ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله سایبری به آمریکا برای اخلال در مبارزه با کرونا؛ هکرهای دولتی مظنون اصلی

هکرها کمپینی برای پخش اخبار نادرست و حمله به سیستم های ایالات متحده ترتیب داده اند تا توانایی این کشور در مبارزه با ویروس کرونا را کاهش دهند. در همین رابطه کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا ...

پیمان حسنی
پیمان حسنی منتشر شده در ۲۸ اسفند ۱۳۹۸  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هکرها کمپینی برای پخش اخبار نادرست و حمله به سیستم های ایالات متحده ترتیب داده اند تا توانایی این کشور در مبارزه با ویروس کرونا را کاهش دهند. در همین رابطه کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

مقامات آمریکایی می گویند حمله سایبری احتمالاً توسط دولت خارجی صورت گرفته است. «جان اولیوت» (John Ullyot)، یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت که آنها از حمله سایبری به وزارت بهداشت این کشور مطلع هستند و پلیس فدرال در حال بررسی جامع این حمله است.

اولیوت اضافه کرد که سیستم های وزارت بهداشت و شبکه های فدرال آمریکا به حالت طبیعی بازگشته اند. آمریکا دولت خارجی را مقصر این حمله می داند ولی تاکنون از کشور خاصی نام نبرده است.

حمله سایبری به کامپیوترهای وزارت بهداشت آمریکا

هکرها در حملات خود که چندین ساعت به طول انجامید، میلیون ها مرتبه به سرورهای وزارت بهداشت آمریکا حمله کردند. به گفته یک منابع آگاه، این حملات نتوانستند سرعت سیستم های این وزارت را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

«کیتلین اوکلی» (Caitlin Oakley)، یکی از سخنگویان وزارت بهداشت آمریکا گفت که سیستم های این آژانس کاملاً به حالت عادی بازگشته اند و آنها در همکاری با پلیس فدرال در حال بررسی موضوع هستند.

پیش از شروع حمله فرستنده ای ناشناس با ارسال پیامک های جعلی، شایعه تعطیل شدن دو هفته ای آمریکا به دستور رئیس جمهور این کشور را پخش کرد. این پیام ها بوسیله ایمیل و شبکه های اجتماعی نیز منتشر شدند و به گفته مقامات آمریکایی به حمله سایبری به سیستم های وزارت بهداشت آمریکا ربط دارند.

انجام حملات سایبری مرتبط به ویروس کرونا در هفته های اخیر افزایش یافته است. هکرها پیش از این با سوءاستفاده از بحران کرونا اقدام به انتشار بدافزار بوسیله ایمیل و سایت های جعلی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • naser

    ترامپ کار خودمون هست دنبال کسی دیگه ای نگرد

  • pop_0098

    مشخص کار کیه به جای اینکه بودجه خرج داخل کنند هزینه برای هک دژمن میخواند بکنند تا مثلاً آمار اونا بالا بیاد اینجا امار از ایتالیا کمتر که خنده داره

مطالب پیشنهادی