ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
نرم افزار و اپلیکیشن

اپل با تصاحب اپلیکیشن Dark Sky، نسخه اندرویدی آن را حذف می‌کند

اپلیکیشن Dark Sky توسط اپل خریداری شد. این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص اندروید و Wear OS این برنامه پیش‌بینی آب و هوا را در تاریخ 11 تیر غیرفعال کند. در حال حاضر اپل قصد ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۱۳ فروردین ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپلیکیشن Dark Sky توسط اپل خریداری شد. این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص اندروید و Wear OS این برنامه پیش‌بینی آب و هوا را در تاریخ 11 تیر غیرفعال کند.

در حال حاضر اپل قصد ندارد تغییراتی در نسخه iOS این اپلیکیشن ایجاد کند و کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ 3.99 دلار، آن را از اپ استور خریداری کنند. برخلاف کاربران اپل، افرادی که از محصولات اندرویدی استفاده می‌کنند قادر به دانلود آن نخواهند بود، همچنین این برنامه برای Wear OS نیز در دسترس نیست. اگر هم اکنون از این اپلیکیشن در اندروید استفاده می‌کنید، تنها تا تاریخ 11 تیر روی دستگاه شما کارایی خواهد داشت. در صورتی که هزینه اشتراک پرداخت کرده باشید، Dark Sky این هزینه را به شما پس می‌دهد.

از سوی دیگر API برنامه دارک اسکای تا پایان سال 2021 کار می‌کند، اما این اپلیکیشن توسعه‌دهندگان جدید را قبول نخواهد کرد. با توجه به این موضوع، سایر اپلیکیشن‌ها قادر به استفاده از اطلاعات Dark Sky در اپلیکیشن‌های خود نخواهند بود.

اپل

حتی اگر از وب‌سایت دارک اسکای برای اطلاع از پیش‌بینی آب و هوا و مشاهده نقشه‌ها استفاده می‌کنید، این قابلیت نیز از 11 تیر غیرفعال می‌شود. تنها افرادی که دارای دستگاه با سیستم عامل iOS هستند، قادر به استفاده از این وب‌سایت پس از تاریخ 11 تیر خواهند بود. هم اکنون برند این برنامه درون وب‌سایت به «Dark Sky by Apple» تغییر کرده است.

هم بنیانگذار Dark Sky، «آدام گروسمن» در رابطه با فروش این برنامه اعلام کرده:

«هدف ما همیشه ارائه بهترین اطلاعات ممکن در رابطه با آب و هوا برای مردم در سراسر جهان بوده تا آن‌ها ایمن بمانند. ما برای انجام این کار، به حریم شخصی شما احترام می‌گذاریم. اپل بهترین محل برای تحقق این اهداف است. ما از این موضوع که می‌توانیم برنامه خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم و همچنین تاثیری بیشتری در این بخش داشته باشیم، هیجان زده هستیم.»

آمارهای موجود در گوگل پلی، نشان می‌دهد که این اپلیکیشن بیشتر از ۱ میلیون نصب فعال در سیستم عامل اندروید دارد که در آینده‌ای نزدیک غیرفعال می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Meysam.n

    اپل حسود??

  • Javad Fathi

    یعنی با عدم خدمت به اندرویدی ها دارید اطلاعات ما رو زیاد میکنید؟

  • کامی خان

    اینا اگه زورشون میرسید اکسیژنم انحصاری میکردن فقط واسه دارندگان گوشی ایفون!

  • ehsan Rostamkhan

    اپل باید آب و بریزه اونجا که میسوزه! هیچ وقت در طوله تاریخ انحصار طلبی جواب نداده و محکوم به فنا شده،خدارو شکر اندروید هست وگرنه آیفون الان اگه بدونه رقیب بود باید دوهزار دلار پول گوشی هاشو میدادیم!برنامه ها هم احتمالا هرکدوم خدا تومن قیمت داشت!

  • Mohammad amirseifi

    از اپل بدم میاد چون برنامه های اندرویدی خیلی تعدادش بیشتر از اپله و حجم تلگرام توی اندروید ۲۳ مگابایته ولی توی اپل ۱۷۸ مگابایت باید فقط پول هَدَر بدی

  • jacob

    ای بابا
    میخواستم بگم انحصار طلبی جواب نمیده این روزا ولی داره واسه اپل جواب میده :)))
    لعنتی ios خیلی خوبه

  • Mamad Shafi

    اپل دیگه زورش نمیرسه رقابت سالم کنه زده تو انحصار اگه استیو جابز زنده بود با شنیدن این خبر سکته میکرد

  • Mehrdad Kh

    "ما از این موضوع که می‌توانیم برنامه خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم و همچنین تاثیری بیشتری در این بخش داشته باشیم، هیجان زده هستیم."
    اینها که دارند نسخه اندروید و وب رو از دسترس خارج میکنند چطور اینکار باعث میشه اپ در اختیار افراد بیشتری قرار بگیره و از اون بابت هیجان زده اند؟!!
    شرکتهای بزرگ با خریدن شرکتهای کوچیکتر و استارت آپ ها عملا نوآوری و رقابت رو دارند از بین میبرند.

  • kiarash0

    برات متاسفم اپل....
    مایکروسافت اپلیکشناشو واسه همه پلتفرما منتشر میکنه بعد اپل رو نگا!!!

    • Milad Es

      این انحصاری واقعا چیز مسخره ایی هست. اصلا به نفع مصرف کننده نیست. مثلا تو کنسول بازی یه گیمر چه گناهی کرده که نتونه یه بازی کنه. آدم حس میکنه داره بهش ظلم میشه ??

    • Hadi.TJ

      مایکروسافت این کار و نکنه چکار کنه؟؟؟ مگه پلتفرم موبایلی داره خودش؟؟؟ یه ویندوزفون بود که خودش به فنا دادش... دیگه پلتفرمی نداره بنابراین مجبوره برنامه هاش رو روی پلتفرم های دیگه ارائه بده...

مطالب پیشنهادی