ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی انتقال کرونا از طریق هوا را تایید کرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسما تایید کرد قطرات و ذرات آلوده به ویروس کرونا در فضاهای بسته مانند ادارات ممکن است در هوا باقی مانده و باعث بیماری افراد شود. به گزارش نیویورک تایمز، این ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۲۱ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسما تایید کرد قطرات و ذرات آلوده به ویروس کرونا در فضاهای بسته مانند ادارات ممکن است در هوا باقی مانده و باعث بیماری افراد شود.

به گزارش نیویورک تایمز، این تاییدیه بعد از اصرار گروهی از ۲۳۹ محقق از ۳۲ کشور دنیا منتشر شده، که برای مدت نسبتا زیادی روی این مسئله مشغول تحقیق بودند و نامه‌ای سرگشاده را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دادند. بر اساس نتایج به دست آمده، قطرات و ذرات بسیار کوچک می‌تواند ویروس را به مناطقی حمل کند که از سیستم تهویه نامناسبی برخوردار هستند. به همین ترتیب سازمان بهداشت جهانی مجبور شد برخی توضیحات و توصیه‌هایش در مورد این بیماری را تغییر دهد.

در حالی که سازمان بهداشت جهانی همچنان تاکید دارد اصلی‌ترین علت شیوع ویروس کرونا تماس مستقیم با یک ناقل یا بیمار، و تنفس قطرات بسیار بزرگی که به خاطر ارتباط با فرد در هوا پخش می‌شود است، این آژانس حالا می‌داند که گردوغبار و ذرات معلق بسیار کوچک هوا نیز در انتقال بیماری مورد بحث نقش دارند. این گزارش می‌گوید «هواپخش» (آئروسل) یکی از روش‌های انتقال ویروس به داخل یا در داخل فضاهای بسته است.

به همین ترتیب سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند مردم «از حضور در محل‌های شلوغ، نقاطی که مجبور به ارتباط نزدیک با افراد هستند، و فضاهای محدود و بسته با سیستم تهویه نامناسب دوری کنند». یکی از نمونه‌های این دست از فضاها آسانسورهای پر رفت و آمد، اتوبوس، مترو و سایر فضاهای بسته‌ای هستند که حتی با حفظ فاصله ایمنی قابلیت انتقال وجود دارد. از طرفی تاکید می‌شود که مردم می‌بایست از کیفیت عملکرد سیستم تهویه منازل و ادارات خود نیز مطمئن شوند.

علاوه بر این سازمان بهداشت جهانی مجددا تاکید کرده که انتقال ویروس از طریق افرادی که هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند وجود دارد، در حالی که پیش از این گفته شده بود امکان شیوع از افرادی که علائمی ندارند خیلی ناچیز است. ولی بدون شک همچنان انتقال نفر به نفر مهم‌ترین دلیل شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید.

بنابراین به شکل جدی توصیه می‌شود مردم در نقاطی که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، و حتی در لحظه تنها هستند از ماسک استفاده کنند. در حال حاضر تنها راه مبارزه با این بیماری خطرناک استفاده از ماسک است، پس حتما در تمام شرایط از جمله حضور در اتوبوس و مترو، آسانسور، فروشگاه‌ها و حتی فضاهای باز اما پرچمعیت حتما از ماسک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MATELF

    سازمان بی مصرف جهانی

  • GEEEEK

    بهداشت جهانی در زمینه کرونا خیلی بد عمل کرده. نمیدونم عمدیه یا چی. اون اوایل که میگفت ماسک نزنین، فقط دکترا ماسک بزنن یا پندمیک بودن کرونا رو تایید نمیکرد. الانم تازه بعد 5 ماه اومده داره اینو تایید میکنه. به نظر میاد افراد بی لیاقتی سرکارن

    • نیما

      تحقیقاتشون خورد خورد کامل میشه شما که از مشکلات و سختی کارشون باخبر نیستی که.

      • ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ

        بله خورد خورد تکمیل میشه اما شما وقتی از چیزی اطمینان نداری چیکار میکنی؟ پیشگیری!
        وقتی مطمئن نبودن که از راه هوا هم منتقل میشه باید میگفتن مراقب باشین و برای پیشگیری ماسک بزنین چون ما هنوز مطمئن نشدیم !
        نه اینکه با اطمینان بیان بگن از راه هوا منتقل نمیشه بعد چند ماه بگن خب تازه فهمیدیم که از راه هوا هم منتقل میشه!

      • Patrick

        بله ما اگاهیم اما میتونست بگه اگر نمیتونید اشکالی نداره ماسک بزنید نه قاطعانه بگه ماسک هیچ تاثیری نداره اونم بعد از ۶ ماه بیاذ اصلاحش کنه

مطالب پیشنهادی