ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن واردکنندگان موبایل: دولت می‌خواست واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را ممنوع کند

نشست خبری «کالبدشکافی تبصره منع واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو» ظهر امروز با حضور اعضای انجمن واردکنندگان موبایل و چند تن از کارشناسان سامانه همتا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست اعلام شد ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۲ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۵:۱۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نشست خبری «کالبدشکافی تبصره منع واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو» ظهر امروز با حضور اعضای انجمن واردکنندگان موبایل و چند تن از کارشناسان سامانه همتا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست اعلام شد که طرح محدودیت در واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو به نفع بازار موبایل کشور و مردم است. همچنین «حسین غروی رام»، رییس انجمن واردکنندگان اعلام کرد که در وهله اول قرار بوده واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو ممنوع شود. او گفت که با برگزاری جلسات متعدد و جنگیدن، اجازه واردات موبایل‌ تا ۳۰۰ یورو را به دست آورده‌اند.

«حسین غروی رام» با ذکر این نکته که در ابتدای جلسات دولت قصد داشته واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را محدود کند می‌گوید که انجمن واردکنندگان موبایل با این موضوع مخالفت کرده و برای اینکه این رقم به بالای ۳۰۰ یورو برسد، با طراحان این طرح جنگیده است.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل همچنین در ادامه این نشست، در پاسخ به سوال دیجیاتو که موضع انجمن واردکنندگان دقیقاً چیست و آیا با این طرح مخالف است یا موافق، اعلام کرد که دولت نباید به خاطر هجمه رسانه‌ای از موضع درست خود در برابر ایجاد محدودیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو عقب نشینی می‌کرد. او به دیجیاتو می‌گوید که انجمن واردکنندگان کاملا موافق این طرح است و دلایل آن را اینطور بازگو می‌کند:

«اگر شرایط درست بود و ارزی وجود داشت که به بازار تزریق شود، ما هم مخالف بودیم ولی ما به عنوان واردکنندگان موبایل مشاهده می‌کنیم که ارزی در کار نیست و قرار هم نیست ارزی داده شود. این شرایط نه به ضرر مردم است و نه به ضرر واردکنندگان، زمانی که ۹۱ درصد نیاز بازار متعلق به گوشی‌های زیر ۳۰۰ یورو است، باید سعی و تلاش کنیم تا این نیاز را برطرف کنیم و آن را تامین کنیم و نمی‌توان به خاطر یک درصد محدود، کل بازار گوشی موبایل را به چالش کشید.»

غروی رام تاکید دارد که بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در این زمینه مشغول به کار هستند و نمی‌توان این واحدها را بیکار گذاشت: «این واحدها باید توانایی تامین ۹۱ درصد کالای مورد نیاز مردم را داشته باشند.» او همچنین تاکید دارد که در بین این واحدها گرانفروشی هم صورت گرفته و از نهادهای امنیتی خواست تا وارد شوند و ببینند که تخلف در کجا صورت می‌گیرد تا بازار موبایل کشور به تلاطم نیفتد. «قاچاقچیان بازار موبایل را برهم می زنند»؛  او با تاکید بر این جمله می‌گوید:

«واردکنندگان موبایل، اعتبار خودشان را در شرکت هایی که در کشورهای دیگر برای دور زدن تحریم ها دایر کردند، به خطر انداختند تا بتوانند گوشی وارد کنند اما قاچاقچیان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کردند. باید با آنها برخورد شود.»

وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ارز، اکنون گوشی تلفن‌همراه اصلا گران نیست، گفت: «قاچاقچیان با قاچاق گوشی های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند. ما ادعا کردیم قیمت موبایل در بازار از همه جای دنیا ارزان تر است و این ادعا را اثبات کردیم. کافیست قیمت گوشی را در آمریکا با دلار ۲۲ هزار تومانی ضرب کنید. حتی در برخی موارد گوشی‌های ما ارزانتر از قیمت جهانی است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ErfanMTI

    همین مونده بود که قضیه پراید و پژو بخواد تکرار بشه
    ایرانی جماعت بی غ یرته
    فقط حرف مفت بلدیم بزنیم
    بدترین کشور دنیاییم و همه خفه شدیم!!!

  • mahseyn

    بعد ۵..۶ سال دنبال کردن اپ دیجیاتو رو حذف میکنم. واقعا خراب کردید خراب. نظر معمولی رو حذف میکنید. واقعا شـر-م آوره

    • MOHAMMADmartin

      به رسانه ها مثال دیجیاتو فشار وارد میکنن تا آزادی بین بگیرن از کاربراشون دیجیاتو بی گناه هست

      • Modav

        آدم اگه شرف داشته باشه، نباید به همچین کاری تن بده. اگه ایجور که شما میگین باشه و از ترس حذف میکنن پس شرفشون به باد رفته.

  • mahseyn

    متا۳فم برات دیجیاتو که اینجوری کامنتارو سان۳ور میکنی. منی که بیش از ۵..۶ ساله دیجیاتورو دنبال میکنم-از زمانی که حتی اپ نداشت-، از الان دیگه دنبال نمیکنم. واقعا متا۳فم که شما هم رفتید جز نون به نرخ روز خـورا. قبلا فکرمیکردم هم نظر با مردمید

  • Mr. Saxobeat

    گوشی های ما ارزانتر از قیمت جهانی است !
    خب دلیلش چیه؟
    ارز اختصاص دادید و یارانه پاش ریختید؟
    یا قاچاقچی محترم گوشی رفرش و ریپک رو میاره یه دستی روش میکشه و میکنه تو پاچه ملت بیچاره؟
    نگید که وقتی دلار گرون میشه دوبله و سوبله نمی کنید.
    خوشم میاد همیشه یه چی دارید بگید تا طلبکار ملت بدبخت باشید.

  • mahseyn

    یکی بهش بگه حـرف بی مـورد نزنه(دیجیاتو کلمات خاصی رو تایید نمیکنه مجبور شدم اینجوری بگم!!!!). نیاز بازار شما کاری کردید بشه زیر ۳۰۰ یورو. گوشی با یورو ۶ تومنی بیار ببین نیاز بازار با گوشی ۸۰۰ یورویی رفع میشه یا ۳۰۰؟؟؟؟؟ وقتی گوشی تا برسه دست مشتری با یورو ۲۵ تومنی میرسه و ۵۵% قیمتشم اضافه میشه معلومه کسی زورش نمی‌رسه بالاتر

    • آرش پارساپور

      مسلما فحاشی و توهین در کامنت‌ها تایید نمیشه گرامی. سازنده انتقاد کنیم.

  • saeed khorsand

    الان یعنی باید ازت تشکر هم بکنیم ؟؟ این همون داستان مال نظام که مال نظامه مال مردم هم مال نظامه میشه دیگه ... من میرم دلار 22 تومنی می خرم باهاش گوشی 1000 دلاری هم خرید می کنم تو چه کاره ای که قانون وضع می کنی ... اگر اینطوری که تو میگی فقط 9 درصد بازار و شامل میشه ، که مشکلی نداره دیگه اون 91 درصد کار خودشونو می کنن این 9 درصد هم کار خودشونو .... هیچ وقت متوجه نمی شین که با محدودیت چیزی حل نمیشه ... عزیزان ملت ریال نگه نخواهند داشت حالا تلاش کنید تا نزارین ملت با دلار خودشون چیزی بخرند ببینین به کجا می رسین

مطالب پیشنهادی