مامور سابق MI6: کرونا ویروس جدید ساخته دست دانشمندان چینی است
سر ریچارد دیرلاو که به مدت ۳۸ سال در سرویس اطلاعاتی بریتانیا کار کرده، ضمن اشاره به یک گزارش علمی تازه منتشر شده، مدعی شده که کرونا ویروس جدید حاصل مهندسی دانشمندان چینی است. این ...
سر ریچارد دیرلاو که به مدت ۳۸ سال در سرویس اطلاعاتی بریتانیا کار کرده، ضمن اشاره به یک گزارش علمی تازه منتشر شده، مدعی شده که کرونا ویروس جدید حاصل مهندسی دانشمندان چینی است. این در حالیست که کارشناسان و محققان باور دارند ویروس عامل کووید ۱۹ پیش از آنکه در میان انسان ها شیوع پیدا کند در بدن برخی حیوانات وجود داشته است.
پروفسور دیوید روبرتسون از دانشگاه گلاسکو ماه گذشته به کمیته علوم و تکنولوژی مجلس اعیان اسکاتلند گزارش داد که هیچ شواهی دال بر اینکه ویروس کووید ۱۹ توسط انسان ساخته شده باشد وجود ندارد.
او در گزارش خود گفت:
فکر نمی کنم بشر آنقدر باهوش باشد که بتواند این ویروس را طراحی کند. این ویروس بیش از اندازه منحصر بفرد است. شما میتوانید به تئوری های توطئه رجوع کنید اما ما هیچ شواهدی نداریم.
با این حال سر ریچارد با استناد به یک مقاله علمی که همین هفته توسط یک تیم تحقیقاتی نروژی-بریتانیایی منتشر گردید مدعی شده المان های کلیدی در توالی ژنتیکی این ویروس «به آن اضافه شده اند» و احتمالا این ویروس به صورت طبیعی ایجاد نشده است.
این پژوهش توسط پروفسور Angus Dalgleish از بیمارستان سنت جورج دانشگاه لندن و بیرگر سورنسن ویروس شناس نروژی انجام شده است و در آن این دو محقق مدعی شده اند که بخش هایی به سطح میخی SARS-CoV-2 اضافه شده اند و این توضیح می دهد که چرا ویروس مورد بحث خود را به انسان متصل می کند.
مامور سابق MI6 در پادکستی که توسط نشریه تلگراف منتشر شد مدعی شده که دانشمندان چینی احتمالا مشغول تست این ویروس روی خفاش ها بوده اند که ناگهان ویروس از آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده است. او همچنین در صحبت هایش خاطرنشان کرد که چین باید خسارت جهانی ناشی از شیوع کووید ۱۹ را پرداخت کند و نتایج این تحقیق می توانند دلایل روشنی در حقانیت این خواسته باشند.
او صحبتهایش را اینطور ادامه داد:
فکر نمی کنم که این ویروس تصادفی پیدا شده باشد. این سوال مطرح می شود که اگر چین مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد آیا حاضر به پرداخت جریمه می شود؟
نشریه دیلی تلگراف گزارش داده که این مقاله علمی چندین بار بازنویسی شده چون برخی دانشمندان بخش نتیجه گیری آن را رد کرده اند. نسخه اولیه از این پژوهش مدعی شده بود به زودی شواهدی را در اثبات دست ساز بودن ویروس کووید ۱۹ ارائه خواهد کرد. قرار است که تحلیل های بیشری روی این پژوهش انجام و نتایج طی روزهای آتی منتشر شود. استدلال کلی محققان و مولفان این پژوهش آن است که چون کووید ۱۹ مشخصه های منحصربفردی دارد پس احتمالا حاصل دستکاری انسان است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

متاسفانه با این کار چینی های اشغالخور وارد یه جنگ بیولوژیک شدیم امیدوارم در تلافیش امریکا یه ویروس ویروس زامبی کنون بده بیرون? ?
جالبه ها! اگه ویروس رو چینی ها ساخته باشند پس (طبق گزارش های خودشون) چینی ها هم باید اول واکسنش رو تولید کنند، نه انگلیس!!!! چون کشور سازنده بهتر از بقیه میدونه چه چیزی رو دستکاری کرده و الان باید چیو درست کنه.
استاد چین که واکسنشو نمیده بیرون قطعا چین که شکستش داد :/ قطعا کار چینه
الان چيني ها ساليان ساله كه خفاش و... هر جانوريرو به بدترين شكل ممكن مصرف ميكنن و به نظر نميرسه ويروس از خفاش باشه و به نظر مياد اين ويروس آزمايشگاهي باشه
میتونه ساخت چین باشه میتونه نباشه!! باید منتظر شواهد بیشتر بود، شایدم غیر عمد باشه، نه چین نه روسیه نه امریکا و نه هیچ کشور دیگه ای فقط همین که بعضی کشورها مارو تو لیست تحریمشون نزاشتن جای تشکر داره
هر کشوری که با انگلیسی ها و امریکایی ها خوب نبوده دچار مشکل شده. دولت برزیل که داشت قدرت می گرفت یهو ویروس سارس گرفت. چین داشت قدرت می گرفت یهو کرونا گرفت. ایران به امریکای ترامپ روی خوش نشون نداد کرونا گرفت. کشورهای افریقایی بیچاره هم که یه عمری کنار میمون و خفاش و ... زندگی کردند از وقتی این اروپایی ها و امریکایی ها به اونجا رسیدند، روی خوش ندیدند. جالبه که همه فرار می کنند ولی اینها موندگار شدند!!
ما یک چین بزرگ و مقتدر را دوست داریم و از انگلیس متنفریم
ما یک امریکای مقتدر داریم که تو سر دیکتاتور ها میزنه . ?
عجب آمریکا پرستی هستی تو... اینقدر دستمال نکش براشون فایده ای نداره.
نمیبینی چه به سر مردمش میاره؟؟ ادعای روغن فکری میکنی و اسمت هم
گذاشتی آریا؟؟؟ اسمت رو بذار نیویورک خان !!!!
چه بر سر مردمش میاره؟
حکومت شما چه برسر مردم ایران آورده؟
اگر قرار باشه معیار بلایی باشه که دولت ها بر سر مردمشون میارند ایران آخرین کشوریه که باید ازش دفاع کنی
ما بیشتر دنبال امریکا و اروپا و چین و روسیه و هند و ... ضعیف یا متوسط هستیم تا یک کشور واحد قدرتمند. غرب و شرق فرقی ندارد. مهم کشور خودمان ایران است.
کلا حکومت چین و روسیه خیلی کثیف هستن
روسیه و چین با آمریکا و انگلیس فرقی ندارن فقط در ظاهر متفاوتن ذات همشون یکیه
ساخته دست کسی نیست .ساخت طبیعته.
هنوز هیچ انسانی توانایی خلق ویروس رو نداره. چه برسه به این چینی های کودن متقلب تکنولوژی دزد
ولی این چینی های کثیف به عمد شیوعش دادن تا خودشون به تنهایی متضرر نشوند و از دنیا عقب نمونند
باشه بابا کار انگلیس نیست، روباه پیر کثیف
تو که حاصل بزگترین اشتباه قرن در یک شب هستی
روباه خیلی شرف داره به خروسی که تا نوک بینی توی لنجن باشه و جز ادعا و داد زدن چیزی نداشته باشه.
حالا برو ساندیستو بخور
کل دنیا و تمام تاریخ جانور خواری رواج بوده و هست . از جنوب ایران بگیر تا کشور های لاتین و عربستان مارمولک خواری و سوسک و حشره و مار خواری در کشورهای اندونزی و فیلیپین و غیره. ولی همه این ویروس های خفن از چین تولید میشه. خوب تابلو که این ویروس دست ساز است
یادت رفت بگی تا ۱۵۰۰سال قبل تو انگلیس گوشت انسان خورده میشد چند سال پیش هم یه قصابی گوشت انسان در لندن افتتاح شد.باورتون نمیشه خودتون سرچ کنید "فروشگاه گوشت انسان در لندن"عکس هاشم هست.
حالا همون۱۰-۱۵نفر که به خودشون میگن مردم بیان دیسلایک کنن
دوست عزیز اون یه قنادی بود که کیک با ظاهر اندام مثله شده میفروخت
مرکز شیوع طاعون سیاه در سال ۱۳۳۴ میلادی از چین بود، آیا در اون زمان دانش ساخت ویروس وجود داشت؟ از ۲۰ سال گذشته و قبل از اون درطول تاریخ بارها ویروس های مختلف از چین و جاهای مختلف دنیا شیوع پیدا کردن مدتی قربانی گرفتن و رفتن، یا بدن انسان در مقابلش قوی شده یا ویروس ضعیف شده و .... ویروس ها هم جزیی از زندگی هستن و وجودشون لازم هست درچرخه ی حیات و تا ابد با شکل های مختلف مهمان ناخوانده ی زندگی انسان ها هستن چه بخوایم و چه نخوایم