ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ماجرای عجیب عرضه خودروهای لوکسژن توسط آذویکو

در زمان اجرای برجام، هولدینگ چینی سایک و مالک برند انگلیسی MG قصد داشت تا با استفاده از خطوط تولید شرکت آذویکو در آذربایجان شرقی، برخی از محصولات خود را در ایران عرضه کند، اما ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۱۱ مرداد ۱۳۹۹  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در زمان اجرای برجام، هولدینگ چینی سایک و مالک برند انگلیسی MG قصد داشت تا با استفاده از خطوط تولید شرکت آذویکو در آذربایجان شرقی، برخی از محصولات خود را در ایران عرضه کند، اما هنوز تحویل خودروهای ثبت نامی آغار نشده بود که در پی بازگشت تحریم های ظالمانه امریکا، مدیران سایک که در چین با جنرال موتورز نیز مشارکت دارند، تصمیم به خروج از بازار ایران گرفتند و از این رو شرکت آذویکو با توجه به بروز تحریم ها نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

اما حالا خبر می رسد که آذویکو قصد دارد تا به جای خودروهای ثبت نامی و تحویل نشده MG، محصولاتی از شرکت تایوانی لوکسژن را عرضه نماید. این درحالیست که لوکسژن نیز درست مشابه با ماجرای سایک، پس از وضع تحریم ها تصمیم به خروج از بازار ایران گرفته و شریک ایرانی قبلی خود (شرکت آرمان موتور کویر) را تنها گذاشته است.

در چنین شرایطی، طبیعتا بازگشت لوکسژن به ایران کمی عجیب به نظر می رسد به خصوص که بنا به اخبار رسیده، شرکت دانگ فنگ چین (به عنوان یکی از شرکای برند لوکسژن) نیز از پایان همکاری با این شرکت خبر داده است و از آنجا که دانگ فنگ در ایران فعالیت دارد، با توجه به شرایط تحریم ها و پایان همکاری دو کمپانی، حضور مستقل لوکسژن در ایران قابل تامل به نظر می رسد.

آذویکو

از طرف دیگر براساس پیگیری‌ اسب بخار مشخص شده است که گویا لوکسژن تایوان همکاری مستقیمی را با شرکت آذویکو ندارد. زیرا اتاق بازرگانی ایران و تایوان مدت‌هاست که از عقد قراردادهایی میان طرف‌های ایرانی و تایوانی خبری نداده است و در پیامی به صورت واسطه‌ای از جانب یکی از مدیران ارشد لوکسژن تایوان رسیده که در پاسخ به سوال “آیا لوکسژن همکاری مستقیمی برای تولید محصول با آذویکوایران دارد؟” گفته شده است: «At Least, I don’t know them at all»

همین عبارت نشان می دهد که حداقل همکاری لوکسژن با آذویکو به صورت مستقیم پیش گرفته نشده و قطعا واسطه ای برای این قرارداد وجود دارد. از سویی با مروری بر اخبار چند هفته قبل، از جانب دستگاه‌های نظارتی اعلام شده بود که بخشی از تعهدات شرکت آذویکوبا دانگ فنگ S50 پاسخ داده می‌شود.

همین جمله نشان می‌دهد که بالاخره آذویکو همکاری با دانگ فنگ دارد و در کنار آن، همچنان منابع خبری می‌گویند که قرارداد لوکسژن و آذویکواز طرف دانگ فنگ منعقد شده است. برای همین قطع همکاری لوکسژن و دانگ فنگ، احتمال دارد که مشکلاتی در رابطه با ادامه فعالیت این شرکت با آذویکو مطرح  شود.

در چنین شرایط پیچیده ای باید منتظر ماند و دید که مشتریان قدیمی خودروهای MG سرانجام می توانند خودروهای ثبت نامی یا محصولات جایگزین را از شرکت آذویکو دریافت نمایند و یا اینکه ماجراهای این خودروساز بخش خصوصی با شرکای آسیای شرقی وارد یه مرحله عجیب و غریب دیگر خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Patrick

    دلتونو به خودرو سازهای چینی خوش نکنین که نزدیک ترین رابطه هارو با امریکایی ها دارن.

  • 7.62mm

    بیچاره اونهایی که باید به جای ام جی برند ناشناخته و ورشکسته لوکسژن رو تحویل بگیرن! این خودروساز تو خود چین سال 2019 فقط 1900 دستگاه خودرو فروخته و سال 2020 تا اینجا 100 تا هم نفروخته و رسما ورشکسته ست...

    • Amin@chy

      بیشتر فروش این برند در خود تایوان هست و به نسبت بهتر از ام جی ۳۶۰ خودتون فیلم های برسی ماشین لوکسوژن در ایران رو ببینید متوجه میشید حداقل بهتر از چینی ها هستن

      • linkin park

        من فیلمشو دیدم. فقط اون مانیتور و نمای 360 درجه برام جذاب بود.

مطالب پیشنهادی