ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان برای تاسیس ۳۰۰ استارتاپ هوش مصنوعی

عربستان سعودی در راستای کاهش اتکای اقتصادی به ذخایر نفتی اعلام کرد که تا کمتر از یک دهه دیگر ۲۰ میلیارد دلار روی پروژه‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. ۳ سال قبل «محمد بن سلمان»، شاهزاده ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۳۰ آبان ۱۳۹۹  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

عربستان سعودی در راستای کاهش اتکای اقتصادی به ذخایر نفتی اعلام کرد که تا کمتر از یک دهه دیگر ۲۰ میلیارد دلار روی پروژه‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند.

۳ سال قبل «محمد بن سلمان»، شاهزاده سعودی از طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برای ایجاد تحول عمیق در اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت پرده برداشت که شامل تمرکز بر فناوری های مدرن، محاسبات ابری و شبکه ای از مراکز داده است. عربستان از آن زمان سرمایه‌گذاری‌های متعددی را روی پروژه‌های پیشرفته صورت داده که شامل همکاری با غول‌های فناوری و توسعه پروژه‌های بزرگ می‌شود و در جدیدترین مورد نیز این شرکت در پی سرمایه‌گذاری سرسا‌م‌آور روی هوش مصنوعی است.

«عبدالله الغامدی»، رییس «نهاد داده و هوش مصنوعی» که تنها یک سال از تاسیس آن سپری شده، در اینباره گفت:

«عربستان از حالا تا سال ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری روی هوش مصنوعی صورت می‌دهد. ما مشتاقیم به واسطه استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از پروژه جایگزینی اقتصاد بهره‌مند شویم. همچنین هوش مصنوعی را منبع جدیدی برای صرفه‌جویی و کسب درآمد بیشتر می‌بینیم»

عربستان
محمد بن سلمان در کنار بزرگان فناوری دنیا

الغامدی افزود که در این راستا تا دهه آینده ۳۰۰ استارتاپ تشکیل خواهد شد و درهای سرمایه‌گذاری در این حوزه به روی افراد و شرکت‌های داخلی و خارجی باز است. تشکیل این تعداد استارتاپ با توجه به پتانسیل‌های فوق ‌العاده هوش مصنوعی می‌تواند به موتور محرک اقتصاد و فناوری در این کشور تبدیل شود.

عربستان هم مثل دیگر کشورهای غنی از نفت حوزه خلیج فارس به خوبی پی برده که سوخت‌های فسیلی در آینده نزدیک جایگاه کنونی را نخواهد داشت و از اینرو مصمم است اتکای به نفت را کاهش دهد. با این حالی کاهش قیمت نفت و بحران کرونا دستیابی به بلندپروازی‌های اقتصادی بن سلمان را برای این کشور دشوار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MOHAMMADmartin

    ما همچنان عقب مانده و به فکر نابودی دیگر کشور ها هرچند داریم خودمون روز به روز نابود میشیم

    • نیما

      اونا به فکر نابودی هستن وگرنه ما که فکر دفاع هستیم.

  • ازکجا به کجا

    اکثر کشور های نفتی بجز حکومت های دیکتاتوری و ایران که یه مشت مدیر نالایق و وطن فروش سکان دار این کشورن ،با همین فرمون برن 60 70سال دیگه ایران میشه افغانستان برهوت

  • Chapdast

    تا کی حسرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • porsesh

    ما هم دو برابر همین بودجه رو برای گسترش انقلاب به کشورهای منطقه در نظر داریم تا آنها هم از برکات این انقلاب محروم نباشن... مثلا یه برکتش اینکه روغن گیرت نمیاد بخوری چربی خونت بره بالا... یکی دیگه اینکه... میلیون‌ها مورد دیگه هست... این جدیدش بود

مطالب پیشنهادی