ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک ؛ فهرست آپشن های رفاهی سطح L1 و L2 ، L3 و مشخصات فنی

پیش از این هاشم یکه زارع اعلام کرده بود که ایران خودرو با توجه به استقبالی که از خودرو دناپلاس توربو صورت گرفته قصد دارد این خودرو را مجهز به گیربکس اتوماتیک کرده و با ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۳۹۹  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پیش از این هاشم یکه زارع اعلام کرده بود که ایران خودرو با توجه به استقبالی که از خودرو دناپلاس توربو صورت گرفته قصد دارد این خودرو را مجهز به گیربکس اتوماتیک کرده و با عنوان دنا پلاس توربو اتوماتیک راهی بازار کند. حال فهرست مشخصات و ویژگی های این خودرو منتشر شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر محصول به ظاهر جدید ایران خودرو که امید می رود بتواند اندکی رضایت را به مشتریان این شرکت خودروسازی بازگرداند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری تفاوتی با دنا پلاس توربو دنده‌ای ندارد. مساله بارز در نمای کلی دنا پلاس اتوماتیک عدم هماهنگی قسمت‌های مختلف خودرو است که برای اصلاح آن ایران خودرو نیاز به طراحی محصولی کاملا جدید خواهد داشت. با این حال به‌روزرسانی های صورت گرفته در دنا پلاس اتوماتیک نسبت به دنا و دنا پلاس معمولی قابل قبول هستند و نسخه متفاوتی از دنا پلاس را به نمایش می‌گذارند.

گیربکس این خودرو ساخت پانچ بلژیک است و از نوع دو حالته است؛ یعنی حالت های اسپرت و زمستانی را نیز در اختیار راننده اش قرار می‌دهد. جالب است که ایران خودرویی‌ها میزان مصرف ترکیبی را برای هردو مدل، تقریبا یکسان اعلام کرده‌اند.

این خودرو دارا موتور 4 سیلندر به حجم 1646 cc است که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتون متر گشتاور تولید کند. گفته می شود که دنا پلاس توربو اتوماتیک در سه تیپ L1 و L2 و L3 از سال 1400 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. البته پیش فروش این خودرو از سال 1398 آغاز شده است.

مدل اتوماتیک دنا پلاس با آپشن ‌های بیشتری نسبت به مدل دنده ‌ای وارد بازار خواهد شد و پیش از افزایش قیمت خودروها پیش بینی می‌ شود قیمت آن حدود 65 میلیون تومان باشد. در حال حاضر قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما براساس پیش بینی کارشناسان قیمت آن در کارخانه بالای 150 میلیون تومان خواهد بود.

آپشن رفاهی دنا پلاس اتوماتیک L1 و L2 و L3

تیپ L1 به تجهیزات اندکی مجهز شده که برخی از این امکانات در سمند LX‌ های قدیمی موجود هستند. صندلی‌های خودرو چرمی نیست و روکش پارچه‌ای دارد. خبری از سانروف نیز در این تیپ نخواهد بود. نکته مثبت وجود فرمان برقی است که نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری دارد. سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگر هفت اینچی، سنسور دنده عقب و صندلی‌های برقی جلو نیز از دیگر تجهیزات دنا پلاس اتوماتیک در تیپ پایه هستند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک L1

فرمان برقی و سنسور دنده عقب از جمله امکاناتی هستند که در هر سه تیپ پایه (L1)، تیپ نیمه فول (L2) و تیپ فول (L3) دنا پلاس توربو اتومات مشاهده می شود. به نظر می‌رسد ایران خودرو دوربین دنده عقب را از این خودرو حذف کرده و خریدار برای در اختیار داشتن این آپشن می‌بایست تیپ‌های بالاتر از نسخه پایه این خودرو را خریداری نماید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک L2

با این حساب مشخص است که نسخه پایه دنا توربو اتوماتیک L1 فاقد تجهیزاتی نظیر رینگ آلومینومی، آینه تاشو برقی، محدودیت در تنظیمات برقی صندلی راننده، ایربگ جانبی، ترمز دیسکی (عرضه با ترمز کاسه ای)، سانروف، سنسور دنده عقب و حتی روکش چرمی صندلی هاست و از این رو اختلاف عمده ای با تیپ L2 دنا توربو اتوماتیک دارد که با این ویژگی ها راهی بازار می شود.

در نهایت کاملترین تیپ دنا توربو اتوماتیک شامل مدلی تحت عنوان L3 می شود که تفاوت های عجیبی نظیر وجود زیر پایی سه بعدی، دو رنگ شدن رینگ آلومینیومی، افزوده شدن حالت های برقی صندلی راننده، اضافه شدن دوربین دنده عقب، اسپویلر روی صندوق عقب، ورود بدون کلید، سیستم پایداری ESC و بزرگتر شدن 3 اینچی صفحه نمایشگر مولتی مدیا و سیستم تنظیم فشار باد تایرها می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • Mohammad 13759

    دوستان یه چیزی میخوام بگم دزدی در ایران خودرو زیاده درست ولی این خودرو در سطح فول اپشن اتومات توربو قرار بود ۸۹ وارد بازار بشه با قیمت ۲۳۰۰۰ملیون تومن و تمامی قطعات این خودرو قرار بود با هم کاری شرکت bmwوzdf در ایران تولید بشه و افراد زیادی برای یادگیری نحوه ساخت با هزینه ایران خودرو وارد کشور شده و به شرکت های ایرانی نحوه تولید این قطعات رو یاد دادند اما در سال ۸۷ با شروع تحریم تمامی قرار داد ها باطل و دانش این خودرو از خودرو ساز آلمانی و قطعه ساز آلمانی انتقال نیافت و مجوز تولید رو از ایران خودرو گرفتند و ما را تنها گذاشتند ۲ تمامی قطعات این خودرو در داخل تولید شده اما از بی کیفیت ترین مواد ساخته شده آلومینیوم سازی ایران نمیتونه بیش از ۲۰ درصد از کیفیت مشابه آلمانی رو داشته باشه و فولاد سازی ایران هم همچنین و بوقی موارد ۳ در اون موقع بسیاری از سیاسیون جلوی شرکت ایران خودرو رو و مهندسین شرکت رو می گرفتند چون برای آنها پیشرفت مهم نیست سود خودشون مهمه .......

  • keep quiet

    هنوز این آشغالا فروش میرن???
    من پراید و پژوپارس داشتم از نظر من هیچ تفاوتی نداشتن،دوتاشون به راحتی چپ میشدن،هندلینگ افتضاح،شتاب گیری داخون،امنیت که صفر،لذت رانندگی تحت هیچ شرایطی ندارند...خدایی نخرید...

  • Rah

    قیمت ۶۵ ملیون تومان برای زمان اصحاب کهف هست لطفاً اصلاح بفرمائید، تمامی محصولات دنا دارای ترمز دیسکی عقب و سنسور دنده عقب هستند و در مدل پلاس توربو دنده ای فاقد دوربین دنده عقب لطفاً اصلاح بفرمائید

  • E.A

    واقعا اون افرادی که درامدشون ۱.۵ عه ک هیچ ماشین براشون ارزو میشه ولی حتی کسایی هم که دارامدشون حتی ۵ تومن باشه هم فکر نکنم بتونن بخرن اینا رو تازه چه آشغالی رو باید این همه پول داد براش ???
    ولی در اخر برام جالب مردم ما میگن پول نداریم چطوری میخرن از کجا میارن میخرن اخه این قسمتش برام از همه جا عجیب تره هر کی میگه ندارم فرداش ی ماشین میخره من چند ساله هنوز نتونستم ی ماشین ساده بگیرم کارکرده بعد ملت ما هنوز پیش فروش شروع نشده ماشین میخرن ???
    تایید کنید دیگه چی نوشتم مگه کدوم توهین نکنه ایموجی توهین حساب میشه ???

  • Mr. J

    یاد دسته پلی استیشن ۲ افتادم. L1 میزدی بازیکن رو عوض میکرد.

    • Mahyar ali tabrizi

      ????????

      • Mahyar ali tabrizi

        L2 تغییر اپشن میده

  • afshingm

    کامنت هایی که مال سال 96 خیلی قشنگه. نوشتن 65 میلیون نمی ارزه بدی پاش ? الان همون 65 میلیون شده 200 میلیون ! حقوق کارمند هنوز یک میلیون و پانصد هزار تومان !
    برید اون مستند اختاپوس رو ببینید با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با نام خدا چه بلایی سر خودروسازیمون و مردم آوردن!
    برید ببینید که بعضی آدم های بی .... که همین الان در سطوح بالای مملکتی در حال خدمت صادقانه به مردم کشور هستند چجوری میلیارد میلیارد پول مردم رو به نام و اسم خدا و پیغمبر بالا کشیدن !!! بعدشم میان با افتخار میگن "مطمئن هستیم که با ورود آن خیلی از رقبا خارجی کنار خواهد رفت"

  • Ali Ebadi

    دنا پلاس یک نمونه از فاجعه طراحی صنعتی و فنی در قرن حاضره

  • nedadiba

    ماشین خوبیه. من دارم. واسه ما کارمند جماعت انتخاب دیگه ای نیست. ولی در مقایسه با چینی هایی که دوساله قیمتشون نصف میشه و صد البته قطعاتشون شاید با ثبت سفارش فراهم شه خیلی خوبه. به نظرات مغرضین و بچه پولدارها توجه نکنید.

    • 7.62mm

      عزیز این تعویض دنده کابلی که واسه دنا آرزوعه رو همه ماشین چینی ها بوده و هست!

    • Amir_Safari

      داداش من ماشین چینی خریدم چون تصادفشو با ایرانی ها دیدم،همون ستون ای تو ماشین ایرانی ممکنه یروز جونت رو بگیره

      • afshingm

        اولاً دادش نعو و آبجی! دوما شما چه کارمندی هستی که ماشین 200 میلیونی سواری !!!؟؟؟

        • .mehdi_logoz

          برادر عزیز خیلیا ۲۰۷ دنده رو سال ۹۶ با قیمت ۴۵تومن خریدن الان ماشینشون ۱۹۰ تا می ارزه
          یه مثال بود تا بدونیم اوج فلاکت ما چه شکلیه

  • sepehri

    زشت و بیریخت

  • mehdi tamimi rahimi

    وای چقدر عقب افتاده ایم که با چراغ داشبرت و..میگن این ماشین جای خیلی از رقبا رو میگیره خدایا خودت به دادمون برس ...

    • zapata zapata

      دقیقا فقط چراغ اضافه کردن و یه اپشن جالب و خاصه دیگه که داره شیشه بالابر برقیه عقبه????

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی