ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون SE جدید
تکنولوژی

آیفون SE در آزمون گیک‌بنچ همه پرچمداران اندرویدی را پشت سر گذاشت

آیفون SE جدید به تازگی وارد بازار شده و قرار است حسابی گرد و خاک بپا کند. در دورانی که ویروس کرونا وضعیت اقتصادی مردم را تحت تاثیر قرار داده، اپل تصمیم گرفته جدیدترین گوشی ...

کورش چایچی
کورش چایچی منتشر شده در ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آیفون SE جدید به تازگی وارد بازار شده و قرار است حسابی گرد و خاک بپا کند. در دورانی که ویروس کرونا وضعیت اقتصادی مردم را تحت تاثیر قرار داده، اپل تصمیم گرفته جدیدترین گوشی خود را با قیمتی بسیار بسیار پایین‌تر از پرچمداران به دست کاربران برساند. این کمپانی با این کار عرصه را نه تنها برای میان‌رده‌ها بلکه برای پرچمداران نیز تنگ خواهد کرد. دلیل آن هم چیزی نیست جز چیپست قدرتمند A13 بایونیک.

تعبیه چیپست A13 در آیفون SE جدید بدین معنی خواهد بود که گوشی کوچک خانواده اپل، می‌تواند از پس تمامی پردازش‌های سنگین بر بیاید و در این زمینه پا به پای ۳ برادر گران‌قیمت خود حرکت کند. درست است که این گوشی ۴.۷ اینچی برخی از جدیدترین ویژگی‌های پرچمداران اپل مانند Face ID، نمایشگر تمام صفحه و دوربین‌های ۲ گانه و ۳ گانه را ندارد، اما تمامی قابلیت‌هایی که به چیپست A13 وابسته است را در خود جای داده.

کاربران آیفون SE جدید تمامی ۶ نورپردازی ‌ویژه برای عکاسی پرتره را در اختیار خواهند داشت و همچنین از قابلیت جدید HDR و فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز بهره‌مند هستند. با این حال مهمترین بخش وسوسه کننده آیفون SE جدید، در چیپست A13 بایونیک خلاصه می‌شود. این چیپست در کنار نمایشگری با رزولوشن کمتر، توان پردازشی خارق‌العاده‌ای را به همراه خواهد داشت.

آیفون SE جدید تمامی ۶ نورپردازی ویژه برای عکاسی پرتره را دارد.

کافیست به نتایج بنچمارک اپ گیکبنچ نگاهی بیندازیم. در تست تک هسته‌ای، آیفون SE جدید توانسته امتیاز ۱۳۲۸ را به دست بیاورید که دقیقا با آیفون ۱۱ پرو مکس (بررسی دیجیاتو) یکسان است. اوضاع زمانی جالب می‌شود که نتایج این تست را با رقیب آیفون ۱۱ پرو مکس (نه آیفون SE جدید) یعنی سامسونگ گلکسی S20 اولترا (بررسی دیجیاتو) مقایسه کنیم. پرچمدار ۱۶۰۰ دلاری سامسونگ توانسته در این تست امتیاز ۸۳۵ را به دست بیاورد؛ دقت کنید که این گوشی ۴ برابر بیشتر از میان‌رده اپل قیمت‌گذاری شده است.

آیفون SE جدید

در نتیجه کاربرانی که نگران قیمت بالای پرچمداران هستند، قطعا نگاهی طولانی‌تر به آیفون SE جدید خواهند انداخت. این ویژگی‌ها را در کنار پشتیبانی نرم‌افزاری بی‌رقیب اپل بگذارید تا خیالتان برای حداقل ۵ سال راحت باشد. فراموش نکنید آیفون SE نسل قبل در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و اکنون نیز آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS را اجرا می‌کند.

در کنار قیمت پایین، اپل خیالش از فروش محصولاتش راحت‌تر می‌شود و در نتیجه باقی تمرکز خود را روی فروش سرویس‌هایی همچون، اپل موزیک، آرکید و اپل تی پی پلاس خواهد گذاشت. همچنین درآمد این کمپانی از سهم ۳۰ درصدی که از فروش اپ‌ها به دست می‌آورد را نیز فراموش نکنید. با این حال، اپل تمام این‌ها را مدیون پشتیبانی طولانی مدت محصولاتش است که تنها به کمک چیپست‌های قدرتمند میسر می‌شود.

آیفون SE جدید در میانه بازار خودنمای می‌کند.

چیپست A13 بایونیک ۲ هسته قدرتمند برای اجرای وظایف سنگین دارد تا اپ‌ها و بازی‌های پرجزئیات به روانی هرچه تمام برای کاربر اجرا شوند. ۴ هسته کوچک و بهینه‌تر نیز این دو هسته را همرای می‌کنند تا کارهای سبک‌تر و مانند پخش موسیقی را مدیریت کنند. به این هسته‌ها، واحد پردازش عصبی و ماژول‌های گرافیکی را نیز اضافه کنید تا به قدرت واقعی این گوشی پی ببرید.

آیفون SE جدید

ماژول‌های دیگری در این چیپست تعبیه شده‌اند تا پردازش تصویر، ویدیو و تشخیص فاصله سوژه از دوربین نیز به بهترین نحو انجام شوند. به کمک همین طراحی ماژولار است که اپل می‌تواند بخش‌های بلااستفاده از چیپست را خاموش کند تا در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کرده باشد. با این حال شاید در چند سال آینده چیپست A13 بایونیک به اندازه الان آنقدر پیشرفته به نظر نرسد، اما مطمئنا آنقدر تون پردازشی دارد تا در طول حیات آیفون SE جدید، کاربران را راضی نگه دارد.

اپل با قرار دادن مغزی جدید در کالبدی آشنا، سعی کرده تا گوشی کوچک خود را برای چندین سال در چرخه تولید نگه دارد؛ موضوعی که کاربران را خشنود کرده و رقبا را می‌هراساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • ℳԊT

    این گوشی فقط برای استیو جابز میتونه اقتصادی باشه ...

  • JEFRiUM

    طرفدارای آیفون از ویژگی آپدیت صحبت میکنن.
    همین الان هم آیفون se 2 کلی از ویژگی های نرم افزاری بقیه آیفون ها رو نداره.
    این آپدیت بودن پس به چه دردی میخوره؟

  • ℳԊT

    خبر توست من تکزیب شد ... اندروید بهتره? ...

  • pesar

    در هر حال تو ایران کمتر از قیمت ایفون 8 نمیدنش

    اخرین ایفونی که خودمو راضی کردم بخرم یک 6اس بود،
    فقط راجب ios همینو بس که راه پیشرفت و تغییر و اصلاح اش همون راهیه که سیمبین میرفت ، خشک و بی روح و کسل کننده ، مثل یک بنز قدیمی که خوب کار میکنه و تیکه تیکه چیزای مدرن بهش بچسبونی ، رابط کاربری ایفون یک رابط خطی و تو در تو هست که بازمانده همون اوایل قرن 20 امه.... عجیب نیست که همه ی هم عصرای ios منقرض شدن، عملا فسیل زنده اس هر سال تو یک قاب جدید...

    اخرین هم که با فرستادن این مسیج بٍٍٍٍََُُُِّّّْرٍٍٍٍََُُِِّّّْآٍٍٍَُّ بٍٍٍٍََُُُِّّّْرٍٍٍٍََُُِِّّّْآٍٍٍَُّ به هر ایفونی باعث میشید هنگ کنه و قلب صاحبش بیاد تو دهنش و دیگه نگن ایفون هنگ نداره?

    • Arshaam

      اوایل قرن بیست میشه صد سال پیش عباس عاغا?
      امثال شما دهن باز نکنید احترام بیشتری دارید.

  • آریا

    الآن 1 دلار چنده حدود 15500
    400X 15500
    میشه حدود 6.200 بگو 6.500
    +
    هزینه دلالی و رجیستر و کوفت و زهر.مار =
    ----------------------------------جمع کل
    قیمت اینجا

    • ℳԊT

      این گوشی برای استیو جابز هم نمیتونه اقتصادی باشه ...

  • Reza12022

    چینی‌ها واقعاً خوش قیمت و با امکانات تر جنسو می‌فروشن،،،

  • احسان

    خیلی خیلی محضولاتش قدیمی و فقط تبلیغاتی جهت فروش بدون هیچ نوآوری و با قیمتهای بالا...بدتر از اپل .سامسونگ که فقط قیمتش بالاست....کمپانی های چینی خیلی مردمی تر و منطقی تر و نو آورتر هستند...

    • noisymind

      عزیز دل برادر باید قبول کنید که اگه دلار قیمتش مثلا الان 1000 تومان میبود! شما بهتون قول میدم اصلا اسم شیامی رو هم شاید تا الان نشنیده بودید! ولی الان چرا شنیدید؟ چون ملت پول ندارن اپل و سامسونگ بگیرن مجبور شدن روی بیارن به این برندهای ارزون! همینجور پیش بره تا چند وقت دیگه شیامی هم میشه یک برند لوکس مثل اپل! و باید بریم یک چیز آشغالتر که قیمتش به جیب ما بخوره پیدا کنید. اگه دروغ میگم بگو

      • 7.62mm

        گوشی های چینی مثل هواوی شیائومی وانپلاس در آمریکا و اروپا کاملا شناخته شده هستند و سهم بازار خوبی در اروپا دارند. باید قبول کنید نسبت به کیفیت و قیمت از امسال آیفون بهتر هستند. محصولات اپل با هر قیمتی فروش میرن چون مشتریان اپل داخل اکوسیستمی هستن که برند دیگه ای رو نمیتونن جایگزین کنن.

    • Reza12022

      واقعاً درست میگه،،، اپل فقط انداختن به قیمت بالا اونم بدلیل مارک بودن بلده،،، آخه چرخ مک ‌پرو اونم ۶میلیون ؟؟؟؟؟؟

  • سجاد

    چه فایده داره میاد ایران قیمتش چند برابر میشه .

    • FromEarth

      دمت گرم. گوشی اقتصادی ۴۰۰ دلاری اپل، اگه دلالا هیچی نخورن باز حدود ۷ تومن قیمتشه.

  • zitanix

    هیچی اندروید نمیشه.

  • Mr. Saxobeat

    وسوسه شدم گوشیمو بفروشم اینو بخرم .

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی