پلتفرم «سیب اپ» افشای برخی اطلاعات کاربران خود را تایید کرد
پلتفرم «سیب اپ» تایید کرد که اطلاعات برخی از کاربرانش نظیر ایمیل و شماره تماس افشا شده است. این پلتفرم با انتشار بیاینهای میگوید دلیل نفوذ اطلاعات، پیکربندی اشتباه فایروال بر روی یکی از ابزارهایی ...
پلتفرم «سیب اپ» تایید کرد که اطلاعات برخی از کاربرانش نظیر ایمیل و شماره تماس افشا شده است. این پلتفرم با انتشار بیاینهای میگوید دلیل نفوذ اطلاعات، پیکربندی اشتباه فایروال بر روی یکی از ابزارهایی بوده که در سرچ اپلیکیشنها مورد استفادهی کاربران قرار گرفته است.
سیباپ در بیانیه خود تاکید میکند که اطلاعات «فقط شامل تعداد محدودی» از ایمیل و شماره همراه است و نفوذ به دیتابیس اصلی سیب اپ صورت نگرفته است: «سایر دیتای کاربران و توسعهدهندگان در امنیت کامل است.»
سیب اپ با پذیرش این اتفاق و عذرخواهی از کاربران، اعلام میکند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق را انجام داده است.
ماجرا از آنجا شروع شد که ظهر امروز، یکی از کاربران توییتر اعلام کرد هکری که اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را بازار سیاه میفروشد، مدعی شده که اطلاعات ۵ میلیون کاربر پلتفرم «سیب اپ» را هم در اختیار دارد و این اطلاعات از تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) در دسترس است:
در این میان کاربران دیگری هم در توییتر فارسی اعلام میکنند که به دیتابیس سیباپ با حدود ۴.۷ میلیون کاربر دسترسی وجود داشته است. هرچند بیانیهی رسمی سیب اپ میگوید که دیتابیس مورد نفوذ قرار نگرفته است.
در این میان «امیر ناظمی»، رییس سازمان فناوری و معاون وزیر ارتباطات، در پاسخ به کاربری که منتقد وضعیت امنیت کاربران در فضای مجازی شده، اعلام میکند که سازمان فناوری مسئول پاسخگویی به این حوادث نیست و وظیفه امنیت بخش کسبوکار با نیروی انتظامی است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



سیب اپ که وقتی اکانتاش قطع میشه جواب نمیده اصلا پشتیبانیش من الان اشتراک سیب ایرانی دارم پشتیبانیش همیشه جوابگوئه قطعیشم کمتره از من که تا الان قطع نشده خداروشکر
ینی بدتر از سیب اپ هم مگه داریم این از اطلاعات کاربرا اون از قطعی های زیادش که حتی خود اپلیکیشن سیب اپ هم بالاا نماید دیگه . پشتیبانی هم ضعیف اصلا کسی جواب نمیده . الان بین اپ استور های ایرانی فقط سیب ایرانی خوووبه فقط .
فقط اونجاش که انداخت گردن نیروی انتظامی :)))
سیب اپ بی لیاقت آخه تورو چه به این کارا، بکش کنار بذار ملت طبق استاندارد جهانی از app store دانلود کنن
کی بود کی بود، من نبودم
الان سرجمع نزدیک 50 میلیون کاربراطلاعاتش با 500 دلار داره به فروش میره هیچکس گردن نمیگیره و توضیح نمیده
ولی سازنده کلیپ بارش بادمجون رو سر ثانیه گرفتن واقعا متاسفم
کسی که آشنا روشنا نداشته باشه رو سریع میگیرن ولی به خودیها کاری ندارند
5 میلیون نفر به نظر سیب اپ "تعداد محدودی از کاربران" هست.
کاملا روشنه ارزش اطلاعات کاربرانشون.
بازم خیلی خوبه
مثل مرد اعلام میکنند و مسئولیت این اتفاق رو به گردن میگیرند.
دیگه اطلاعات پخش شده رو هوا!مگه میتونه گردن نگیره!
واقعا این حوادث خسارت عظيمی به اعتماد همه کاربرهای استارت اپهای ایرانی زدند استارت اپهایی که بعضی هاشون واقعا خوبن و حقشون این نیست
لازمه که استانداردهای استارت آپ ها باز نگری بشه و هر شرکتی که میخواد اطلاعات کاربران رو به هر دلیلی ذخیره کنه (ذخیره بعضی از اطلاعات اجتناب ناپذیره منظور من جاسوسی از کاربر نست) باید یه سری مجوز ها و تاییده ها رو بگیره
چرا هرچی میشه دوست دارید پای دولت رو هم بیارید وسط تا فضا از این هم آلوده تر بشه، اختاپوس دولت کم توی همه بخشهای اقتصاد خودش رو قاطی کرده، فقط مونده مجوز به شرکتهایی که اطلاعات کابرا رو نگهداری میکنن که اون هم به لطف شما دوستان به زودی اتفاق میفته
اینکه دولت ما قانون رو سلیقه ای اجرا میکنه تقصیر من نیست
همه جای دنیا دولت اجازه میده شرکت ها رقابت کنن و خودش فقط نظارت میکنه که این رقابت عادلانه باشه و همچنین تخلف صورت نگیره
حالا دولت گاهی خودش رقیبه شرکت هاست گاهی خودش قانون رو نقض میکنه ولی باز دلیل نمیشه چون کارش رو درست انجام نمیده هرکی هرجور دلش خواست بیاد اطلاعات مردم رو جمع کنه و اینجوری به فنا بده