبکه به اصطلاح ملی تون رو فهمیدید حالا هم میخواین این نقاط ضعف رو برطرف کنید و بعد با خیال راحت اینترنت رو قطع کنید... اما کور خوندید

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی