ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد مایکروسافت از قوانین جدید اپ استور: کاربران تجربه مناسبی نخواهند داشت

اپل اخیرا قوانین جدیدی برای اپ استور درنظر گرفته که امکان حضور سرویس‌های استریم بازی روی iOS یا iPadOS را فراهم می‌کند، با این حال مایکروسافت نسبت به آن‌ها ابراز نارضایتی کرده است. کاربران آیفون ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۲۳ شهریور ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل اخیرا قوانین جدیدی برای اپ استور درنظر گرفته که امکان حضور سرویس‌های استریم بازی روی iOS یا iPadOS را فراهم می‌کند، با این حال مایکروسافت نسبت به آن‌ها ابراز نارضایتی کرده است.

کاربران آیفون و آیپد می‌توانند از این پس روی دستگاه خود از سرویس‌های استریم بازی مانند xCloud مایکروسافت یا استادیا گوگل استفاده کنند. با وجود چنین موضوعی، این کمپانی‌ها باید به صورت جداگانه بازی‌های خود را درون فروشگاه اپل ثبت کنند، البته مایکروسافت و گوگل می‌توانند یک اپ شبیه به کاتالوگ توسعه داده و در آن به تمام بازی‌ها لینک دهند.

مایکروسافت از چنین اقدامی رضایت کامل ندارد و اعلام کرده:

«این اقدام تجربه بدی برای مشتریان به همراه دارد. گیمرها می‌خواهند مانند فیلم‌ها و آهنگ‌ها، توسط یک برنامه مستقیما به بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند و مجبور به دانلود بیش از ۱۰۰ برنامه برای اجرای بازی‌ها روی فضای ابری نباشند. ما متعهدیم که گیمرها را در مرکز توجه قرار دهیم و ارائه یک تجربه بی‌نظیر محور اصلی ماموریت ما محسوب می‌شود.»

در صورتی که مایکروسافت طبق پیشنهاد اپل کار کند، برای تمام بازی‌هایی که روی آیفون و آیپد به وسیله xCloud اجرا می‌شوند، باید تاییدیه دریافت کند و برای آن‌ها قوانین اپ استور را رعایت کند که شامل ۳۰ درصد کارمزد اپل نیز می‌شود. این میزان کارمزد تبدیل به مشکل اصلی میان اپیک گیمز و اپل شده و دو کمپانی از یکدیگر شکایت کرده‌اند.

مایکروسافت

مایکروسافت به عمد به سرویس‌های استریم فیلم و موسیقی اشاره کرده، چرا که آن‌ها با محدودیت‌های درنظر گرفته شده برای بازی‌ها مواجه نمی‌شوند. اپل سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس یا اسپاتیفای را مجبور به ارائه هر فیلم، برنامه تلویزیونی یا آلبوم موسیقی درون اپ‌های جداگانه نمی‌کند.

اپل درباره بازی‌ها در اپ استور رویکرد متفاوتی دارد چرا که بخش بزرگی از درآمد این غول فناوری آمریکایی از فروشگاه خود مربوط به کارمزدهای دریافتی از فروش بازی‌ها می‌شود. بازی‌ها بزرگترین بخش اپ استور و بزرگترین صنعت سرگرمی در ایالات متحده آمریکا هستند و این شرکت تا زمان عرضه اپل آرکید، آن را جدی نگرفته بود.

مایکروسافت با وجود اعلام نارضایتی از اقدام اپل، به پیروی یا عدم پیروی از قوانین جدید اپ استور اشاره‌ای نکرده است. مایکروسافت در آینده نزدیک سرویس استریم بازی خود را به عنوان بخشی از «Xbox Game Pass Ultimate» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali rezaie

    شاه دزدا اپل
    یعنی مایکروسافت این همه زحمت کشیده و کسب و کار کنسول داره و با شرکت ها و استدیو های مختلف همکاری کرده و این همه بازی های با کیفیت و عالی داره و اپل فقط برای این که تو فروشگاهش قرار بده به راحتی 30 درصد میخواد که خیلی زیاد هم هست و اونم برای هر بازی جدا گانه
    امیدوارم مایکروسافت از این کار منصرف بشه تا یه مقدار از کاربران اپل ریزش کنند
    اپل شرکتیه که فقط به فکر چاپیدن و سود جوییه و سیستم عاملش محدودیت زیاد داره و یه کاربر اگه بخواد حرفه ای تر با گوشی کار کنه نمیتونه جز همون کارای ساده

    فقط یه خوبی داره اینه که طراحی هاش کمال گرایانه هست مثلا ایفون ایکسو که معرفی کرد نیومد حاشیه هارو از سه طرف کم کنه و هنوز پایین گوشی حاشیه داشته باشه چیزی که در شرکت های گوشی ساز اندرویدی هم نیازه و نمیدونم چرا هنوز این کارو انجام نمیدن

مطالب پیشنهادی