ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم «سیب اپ» افشای برخی اطلاعات کاربران خود را تایید کرد

پلتفرم «سیب اپ» تایید کرد که اطلاعات برخی از کاربرانش نظیر ایمیل و شماره تماس افشا شده است. این پلتفرم با انتشار بیاینه‌ای می‌گوید دلیل نفوذ اطلاعات، پیکربندی اشتباه فایروال بر روی یکی از ابزارهایی ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۳ فروردین ۱۳۹۹  |  ۱۵:۲۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پلتفرم «سیب اپ» تایید کرد که اطلاعات برخی از کاربرانش نظیر ایمیل و شماره تماس افشا شده است. این پلتفرم با انتشار بیاینه‌ای می‌گوید دلیل نفوذ اطلاعات، پیکربندی اشتباه فایروال بر روی یکی از ابزارهایی بوده که در سرچ اپلیکیشن‌ها مورد استفاده‌ی کاربران قرار گرفته است.

سیب‌اپ در بیانیه خود تاکید می‌کند که اطلاعات «فقط شامل تعداد محدودی» از ایمیل و شماره همراه است و نفوذ به دیتابیس اصلی سیب اپ صورت نگرفته است: «سایر دیتای کاربران و توسعه‌دهندگان در امنیت کامل است.»

سیب اپ با پذیرش این اتفاق و عذرخواهی از کاربران، اعلام می‌کند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق را انجام داده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که ظهر امروز، یکی از کاربران توییتر اعلام کرد هکری که اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را بازار سیاه می‌فروشد، مدعی شده که اطلاعات ۵ میلیون کاربر پلتفرم «سیب اپ» را هم در اختیار دارد و این اطلاعات از تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) در دسترس است:

در این میان کاربران دیگری هم در توییتر فارسی اعلام می‌کنند که به دیتابیس سیب‌اپ با حدود ۴.۷ میلیون کاربر دسترسی وجود داشته است. هرچند بیانیه‌ی رسمی سیب اپ می‌گوید که دیتابیس مورد نفوذ قرار نگرفته است.

در این میان «امیر ناظمی»، رییس سازمان فناوری و معاون وزیر ارتباطات، در پاسخ به کاربری که منتقد وضعیت امنیت کاربران در فضای مجازی شده، اعلام می‌کند که سازمان فناوری مسئول پاسخگویی به این حوادث نیست و وظیفه امنیت بخش کسب‌وکار با نیروی انتظامی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • negin2020

    سیب اپ که وقتی اکانتاش قطع میشه جواب نمیده اصلا پشتیبانیش من الان اشتراک سیب ایرانی دارم پشتیبانیش همیشه جوابگوئه قطعیشم کمتره از من که تا الان قطع نشده خداروشکر

  • sababanoo

    ینی بدتر از سیب اپ هم مگه داریم این از اطلاعات کاربرا اون از قطعی های زیادش که حتی خود اپلیکیشن سیب اپ هم بالاا نماید دیگه . پشتیبانی هم ضعیف اصلا کسی جواب نمیده . الان بین اپ استور های ایرانی فقط سیب ایرانی خوووبه فقط .

  • Farzin Farzini

    فقط اونجاش که انداخت گردن نیروی انتظامی :)))

  • min

    سیب اپ بی لیاقت آخه تورو چه به این کارا، بکش کنار بذار ملت طبق استاندارد جهانی از app store دانلود کنن

  • Reza Molodi

    کی بود کی بود، من نبودم

  • ali_komijani

    الان سرجمع نزدیک 50 میلیون کاربراطلاعاتش با 500 دلار داره به فروش میره هیچکس گردن نمیگیره و توضیح نمیده
    ولی سازنده کلیپ بارش بادمجون رو سر ثانیه گرفتن واقعا متاسفم

    • محمد

      کسی که آشنا روشنا نداشته باشه رو سریع میگیرن ولی به خودی‌ها کاری ندارند

  • 7.62mm

    5 میلیون نفر به نظر سیب اپ "تعداد محدودی از کاربران" هست.
    کاملا روشنه ارزش اطلاعات کاربرانشون.

  • mobin34

    بازم خیلی خوبه
    مثل مرد اعلام میکنند و مسئولیت این اتفاق رو به گردن میگیرند.

    • ehsan Rostamkhan

      دیگه اطلاعات پخش شده رو هوا!مگه میتونه گردن نگیره!

  • ali_komijani

    واقعا این حوادث خسارت عظيمی به اعتماد همه کاربرهای استارت اپهای ایرانی زدند استارت اپهایی که بعضی هاشون واقعا خوبن و حقشون این نیست
    لازمه که استانداردهای استارت آپ ها باز نگری بشه و هر شرکتی که میخواد اطلاعات کاربران رو به هر دلیلی ذخیره کنه (ذخیره بعضی از اطلاعات اجتناب ناپذیره منظور من جاسوسی از کاربر نست) باید یه سری مجوز ها و تاییده ها رو بگیره

    • mohammad_hody_jafary

      چرا هرچی میشه دوست دارید پای دولت رو هم بیارید وسط تا فضا از این هم آلوده تر بشه، اختاپوس دولت کم توی همه بخش‌های اقتصاد خودش رو قاطی کرده، فقط مونده مجوز به شرکت‌هایی که اطلاعات کابرا رو نگه‌داری میکنن که اون هم به لطف شما دوستان به زودی اتفاق میفته

      • ali_komijani

        اینکه دولت ما قانون رو سلیقه ای اجرا میکنه تقصیر من نیست
        همه جای دنیا دولت اجازه میده شرکت ها رقابت کنن و خودش فقط نظارت میکنه که این رقابت عادلانه باشه و همچنین تخلف صورت نگیره
        حالا دولت گاهی خودش رقیبه شرکت هاست گاهی خودش قانون رو نقض میکنه ولی باز دلیل نمیشه چون کارش رو درست انجام نمیده هرکی هرجور دلش خواست بیاد اطلاعات مردم رو جمع کنه و اینجوری به فنا بده

مطالب پیشنهادی