ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

داروی فاویپیراویر
علمی

دانشمندان از تاثیر مثبت داروی ضد انگل ایورمکتین برای درمان کرونا خبر می‌دهند

ویروس کرونا به یکباره بخشی از مردم کره زمین را به خود مبتلا کرد و کادر درمانی را در شرایط بی‌دفاع قرار داد. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان و محققین برای یافتن درمان این ...

کورش چایچی
کورش چایچی منتشر شده در ۱۶ فروردین ۱۳۹۹  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ویروس کرونا به یکباره بخشی از مردم کره زمین را به خود مبتلا کرد و کادر درمانی را در شرایط بی‌دفاع قرار داد. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان و محققین برای یافتن درمان این بیماری مخوف از داروهای موجود استفاده می‌کنند. جدیدترین دارو که توسط دانشمندان دانشگاه موناش تست شده، داروی ضد انگل به نام ایورمکتین است که در ۴۸ ساعت ویروس کرونا را از کار می‌اندازد.

محققین دانشگاه موناش استرالیا داروی شناخته شده ایورمکتین (Ivermectin) که توسط سازمان WHO در دسته داروی‌های ضروری قرار گرفته را در شرایط آزمایشگاهی تست و نتایج مثبتی دریافت کرده‌اند. این داروی پیش از این برای درمان آنفلوآنزا، زیکا و HIV استفاده می‌شد و در اکثر کشور‌ها به صورت گسترده در دسترس است. نکته‌ای که باید در این بین در نظر گرفت، تاثیر مثبت این دارو در آزمایشگاه بوده و لازم به ذکر است که هنوز روی انسان تست نشده است.

ایورمکتین

کایلی واگستف (Kylie Wagstaff) محقق ارشد این آزمایش می‌گوید:

ما متوجه شدیم که حتی یک دوز از این دارو برای از کار انداختن RNA ویروس کرونا کفایت می‌کند و پس از ۴۸ ساعت عملا آن را از بین می‌برد. تاثیرات مثبت ایورمکتین در ۲۴ ساعت نیز به خوبی مشهود است.

البته دکتر واگستف می‌گوید هنوز مکانیزم از بین رفتن ویروس کرونا توسط داروی ایورمکتین مشخص نیست، ولی با توجه به نتایج آن روی دیگر ویروس‌ها، می‌توان گفت که توانایی تکثیر سلول میزبان ویروس را کاهش می‌دهد. با این حال همچون دیگر روش‌های درمانی، ایورمکتین نیازمند آزمایش‌های بالینی است تا بتوان در ابعاد گسترده‌تری آن را بررسی کرد.

مهمترین نتیجه‌ای که باید از این آزمایش‌ها به دست آورد، عوارض جانبی آن روی انسان‌ها و همچنین پیدا کردن دوز مورد نیاز آن برای درمان است. همچون دیگر تحقیقات، نمی‌توان هنوز به این دارو امیدوار بود و تا پیش از تست نشدن آن روی هزاران انسان، صحبت از درمان کرونا به کمک ایورمکتین زود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Esmaeel Yaghoubi

    شارینگان

  • pylordvader

    یک انتقادی هم به تیتر های علمی از زمان اخبار هفت و نیم دهه هفتاد و مجله دانشمند تا دیجیاتو و غیره دارم خدایی اینهمه ادعا و فضا بازی که ما هر روز تیتر می زنیم خیرش به چند درصد زمین می رسد ؟؟؟؟
    تقریبا هیچ !!!

  • pylordvader

    در این مدت به این نتیجه رسیدم که کل بحث کرونا یک بحث فیک است کرونا نهایتا یک ویروس است که صد در صد با کنترل دولت ها منتشر شده است انچه که به واقعیت نزدیک تر است برخورد سیاره نیبرو یا همان مثلا ستاره دنباله دار با زمین است تنها در این صورت است که تعادل اکسیژن زمین به هم خواهد خورد و نیاز به دستگاه تنفس و ماسک برای مقابله با گاز های سمی است
    در سال 89 میلادی در شهر پمپئو ایتالیا به طرز عجیبی شهر در اثر اتشفشان و سونامی نابود شد ولی هنوز هم محققان متوجه نمی شوند چطور فوران اتشفشان باعث چنین مرگ وسیع و سریعی شده است
    بار ها زمین مورد هدف سیارک ها بوده که قدیمی ترین ان ماجرا نابودی مثلا دایناسور ها است ولی بار ها در روایت های مذهبی به این ابر برخورد ها اشاره شده است
    سیاره نیبرو به زمین برخورد خواهد کرد و ابر انفجاری تعادل زمین را به هم خواهد زد

    • mhb

      قرنطینه بدجوری تاثیر گذاشته

    • Reflex

      با این کامنتای مضحکت گند زدی به مقاله?

    • امیرقلی

      هه هه هه هه هه هه
      چی زدی دادا خخخخخخخخخ

      • pylordvader

        تجویر داروی ضد انگل برای ویروس به نظرت عجیب نیست ؟؟

  • امیرقلی

    آخرش که میگه نباید فعلا امیدوار بود باید گفت:
    ای ریق

  • pylordvader

    دقت کردید به طرز عجیبی دولت های بزرگ در تکاپو برای خرید و تولید ماسک و دستگاه تنفس هستند !!!
    ایا واقعا برای مقابله با یک ویروس این دستگاه ها لازم است ؟؟
    بدترین دشمن ریه سل است که هرگز نیازی به دستگاه تنفس نداشته است دستگاه تنفس برای فرد در کما یا در حالت عدم حرکت لازم است نه در هوای عادی اکسیژن دار و ضد عفونی بیمارستان

    یک جای کار سخت می لنگد مخصوصا وقتی می شنوی که یواشکی یک ستاره دنباله دار قرار است از نزدیک زمین یک کوچولو رد بشود
    ? ? ?

    • علی

      واقعیت و خیال را کاملا با هم قاطی کرده ای و نمی‌توانی تفکیک شان کنی. این از نشانه های اسکیزوفرنی است.

  • pylordvader

    ما که بالاخره نفهمیدیم این کرونا ویروسه انگله باکتری است گاز خردل است سلاح شیمیایی است داداش چی را ترکوندید یک بار راست حسینی بیایید بگویید نترسید مردم جهان زورش به امریکا نمی رسد

    • mhb

      خب شاید نفهمی و نمی دونی

    • مهدی ق

      خدا شفات بده

مطالب پیشنهادی