ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: روند تولید و توسعه ماهواره پارس ۱ به اتمام رسید

وزیر ارتباطات خبر از اتمام مراحل تولید ماهواره پارس ۱ داد. به گفته او پارس ۱ پیشرفته‌ترین ماهواره‌ی تولید شده در ایران است که توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است. در مراسم معرفی دستاوردهای بومی ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۴ شهریور ۱۳۹۹  |  ۱۷:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزیر ارتباطات خبر از اتمام مراحل تولید ماهواره پارس ۱ داد. به گفته او پارس ۱ پیشرفته‌ترین ماهواره‌ی تولید شده در ایران است که توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

در مراسم معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات، «محمد جواد آذری جهرمی» با ذکر این نکته که فعالیت‌های فضایی این وزارتخانه فراموش نشده و با جدیت کامل پیگیری می‌شود اعلام کرد که خبر خوشی برای مردم دارد. به گفته جهرمی امروز تست‌های عملیاتی ماهواره فضایی پارس ۱ به اتمام می‌رسد و قرار است که هفته بعد تحویل سازمان فضایی ایران بشود. جهرمی با توییت کردن این خبر در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر، به «حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی نیز تبریک گفت.

جهرمی در این مراسم اعلام کرد که پس از کار روی پروژه پارس ۱، بلافاصله فعالیت برای ساخت و تولید ماهواره ناهید آغاز می‌شود: «پیش از این، آزمون‌های عملکردی مدل تجمیع شده ماهواره پارس ۱ و همچنین آزمون سازگاری الکترومغناطیس عملکردی در ماه گذشته با موفقیت انجام شد.»

پیش‌تر اعلام شده بود که ماهواره ناهید ۲ در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ تحویل داده خواهد شد و به نظر می‌رسد که با توجه به زمانبندی کارهای این پژوهشگاه، این وعده عملیاتی خواهد شد. آنطور که به نظر می‌رسد ماهواره ناهید ۲ از نوع مخابراتی است که ساخت مدل مهندسی آن به پایان رسیده است و وارد فاز کیفی آن شده است.

این پروژه طی قراردادی بین پژوهشگاه فضایی ایران و سازمان فضایی ایران به اجرا درآمده است. این ماهواره یک میکرو ماهواره مخابراتی است که برای انجام ماموریت‌های مخابراتی در مدار LEO و توسعه تکنولوژی زیر سیستم‌های حساس ماهواره‌های مخابراتی GEO طراحی شده است.

شایان ذکر است پیش‌تر پژوهشگاه فضایی اعلام کرده بود که  طراحی و ساخت ماهواره «پارس ۲» نیز در حال برنامه‌ریزی است که در آینده نزدیک در دستور کار قرار می‌گیرد. آنطور که مسئولین این پژوهشگاه قبلا در مصاحبه‌های خبری خود گفته‌اند، ساخت این ماهواره تا ۱۴۰۴ یا پایان برنامه هفتم توسعه به پایان می‌رسد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • alex-mercer

    اگه از وضع اقتصاد ناراحت هستید برید به همون مسئولینی که باعثش شدن گیر بدید. احسنت به دانشگاهی و دانشمندامون که تو حوزه کاری خودشون به بهترین شکل دارن کار میکنن.

  • ErfanMTI

    به درک
    دغدغه من الان افتادن این جعبه تو آسمونه؟
    دولت هایی که این عنتر بازیا رو دارن لنگ یک قرون دوزار نیستن....کثافت ۴۲ ساله

  • molavy

    توسعه فضای به درد نمیخوره پولی توش نیست، فقط کشور های با حکومت های مستبد مثل آمریکا و روسیه چین از جیب مردمشون میزنن و خرج این آشغال ها میکنند برای کشور گشایی

  • Ahmad

    شوروی هم پیشگام فضا بود ولی روی زمین فرو پاشید از بس در توهم غرب ستیزی و توسعه ایدئولوژی بود

  • sinagoogle

    از عجایب روزگار اینه مردمی که دارن با دلار 27 هزار تومنی زندگی میکنن باید به ساده ترین نوع ماهواره که تکنولوژی اون متعلق به 50 سال پیشه افتخار کنن

    • حمید

      قبل انقلاب ما با تکنولوژی هم گام بودیم ولی اینجوری که رضا پول میداد به آمریکایی ها براش بسازن ما خودمون میسازیم

      • آریا

        الان هم پول میدید به روسا چینی ها اونها هم میخورن

      • elias

        تا تو مدار قرار نگیره به هیچ دردی نمیخوره. امید وارم بلایی که سر قبلیا اومد سر این یکی نیاد

      • elias

        مهم اینه که کدوم ببشتر به درد میخوره

مطالب پیشنهادی