ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه آمازون
تکنولوژی

آمازون به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، سوریه و کریمه جریمه شد

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا آمازون به خاطر نقض تحریم ها علیه ایران، سوریه و کریمه و فروش کالا به شهروندان این مناطق ۱۳۴۵۲۳ دلار جریمه می شود؛ این مبلغ بنابر گفته مقامات آمریکایی ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۹ تیر ۱۳۹۹  |  ۰۹:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا آمازون به خاطر نقض تحریم ها علیه ایران، سوریه و کریمه و فروش کالا به شهروندان این مناطق ۱۳۴۵۲۳ دلار جریمه می شود؛ این مبلغ بنابر گفته مقامات آمریکایی به خاطر کوچک بودن موارد نقض شده و اعلام داوطلبانه آمازون مبنی بر نقض تحریم ها، چندان قابل توجه نیست.

گفته می شود این شرکت بعد از فروش اجناس خود به افرادی که در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته اند (افرادی که در این کشورها زندگی می کنند یا از سوی دولت های کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه در ماموریت های خارجی به سر می برند) و عدم گزارش دهی مرتب و به موقع صدها مورد فروش کالا به آنها، طی توافقی با دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا پذیرفت که مبلغ ۱۳۴۵۲۳ دلار بابت جریمه بپردازد.

جریمه آمازون

گفتنی است فروش این اقلام بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ اتفاق افتاده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که آمازون پیشتر گام هایی را برای رفع ایراد سیستم خودکار خود که هرگونه نقض احتمالی تحریم ها را اطلاع می دهد، برداشته و پذیرفته است که با فراهم آوردن دوره های آموزشی لازم برای تیم های مسئول تحریم و کنترل فروش خود از تکرار دوباره این امر خودداری نماید. بد نیست اشاره کنیم که جریمه مالی آمازون می توانست از یک میلیارد دلار فراتر برود.

در ادامه بیانیه خبری وزارت خزانه داری آمریکا پیرامون جریمه مالی آمازون آمده است:

در برخی موارد، سفارش ها از مناطق تحت تحریم و شهرهایی در محدوده تحریم شده انجام می گیرند یا فرد سفارش دهنده از دیکته جایگزین و رایج برای محدوده زندگی خود استفاده می کند و سیستم پایش آمازون نمی تواند آن خرید را تشخیص دهد. برای مثال فرایندهای نظارتی آمازون سفارش هایی که از منطقه Yalta کریمه (محدوده مورد مناقشه روسیه و اوکراین) صورت می گیرند را تشخیص نمی دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ARIAN

    واقعا باید تاسف خورد از سطح فهم بعضیا که فکر میکنن آمریکا به خاطر مردم ایران داره فشار میاره خواهشا به یه روانپزشک خودتونو معرفی کنید البته من بعید میدونم روانپزشک هم کاری بتونه براتون بکنه
    آخه مرد حسابی خود شاه که بهترین متحد آمریکا در تمام دوران بود وقتی گفت دیگه به چشم رنگی ها راحت نفت نمیفروشیم آمریکا پشتشو خالی کرد اونوقت تو میگی به خاطر مردم ایران تحریم میکنه واقعا متاسفم برات
    آمریکا فقط دشمن ایران نیست دشمن نژاد بشره ما هم افتخار میکنیم که حتی اگه پاش بیفته میمیریم اما سرمون خم نمیشه افتخار میکنیم بعد از مرگ هیتلر تنها کشوری که جرئت کرد آمریکا رو بزنه ایران بود

  • Ahmad.Eskati

    دوستان اینو باید از پدران مون بپرسیم که چطور با یه جمله گول خوردن و وضع مون شد این...!
    آمریکا این کارا رو میکنه که فشار بیاره به مردم تا شاید شاید شاید به خودشون بیان و یه حرکتی بزنن، اما افسوس که مردم کماکان راضین به بنزین 3000 تومنی و دلار 22000 تومنی!!!

  • ami_ald

    با دولت مشکل دارن گناه مردم چیه؟

    • nexaen

      مشکل با حکومته، و حکومت نماینده ی ملت محسوب میشه، اگرچه در کشور ما ممکنه اینجور نباشه، ولی از نگاه کلی حکومت نماینده ی ملته و طبیعیه که تحریم هایی که گذاشته میشه شامل کل کشور میشه که ملت هم زیرمجموعه اش است. هرچند وزارت خارجه ی آمریکا بارها اعلام کرده که سعی میکنن تا جای ممکن تحریم ها رو هوشمند طراحی کنن تا کمترین تاثیر رو روی مردم داشته باشه. در مورد آمازون، سرویس هاش میشه خدماتی که به یک کشور داده میشه. این کشور شامل هم بخش سیاسی میشه، هم شامل مردم و بخش اجتماعی. چون بخش سیاسی از این خدمات سود میبره، در نتیجه خدمات شرکت های آمریکایی تا جایی که ارایه اش ضروری نباشه به کل کشورمون متوقف شده که مردم از این وضع ضرر میکنن. مردم باید به کجا مراجعه کنن؟ به حکومت و بخش سیاسی کشور خودمون که چرا چنین شرایطی رو به وجود آوردن، که نه فقط یک کشور که کل دنیا باهامون قطع رابطه کردن. فقط چند تا کشور روابط نصفه نیمه دارن اونم به دلیل سود سرشاریه که از جیب مردم پراخت میشه و درواقع اون چند تا کشور (دوست و برادر کمونیست و یا کشورهای داعشی پرور) دارن ازمون اخاذی میکنن. این پول ها هم از منابع ملی صرف میشه که درواقع متعلق به مردمه.

    • آریا

      گناه مردم اینه که زیر یوغ این دولتهای دیکتاتور رفتن تازه هر سال رای میدن به چماق به دست هاشون

    • Ahmad

      ما مردمی هستیم که این قدرت دادیم به دست حکومت دیگه درسته؟
      ج ا از هر راهی برای رسیدن به اهدافش استفاده میکنه و امریکا هم تا میتونه راه دسترسی رو می‌بنده

      همیشه ما مردم هستیم که سپر بلای سیاستمدارامون میشیم.تحریم روی زندگی ما تاثیر منفی میزاره
      ولی یک وزیر یا نماینده مجلس هیچوقت میتونه درک کنه که دلار بیست تومنی چه بلایی سر مردم میاره
      وقتی دارن لایحه fatf رو رد میکنن ایا نمیدونن باعث تورم میشه
      وقتی بنزین گرون میکنن و خیلی زمان های دیگه
      خوب میدونن این کاراشون چه بلایی سر مردم میاره ولی زندگی ما کوچکترین تاثیری روی تصمیماتشون نداره

    • Arsin

      یعنی تو اینقدر ساده ای که اینا با دولت و نظام مشکل دارند؟! همین الان ترامپ رو دعوت کنند، شب نشده تهرانه و کنار برج میلاد سلفی می گیره. مشکل اینا مردمه و گرنه آمازون چه محصول استراتژیکی داره که حتی بدرد مسایل نظامی و موشکی بخوره چه برسه اون چیزایی که مردم عادی خرید می کنند؟ یا مثلا نت فلیکس چی داره که حتی اجازه استفاده از زیرنویس فارسی برای فارسی زبانان خارج از ایران رو هم نمیدن؟

      • ami_ald

        منم میدونم امریکا کلا با ما مشکل داره ولی ما میتونستیم مثل یه دوست باهاش رفتار کنیم در کنارش هرکار میخواستیم میکردیم اما این رژیم خودخواه با دشمنی با امریکا داره مردم رو نابود میکنه جدا از رژیم امریکا هیچوقت دوست ما نبوده افسوس میخورم واسه امثال کسایی که میان میگن درود بر امریکا شما هیچ درکی از تاریخ نداری

      • ali nory

        اگه شما هم مردمان ملتی مدام مرگ بر کشورت بگن و ... آرزوی نابودی کشورت رو داشته باشن رفتارت بدتر از اونها خواهد شد

        • ℳԊT

          ما بخواطر بدی ها و جنایت های بی پایانشون که در حق ما و تمام جهان کردن آرزوی نابودیشون رو داریم

  • حمید

    اگه از آمازون سفارش بدی بفهمه ایرانی هستی نه تنها کالا رو برات نمی فرسته ، پولتم پس نمی ده

  • ℳԊT

    دم آمازون گرم ❤

    • ami_ald

      شک دارم ایرانی باشی

      • ℳԊT

        ایرانی کسیه که وقتی تحریم ها زیر پا گذاشته بشه خوشحال میشه

    • keep quiet

      خودش داوطلبانه گفته تحریم نقض کردم فازت چیه؟?

مطالب پیشنهادی