ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک: برای کار کردن در تسلا حتی به دیپلم هم نیازی نیست

در حالی که پیش نیازهای کار در شرکت های ایرانی روز به روز بیشتر می شوند و داشتن مدارک دانشگاهی در سطوح عالی با معدل بالا و از دانشگاه های تراز اول کشور به یکی ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در حالی که پیش نیازهای کار در شرکت های ایرانی روز به روز بیشتر می شوند و داشتن مدارک دانشگاهی در سطوح عالی با معدل بالا و از دانشگاه های تراز اول کشور به یکی از شرایط اصلی برای گزینش کارمندان بدل می شود ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده که برای کار در تسلا حتی به مدرک دیپلم هم نیاز نیست.

ماسک در تازه ترین توییت خود آورده است:

به [واحد هوش مصنوعی] تسلا ملحق شوید. این تیم مستقیما به من گزارش می دهد و ما تقریبا هر روز با هم دیدار می کنیم، به هم ایمیل می دهیم و با پیامک در ارتباطیم.

مهم تر از همه اینکه برای کار در دپارتمان هوش مصنوعی تسلا نیازی به داشتن مدرک تحصیلی خاصی نیست.

تسلا

ماسک در ادامه توییت هایش گفته است: لزومی ندارد که حتما مدرک PhD داشته باشید. برایم حتی اهمیتی ندارد که دبیرستان را تمام کرده باشید یا نه!

در مقابل این مدارک، آقای ماسک بدنبال افرادی است که «درک عمیقی» از هوش مصنوعی داشته باشند و حتی اگر پیشینه تحصیلی شان به این مبحث ارتباطی نداشته باشد کلیه داوطلبان باید آزمون کد نویسی حرفه ای را با موفقیت پشت سر بگذارند.

ماسک قبلا هم نظرش را درمورد اهمیت نداشتن مدرک دانشگاهی اعلام کرده بود. او در سال ۲۰۱۴ و طی مصاحبه اش با نشریه آلمانی Auto Bild از پیش نیازهای مورد نظر خود برای استخدام گفت:

حتی نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نیست.

اگر فردی از یک دانشگاه فوق العاده فارغ التحصیل شده باشد این میتواند نشان دهنده وجود احتمالی توانمندی های فوق العاده در آن فرد باشد اما لزوما هم اینطور نخواهد بود. اگر به افرادی نظیر بیل گیتس یا لری الیسون یا استیو جابز نگاه کنید متوجه می شوید که این افراد مدرک دانشگاهی نداشتند اما اگر شانس استخدامشان را پیدا می کردید قطعا خیلی برایتان خوب می شد.

آقای ماسک در آن مصاحبه خاطر نشان کرد که به جای مدرک دانشگاهی به دنبال استعداد و توانایی استثنایی است:

و اگر فرد سابقه ای از یک دستاورد خارق العاده داشته باشد این احتمال وجود دارد که چنین اتفاقی در آینده نیز برای آن شخص تکرار شود.

در وبسایت شرکت تسلا آمده است:

تسلا به استعدادهای حوزه هوش مصنوعی نیاز دارد تا روی بلندپروازی های خود در زمینه ماشین های خودران کار کند. اتومبیل های تسلا با تکیه بر سخت افزار خاص خود قابلیت هایی در زمینه اتوپایلوت دارند و در آینده نیز به توانمندی های کامل در این زمینه دست پیدا میکنند. این سخت افزار نیازمند آپدیت های نرم افزاری مختلف است تا اینکه روزی بتواند به عنوان یک ماشین کاملا خودران به حرکت در بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • molavy

    این مرد حداقل از بیست سال آینده اومده

  • Unconventional_NyTro

    بهترین کارو کرده
    این کارش باعث میشه افرادی که استخدام میشن اکثرا توانا و پرانژی باشن و از روی علاقه کار کنن و ارث باباشونم بخاطر داشتن مدرک نخوان
    طرف چون مدرک داره در زمینه هوش مصنوعی بالای 250 هزار دلار حقوق میگیره
    اینی که میگم ربطی به مدرک داشتن یا نداشتن نداره
    بار علمی بالا راه کار جدید نمیسازه
    راه کارهای جدید یعنی ایجاد تکنولوژی های جدید با وقت گذاشتن و فکر کردن سره مسئله بدست میاد

  • Unconventional_NyTro

    سلام
    برای داشتن تخصص توی یک زمینه علمی نیازی به دانشگاه رفتن و مدرک گرفتن نیست در همه جای دنیا همینطور طرف مدرک دکترا گرفته ولی بار علمی در سطح فوق دیپلم هست چون هدف از دانشگاه رفتن فهمیدن یا درک عمیق داشتن یا یاد گیری درست مطالب نیست بلکه هدف اثبات هست
    یعنی طرف مثلا مدرک رشته ی مثلا دکتری یا فیزیک مکانیکیُ نداره ولی از روی علاقه با سرچ اینترنت یا از گتاب های مختلف اطلاعات جمع آوری کرده تاحدی که توانایی کار بر روی دستگاهای پیشرفترو داره اما جامعه ی مثلا علمی به هیچ عنوان بخاطر نداشتن مدرک بهش اجازه ی اظهار نظر نمیده
    از اینجور افراد این روزا زیاد میبینید که براشون مهم نیست اون شخص چی میگه چه حرفش درست باشه از دیگاه علمی یا نه میان بهش میگن مگه مدرک داری که نظر میدی یا اگر حرفش اشتباه باشه شروع میکنن توهین کردن و مسخره کردن و نادانُ بی سواد خطاب کردن بجای آگاه کردن اون شخص
    متأسفانه چنین سیستم آموزشی فقط توی ایران نیست همه جا همینطوره توی کشورهای پیشرفته خارجی وضعیت بدتر از ایران هست البته مربوط میشه به خیلی وقت پیش الان ایران هم شده مثله خارج

    در جواب به امین animapple20
    کی تاحالا با رفتن به دانشگاه زندگی کردنُ یاد گرفته دقیقا منظورت چی هست
    اگر منظورت اخلاقیات هست کدوم اخلاقیات علم معنوی جدای از علم دنیوی هست
    اینکه یک نفر علم دنیویش یا درواقع دانشش بالا بره دلیل نمیشه شعور و فهمش هم بالا بره نسبت به زندگی و جهان هستی و اتفاقا برعکس اگر دانش یک شخص بالا بره درحالی که جاهل یا نادان هست بیشتر باعث نفهمیش و بیشتر شدنرفتارهای زشتش میشه
    رو چه حساب فکردی که یاد گیری دو بعلاوه دو باعث آگاهیت میشه

  • lockheed

    تو کشور ما هم مسئولین همینجوری استخدام میشن آقای ماسک

  • mahdi_asdn

    هه تازه رسیدن ب کشور ما?فهمیدین ک

  • Meysam

    واقعا خوشحالم که تو دنیا افرادی مثل اقای ماسک هم ، هستن (•‿•)

  • aminapple20

    این فکر خیلی خوبه، ولی درس و دانشگاه فقط برای تخصص نیست، برای یاد گرفتن زندکی کردنه... کاری به ایران ندارم، در همه دنیا این فکر هست...

  • mahdi89

    ایول

  • Mohammad amirseifi

    چه عالی

مطالب پیشنهادی