ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: وقتی پلتفرم مورد استفاده مردم بسته می‌شود از فیلترشکن استفاده می‌کنند

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات امروز در برنامه «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما حاضر شد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مصاحبه‌ی تلویزیونی وزیر ارتباطات بیان شد، ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۷ شهریور ۱۳۹۹  |  ۱۶:۲۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات امروز در برنامه «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما حاضر شد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مصاحبه‌ی تلویزیونی وزیر ارتباطات بیان شد، موضوع فیلترینگ، شبکه‌های اجتماعی و البته استفاده‌ی مردم از فیلترشکن‌ها بود.

دو سال پس از فیلتر شدن تلگرام، بارها زمزمه‌هایی درباره فیلتر شدن اینستاگرام، که حالا تنها شبکه‌ اجتماعی فراگیر و فیلتر نشده در ایران است، مطرح شده. حتی ابتدای امسال نمایندگان مجلس جدید از فعالیت اینستاگرام در کشور تحت عنوان «کودتای فرهنگی» نیز یاد کردند. با این وجود جهرمی امروز در رابطه با پلتفرم‌های پرطرفدار خارجی و بحث فیلترینگ گفت:

«زمانی‌ که یک پلتفرم، که مورد استفاده حجم عظیمی از مردم است را به خاطر یک مشکل ببندید، طبیعی است که مردم با این حکم مقابله می‌کنند و به دنبال استفاده از فیلترشکن می‌روند. از وزارت ارتباطات هم خواسته می‌شود که جلوی فعالیت فیلترشکن‌ها گرفته شود. وقتی بیش از ۳۰ میلیون نفر دنبال فیلترشکن هستند، باید لشگری هم آماده شود تا با فیلترشکن‌ها مقابله کند.»

آذری جهرمی در این مصاحبه تلویزیونی، به روند کلی فیلترینگ و فروش فیلترشکن هم تاخت و آن را غیرمنطقی بیان کرد: «از نظر من نه در فیلترینگ، و نه در فروش VPN منطقی وجود ندارد، و معیار مشخصی برای مردم، و در برخی موارد برای ما نیز وجود ندارد.»

وزیر ارتباطات در ۳ سال اخیر از هر فرصت رسانه‌ای استفاده کرده تا سایه فیلترینگ را مجموعه وزارت ارتباطات دور کند و به مردم توضیح دهد که او و وزارت متبوعش قادر به تصمیم‌گیری اثرگذار بر فیلتر شدن یا رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیستند. جهرمی امروز یک‌بار دیگر از این فرصت رسانه‌ای استفاده کرد و گفت که «وزیر وصل ارتباطات» است نه «قطع ارتباطات». آذری جهرمی مجدداً در این برنامه توضیحات خودش درباره نقشی که می‌تواند در فیلتر و رفع فیلتر داشته باشد را ارائه کرد و گفت:

«اختیار قطع و فیلترینگ در قانون به وزیر ارتباطات داده نشده و وزارت ارتباطات مسئولیت توسعه این حوزه را دارد و مبنای ما نیز قانون است. بر اساس قانون، قاضی و یا کمیته تعیین مصادیق چنین اختیاری دارد ما موظف به تبعیت از قانون هستیم حتی اگر از آن راضی نباشیم. من هم به حکم قانون وزیر هستم و تا در این موقعیت قرار دارم باید از قانون تبعیت کنم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Cliff

    از کرامات شیخ ما این است ، شیره را خورد و گفت شیرین است

  • Hosi

    جان اقات تو یکی دیگه خواهشا سخن انتقادی نزن خودت خدای شیلترینگی

  • molavy

    مردم آمریکا هم از ایرانی ها دارن یاد میگیرن، همه فیلتر شکن دارن که به تیک تاک و وی چت وصل بشن

    • molavy

      آزادی چه ربطی به حقوق داره، حق انتخاب رو از ما گرفتن

    • modernamir

      هر وقت وضعیت زندگی ما و حقوقی که میگیریم و مزایا و رفاهی که داریم نصف آمریکا هم شد، اون موقع حق دارن اونها هم این کار رو بکنن.

  • ErfanMTI

    قهوه ای تر از این گربه چند هزار ساله تو دنیا نیست الان دیگه

  • Ahmad

    از کرامات شیخ ما این است
    خربزه خورد و گفت شیرین است

  • peyman pf

    ای بی اختیار نمکدون. فرق گوجه و خیار رو نمیفهمه شده وزیر

  • herogame

    آفرین واقعا آفرین ماشالله به این نبوغ و فهم نه واقعا خوشم اومد خیلی آدم باید باهوش باشه "وقتی پلتفرم مورد علاقه مردم فیلتر میشه از فیلتر شکن استفاده میکنن" واقعا خیلی باید ادم باهوش باشه همچین موضوعی رو بعد از 41 سال بفهمه

  • SMMS

    یجوری میگه انگار موقع فیلتر من وزیر ارتباطات بودم!!!

مطالب پیشنهادی