ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی بار دیگر به دلیل استفاده از تصاویر دوربین DSLR به جای موبایل عذرخواهی کرد

هواوی که سال گذشته به تقلب در نمایش قابلیت‌های دوربین نوا ۳ متهم شده بود، بار دیگر تصاویر ثبت شده با دوربین DSLR را به عنوان خروجی گوشی‌های خود به نمایش گذاشته اما پس از ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۲:۰۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هواوی که سال گذشته به تقلب در نمایش قابلیت‌های دوربین نوا ۳ متهم شده بود، بار دیگر تصاویر ثبت شده با دوربین DSLR را به عنوان خروجی گوشی‌های خود به نمایش گذاشته اما پس از رو شدن دستش ناچار به عذرخواهی شد.

کمپانی چینی برای تبلیغ مسابقه عکاسی با موبایل ویدیویی را از عکس‌های چشم نواز ثبت شده با گوشی‌هایش منتشر کرده، با این حال برخی از عکس‌های آن نه با گوشی بلکه با دوربین DSLR ثبت شده‌اند.

جعبه گشایی و نگاه نزدیک دیجیاتو: گوشی پرچمدار هواوی پی 30 پرو

تقلب هواوی در این ویدیو توسط Huapeng Zhao برملا شده که دو سال قبل در مسابقه عکاسی با آیفون IPPAWARDS برنده شده بود. وی می‌گوید پس از مشاهده این ویدیو برخی تصاویر برایش آشنا بودند و پس از بررسی بیشتر متوجه شد که دو تصویر آن نه با گوشی هواوی بلکه با دوربین Nikon D850 DSLR ثبت شده‌اند که ۳ هزار دلار قیمت دارد.

عکاس این تصاویر Su Tie است که قبلا هم با هواوی همکاری داشته و عجیب اینجاست که سال گذشته هم کمپانی تصاویری را منتشر کرده بود که ظاهرا توسط همین فرد و با استفاده از میت 20X ثبت شده بودند اما بعدا مشخص شد که Su Tie از دوربین Nikon DSLR استفاده کرده است.

تصویر ثبت شده با Nikon D850

هواوی پس از مشخص شدن ماجرا آنرا نتیجه سهل انگاری ادیتور در علامت‌گذاری تصاویر عنوان و از مخاطبان عذرخواهی کرده است. کمپانی چینی هدف از انتشار ویدیو را تشویق کاربران به اشتراک گذاری عکس‌هایشان می‌داند و با اصلاح ویدیوی مذکور متن مبنی بر ثبت تصاویر با گوشی را حذف کرده است.

تصویر ثبت شده با Nikon D850

انتساب تصاویر ثبت شده با دوربین‌های حرفه‌ای به گوشی‌های هواوی سابقه‌ای طولانی دارد. این اتفاق پیش از این در مورد میان‌رده نوا ۳، سری پرچمدار پی ۳۰ و میت ۲۰ هم رخ داده بود اما با توجه به کیفیت بالای دوربین پرچمدارهای این کمپانی که عمدتا رتبه اول فهرست DXOMark را برایشان به ارمغان می‌آورد، مشخص نیست چرا با این اتفاقات به اعتماد مخاطبانش خدشه وارد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا

    طبق معمول چیی های دزد و متلقب و دروغگو
    ترجیه میدم گوشی نوکیا 1100 دست بگیرم تا هواوی آشغال بدون خدمات گوگل و سرشار از جاسوس افزار

  • min

    کسایی که گوشی هواوی میگیرن دستشون باید بیشتر از خود شرکت حقه باز هواوی شرم کنن

    • Ahmad.Eskati

      رفیـق...
      الان من گـوشیم هـواوی هستش،چرا من شـرم کنم؟!
      میخوای شـرم نکنم؟؟؟ اوکـی 20 میلیـون بده گـوشی اپـل بگیـرم و شـرم نکنم!
      بعضیـا مثه شما دارا نیـستن 20 میلیون پول گوشی بدن،خیلیـا چون درامدشون کمه و گوشی های هواوی قیمت شون بصرفه ست از این کمپانی خرید میکنن

  • pylordvader

    این برخی ها که حرف های خنده دار می زنند که جنس چینی را تحریم کنیم انگار تو باغ نیستند امریکا و اروپا بزرگترین شرکا و سرمایه گذاران در چین هستند یک عده جدا دعوای زرگری چین و امریکا را باور کردند چین بزرگ نه در زمان کلینتون کبیر که هواپیمای جاسوسی امریکا را اوراق کرد متوقف شد نه با ارزوی چند تا جیره خوار سفارتی کالباس و متانول خور متوقف خواهد شد چین در حقیقت حیات خلوت سرمایه گذاران یاغی امریکا است و خود چینی ها فقط در حد مدیریت البته بسیار مدیریت قوی هستند این ازمایشگاه ها و فلانی که اینهمه تبلیغ می شود همه ساخته خود امریکا هستند خلاصه اینها همش دعوای زرگری و سهم خواهی است وگرنه چین و امریکا بهترین دوستان و شرکای هم هستند

  • pylordvader

    هواوی بهترین برند گوشی است گوشی هایی که داشتم
    Nokia 1100 German
    iPhone 3G China
    HTC HD one
    iPad 2 original
    Galaxy tab 8
    GLX
    Note 4
    P8 Lite
    P9 pro
    Mate 10 pro
    Note 9
    P30 Lite

    و در بین اینها گوشی های هواوی ارزانتر و بهترین بوده اند همیشه از خرید سایر برند ها مخصوصا ایفون پشیمان شده ام

  • afg

    مگه به جز چینی داریم تو ایران

    • pylordvader

      چون جنس چینی بهترین است

      • ali

        نگو چینی بهترین است. بگو عرضه نداریم بسازیم. بگو میخوایم مفت بخریم گرون بکنیم تو پاچه ملت. بگو مستعمره چینیم. بگو هرچی اربابمون چین بگه. ترجیح میدم جنس کره ای بخرم

        • pylordvader

          الان المان ایتالیا کره جنوبی سنگاپور مستعمره امریکا هستند هیچ عملا توسط امریکا اشغال شده اند مشکل امثال شما مستعمره شدن نیست مشکل شما این است دستاتون برای واکس زدن چکمه امریکا تو میدان لاله زار تیر می کشه کشور ایران مستقل ترین و ازاد ترین کشور جهان است خود امریکا مستعمره صهیونیست ها است با افتخار ایرانی هستم و از دوستان خوب روز های سخت ایران یعنی چین و روسیه حمایت می کنم امریکا نه تنها ایران را تحریم می کند بلکه هر کسی به ایران کمک می کند را هم تحریم می کند ولی چین و روسیه بر خلاف اروپای خائن با قدرت مقاومت می کنند دلیلی ندارد چین و روسیه به خاطر ایران با امریکا بجنگند بفهم فهمیدن سخت نیست

  • ali

    جنسای چینی رو کلا باید تحریم کرد. جنس چینی نخریم

    • Mr. Saxobeat

      هیچکی بدش نمیاد گوشی ایفون و سامسونگ سری پرچمدارهاشو داشته باشه .
      ولی وقتی وضع مالی ملت اینجوریه مگه چاره ای هم میمونه که بری گوشی اقتصادی چینی بخری؟

    • noisymind

      نمیشه! چجوری؟ قبلا مثلا شما گوشی آیفون سال یا سری نوت و یا اس سامسونگ رو میخریدی حدود 3 تومان! ( قبلا یعنی همین حدود دو سال پیش!!!) الان گوشی رده متوسط هوآوی و رده بالای شیاموی رو میخری تقریبا همین قیمت!!! خب مردم ناچاران

    • HhMojtaba666

      متاسفانه ایران،بازار مصرف جنسای فیکو درجه ۵ چین بوده و هست..چین پدر کسبو کار ایرانو دراورد

مطالب پیشنهادی